ZZVJ

Lenka Valášková

Vloženo 24.9.2006 - 18:06
V pravidlech jsem nenašla nic...ale opravdu zvláštní...Myslím ale že máte právo vidět svůj test...a pokud vám ho ukázat nechtějí, myslím si že za takové situace se toho můžete dožadovat

Marie Vávrová

Vloženo 24.9.2006 - 19:23
Tak u nás na zzvj to bylo taky trochu krutý když z 25 udělalo 7. ale po vyhlašování se tam moh jít kdokoli zeptat na chyby

Andrea Vaňková

Vloženo 25.9.2006 - 11:16
Můžu se jen zeptat, trochu mimo, jak dlouho jste trénovali na ZZVJ a kolikrát v týdnu? Dík :-)

Petr Musil

Vloženo 25.9.2006 - 15:35
U Půlpánů v Hradištku řekli komisaři každému jak test udělal a nebyl problém se podívat. Jenže nebyl důvod, i malý holky s poníkama se vešly do limitu.A k tomu tréningu. Normálně jsme jezdili tak dvakrát v týdnu a navíc asi dva měsíce před byl vždy jednou za 3 týdny intenzivní víkend pátek - neděle kdy bylo pro každého 5 hodin na koni + 2 x 2 hodiny terorie.Při hodinách na koni se jezdilo v malých skupinách, na každého byl čas a jezdilo se co bylo potřeba i obě disciplíny.V teorii se probírali všechny okruhy otázek a často se zabrousilo na příbuzná témata.Na mě to udělalo velmi profesionální dojem, v podstatě se nějak neuvažovalo že by to někdo neudělal, i když nervozita byla mohutná :-))

Andrea Vaňková

Vloženo 26.9.2006 - 12:43
A můžu se zeptat, kde si se na tu licenci připravovala? Dík.

Vlasta Mokřížová

Vloženo 3.2.2007 - 18:58
Na podzim si budu dělat licenci jezdce.Mám z ní strašnou hrůzu a byla bych vám moc vděčná,kdybyste mi sem o ní něco napsali.Dík!!

Romana Vochozková

Vloženo 3.2.2007 - 19:11
Dej si to do vyhledávače,bylo to tu hodněkrát probíráno....

Jitka Černá

Vloženo 4.2.2007 - 20:32
Neděs se předem, jestli máš hrůzu, tak nejdřív zajeď pár veřejňáků a hobby akcí a hlavně se jeď podívat na ZZVJ na jaře.

Klára Saláková

Vloženo 12.8.2008 - 15:36
Už to tu bylo několikrát, ale mohl by mi někdo prosim napsat aktuální otázky a odpovědi na ZZVJ nebo mi to poslat na meil? Nepište mi odkazy na čjf. Díky.

Sebastian Sehnal

Vloženo 12.8.2008 - 15:59
ono stačí si otevřít (http://www.google.cz) a zadat vyhledávání "ZVVJ" a tam si vysyslit to podstatný.proč nechceš odkaz na čjf?Ono je lepší si ty odpovědi vyhledat sám,tak se to možná i lépe vštěpí do hlavy než přijít k hotovému

Kateřina Konvičková

Vloženo 12.8.2008 - 19:40
Asi tak, jako otázky k ZZVJ, jsou až na pár vyjímek a chytáčků pořád samé. Neexistují, jak ty říkáš aktuální otázky, které rozhodčí podávají. Chce to fakt si přečíst ty základní na webu, různé blogy jsou taky dobré a pak třeba študovat z knížek a tak.

Lada Jašková

Vloženo 9.5.2011 - 10:44
Chtěla bych se zeptat, kde se dá udělat zzvj v okolí Brna (spíše na jih). Kdo mě na ni připraví a popřípadě mi na ni půjčí koně?? A z čeho se mám učit otázky k testové zkoušce, jsou k tomu nějaké oficiální otázky a případě kde se dají sehnat atd. A kdy jsou termíny na udělání licence letos??Předem děkuji za jakékoliv info. Tlapka

Nela Mlčochová

Vloženo 10.12.2011 - 17:13
Dobrý den, zajímalo by mě, jak moc přísná je komise při zkouškách základního výcviku? Musí být drezura zcela korektní nebo jsou chybky, nad kterými lze přimhouřit oko? Budu ráda za každou informaci :)

alena klimova

Vloženo 10.12.2011 - 17:19
určitě neodpustí cval na špatnou nohu, pokud je v úloze lehký klus, tak to samé. Určit odpustí, pokud není kůň úplně sbalený, každý drezůráka nemá. Ale musí být vidět, že jezdec koně ovládá. U nás třeba nepromíjeli v parkuru kombinaci zajetou na špatný počet cvalových skoků, naopak na nějaké shození se nehledělo. Ale je to hodně odlišné od místa, kde budete zkoušky dělat a co tam bude za komisaře.

