sponzoring

Božena Dušková

Vloženo 14.12.2006 - 9:51
Jeden náš kamarád, který podniká, přišel s tím, že než aby cpal státu peníze na daních, radši by třeba poskytl někomu finanční dar. Jelikož souběžně s tím uvažuji o koupi vlastního koně, tak by prý toto třeba sponzoroval. Zatím jsme neřešili, jestli by vložil jednorázovou částku na pořízení nebo jestli by pravidelně přispíval na ustájení. Jaké jsou možnosti? Nevím, která z cest je dle zákona proveditelná: 1/ sponzorovat mě jako fyzickou osobu, nebo 2/ sponzorovat již existující občanské sdružení, které se zabývá vojenskou historií a mimo jiné i historií kavalerie. Kůň by byl ustájen u soukromníka - musel by poskytovatel ustájení mít živnosťák, být někde registrovaný, odvádět z ustájení daně, nebo by stačilo mít s ním (s fyzickou osobou) jen nějakou smlouvu o poskytování ustájení?Má někdo z Vás se sponsoringem zkušenosti? Jaké máme možnosti, aby bylo vše dle zákona a kamarád podnikatel to měl vše "transparentně" prokazatelné finančáku?

Hana Dufkova

Vloženo 14.12.2006 - 20:10
Doporučuji přečíst zákon o dani z příjmu, kde je přesně napsáno, které dary se dají odečíst od dańového základu a do jaké výše. Každopádně se o poskytnutý dar nesnižuje daň jako taková, ale daňový základ. Dar musí být poskytnutý organizaci, která vyvíjí činnost popsanou právě v zákoně o dani z příjmu. Jinak samozřejmě sponzorovat může jak a chce a koho chce, ale ze zdaněných peněz, což asi právě nechce..--))

Božena Dušková

Vloženo 15.12.2006 - 10:54
Díky za nasměrování na konkrétní dokument. :-)

Hana Dufkova

Vloženo 15.12.2006 - 17:02
Já vím, že jste chtěl něco konkrétnějšího, ale on to těžko doslovně někdo nosí v hlavě a tedy a tudíž by se stejně asi i ten raditel musel do zákona podívat. Já tedy určitě a taky nevím, co dřív, proto ta mazaná rada --))

Nessy

Vloženo 15.12.2006 - 18:49
Pak je ještě možné to udělat formou placené reklamy.

Božena Dušková

Vloženo 15.12.2006 - 19:48
Ne, odpověď byla dostatečně konkrétní. Ten zákon jsem na netu vyhledala (samotnou by mě nenapadlo, kde hledat) a myslím, že to je v něm docela dobře rozepsané. Teď je to o tom, aby někdo erudovaný to přečetl a poskytl výklad. Ale myslím, že podle toho odstavce zákona nemáme moc šancí.

Božena Dušková

Vloženo 15.12.2006 - 19:50
Placená reklama - tento nápad by šlo jistě zkusit nějak rozvést dopodrobna. Teoreticky by šlo, aby to "historické sdružení" jakoby dělalo na svých akcích reklamu tomu podnikateli.

Hana Dufkova

Vloženo 15.12.2006 - 20:11
Placená reklama se skutečně používá, používají jí i velké podniky, není to nic složitého - obyčejná faktura, podložená třeba objednávkou reklamy, kde se dá napsat, jakým způsobem bude reklama prováděna - stačí třeba i cedule v provozovně, případně na intenetu nebo při akcích, to už záleží na tom, na čem se dohodnete. Potom je dobrý to vyfodit a zdokumentovat, aby se to dalo případně doložit finančáku, že skutečně bylo realizováno, nic náročnýho a složitýho, dost využíváno.

Jana Kindlová

Vloženo 27.7.2007 - 12:45
Ahoj, zajímaly by mě informace o sponzoringu ... Je možné sehnat si sponzora i na nevrcholové ježdění? Máte s tím někdo zkušenosti, respektive vlastního sponzora? Jak jste na něj narazili? A jak funguje spolupráce? Díky všem za odpovědi :-).

Simona Slunská

Vloženo 31.7.2007 - 23:00
Dost těžko se shání i do vrcholového sportu pokud má sponzora někdo kdo se jen baví na hobíkách nebo nízkém ofisportu tak klobouk dolu že ste dokázali něco takového sehnat mi už sháníme 2 roky.

Milada Modrá

Vloženo 1.8.2007 - 10:02
Ahoj, mě a mojí kobylku sponzoruje můj zaměstnavatel. Letos jsem začala s vytrvalostí, zatím jezdíme kval. předkola, takže o žádném vrcholovém sportování nemůže být řeč. Za "odměnu" jsme nechali vyrobit reklamní samolepky, a vozíme je na našem přepravníku. Jinak spolupráce funguje tak jak má, peníze jsem dostala na celou sezónu dopředu. Nejednalo se o nějakej velkej "balík", ale na zemi ty peníze nenajdu. Jinak sponzor si částku může dát do daní.

Jana Kindlová

Vloženo 1.8.2007 - 10:17
Tak to moc gratuluji ke sponzorovi - vím, jak se to blbě hledá :-). Nu a můžu se ještě zeptat, jak jsi navázala spolupráci? Prostě se zeptala? Nebo to stálo přemlouvání? Mě by zajímalo, jestli to je (krom daní) pro toho sponzora nějak výhodné... asi moc ne, co? Takže to bude chtít asi hodně přemlouvat...

simona Pivoňková

Vloženo 1.8.2007 - 10:50
Ono hodně záleží na tom, jakého sponzora si vybereš, jaký je jeho zájem, zda chce zviditelnit sebe, svou firmu, ulevit svědomí či se dostat prostě mezi lidi jiného ranku. Zdaleka si neodečte celou částklu z daní, je to odvislé od poměru příjmů a částky na sponzoring