Kamila Surovcová

Vloženo 10.12.2011 - 23:22
Reakce na 1426232: Kontracval je špatně. Když jsem ho opravovala - přes klus, tak mi zase vyčetli klus ve cvalovém místě. Ostatním na kontracval neřekli nic. Strašně záleží na komisi, bohužel. Ne vždy měří stejným metrem. K.

Nela Mlčochová

Vloženo 11.12.2011 - 19:26
Děkuji za komentáře. Začínám z toho mít teda pořádnej strach :-/

petra Duspivová

Vloženo 12.12.2011 - 18:21
Kdyz jsem delala zkousky ja ( je to asi 7 let ),tak jsem v drezure udelala chybu a to ,ze jsem kobcu nenacvalala v dobry okamzik , komise mi rkela at chybu opravim a pak bylo vse ok. Nejde o to jak kun "slape", ale komise musi videt ,ze to co kun dela je proto ,ze to chces ty :) kdyz spatne nacvala a ty to opravis ,tak vetsinou to neni tak hrozny ,kdyz to sama poznas, kdyby jsi to nepoznala myslim ,ze by to byl problem...v parkuru jsem chybu nemela ,ale sed zadna slava :D a dali mi to :) a jestli kun shodi na to podle me nikdo moc nekouka :)

Ladislav Dub

Vloženo 13.12.2011 - 14:20
Reakce na 1426324: Myslím, že strach není na místě a pořádnej už vůbec ne :o). Souhlasím s tím, že bohužel záleží na složení komise v určitých oblastech. Když někde působím jako komisař, vždy mě zajímá jestli jezdec je v rovnováze, má nezávislou ruku, jde s pohybem koně a celkově je schopen používat pomůcky na začínající úrovni. Rozhodně nečekám na chyby, ale očekávám určitý přehled a předvedení. Také doporučuji zvážit vhodný výběr koně pro tyto zkoušky, což může velmi pomoci. Nicméně jde o to, že jezdec musí být připraven minimálně na stupeň Z, jelikož další týden již může závodit. Přece jen jde o "kulturu projevu" a v neposlední řadě o bezpečnost. Tak honě štěstí.

Nela Mlčochová

Vloženo 13.12.2011 - 17:36
Já bych ráda licenci, abych opustila hobbíky ve vytrvalosti. S "kulturou projevu" souhlasím, nechci vypadat na koni jak pytel brambor a základní ovládání koně na obdélníku by mělo být samozřejmostí. Ale ten parkur, to mě drtí. Mám prostě z překážek strach :-(

Dana Haisová

Vloženo 14.12.2011 - 7:33
No já jsem dělala licenci v září 2010... překvapilo mě již na začátku a trochu rozhodilo že mi rozhodčí řekl že nemám korektní oděv (tričko pod sakem se stojáčkem). Rozhodčí asi chtěl abych měla košili s vázankou (věk rozhodčího cca kolem 70 let, takže stará škola) ale bohužel...no tak jsem mu odpověděla že je to v rámci skokových pravidel a že mi to trenér tento typ trika posvětil ... Druhá věc že mi diktoval jak mám po sesednutí vytahovat třmeny (začala jsem levym a pak pravej) a on na mě že bych to měla dělat opačně. tak jsem se ptala proč? Neodpověděl. Martingal jsem raději sundala už 14 dní před licencí a i licenci jela bez něj. HLAVNĚ SE ROZHODČIM NEHÁDAT. Další věc byla velikost oprácka, to bylo nejmenší "oprácko" co jsem kdy viděla...rozměry snad 10 x 20 m a písek snad 30 cm hlubokej, bez skokového materiálu. Vznesla jsem před parkurem dotaz že bych si ráda skočila a chvíli popracovala v obdélníku (povrch luxusní) kde se parkur jel, že oprácko není opravdu místo, kde bych si připravila koně před parkurem...A? Hle? Rozhodčí se šel podívat na povrch oprácka a uznal že to opravdu je nebezpečné a že si můžeme skočil libovolný skok v oblédníku kde se šel licenční parkur. Další věc, stále sebe a koně udržovat v absolutní čistotě...takže luxusní věc jsou vlhčené dětské kapesníčky a neustále aby vám někdo otíral perka, chapsy a pokud kůň pění v hubě (pro rozhodčí nepřístojné) tak před vjezdem na prakrur nebo drezuru otřít!!!) i třeba zadek koně pokud měl srágoru... Dám sem moudra od mého trenéra...při drezuře nasadit tempo v klusu takové abych ho dala až do konce...žádné spomalování, prostě jak začnu tak musím zkončit...takže já začala v klídku pomalounku a je to lepší než to někde mega krosit v pracovnim klusu, na tempo dost koukali. A hlavně u Z1 u konce drezurky v bodě B nasadit úsměv (ikdyž je člověk ve silama v koncích) a vyždímat ze sebe maximum...v bodě A koukat na střed hrdě a zastavit tak jak se má... HODNĚ CHVÁLIT KONĚ!!! To dělá hodně... V testech mě celkem nic nepřekvapilo, opraudu pokud se na to člověk koukne párkrát tak to zvládne, je tam hodně věcí z praxe a ten kdo u koní čas dělá tak to dá...hlavně žádnou paniku... A že mi to stálo za to, od té doby jsem jela jedno Ztko... :D a přicházim na to, že se čim dál víc začínám bát...takže se ze mě stává typickej lesní jezdec s licencí... ;) Kurnik, jsem se nějak rozepsala...

Kristýna Koukalová

Vloženo 14.12.2011 - 7:46
Tajemna.Danny: HODNĚ CHVÁLIT KONĚ!!! To dělá hodně...
Jakým způsobem? Předpokládám, že vzít otěže do jedné ruky a koně pohladit příp. poplácat po krku by mi asi neprošlo :)

Dana Haisová

Vloženo 14.12.2011 - 7:52
No já chválila po zajetí drezury přesně tak...otěže povolit, vzít do jedné ruky a druhou chválit...

Radka Hanáková

Vloženo 14.4.2016 - 8:35
Dobrý den, chtěla bych se zeptat jestli někdo nevíte , zda se smí jet licence se spornama nebo ne? Myslim parkur i drezuru. A jestli náhodou nevíte jakou formou jsou dělané testy, jestli jezdec zaskrtava varianty( a,b,c) anebo sám slovně doplňuje odpovědi?

Radka Hanáková

Vloženo 14.4.2016 - 8:52
..

Gabriela Šimková

Vloženo 14.4.2016 - 20:37
Se špornama se jet může, nestanoví-li komisaři něco proti. Je dobré se před začátkem zeptat, je pro dotazy dán prostor před začátkem ZZVJ. U testů jsou tuším a,b,c, slovně jsou zkoušeny myslím jen děti.

Petr PACAS

Vloženo 15.4.2016 - 6:09
Testy jsou zaškrtávání možností a, b, c, ..... Používat se nesmí Hackamore a bezudidlovky, bohužel :( O špornách se nikde nic nepíše a pokud je mi známo tak nic jiného než bezudidlovka a hackamore zakázané nejsou. Jinak test ZZVJ je pro všechny a to jak děti tak dospělé, tedy pokud se bavíme o ZZVJ.

Radka Hanáková

Vloženo 15.4.2016 - 9:37
Děkuji moc, pojedu na kobylce kde by se mi sporny docela hodily ale mám strach aby mi je nezakazali a neskončila jsem s tusirkou

Radka Hanáková

Vloženo 15.4.2016 - 9:52
Ještě bych se chtěla zeptat jestli to platí pro parkur nebo i drezuru ty dovoleny sporny

Lucie Dvořáková

Vloženo 15.4.2016 - 10:04
Nechci rýpat, ale neměl by odpovědi na tyhle otázky znát tvůj garant, nebo cvičitel, který tě na ZZVJ připravuje?
1 2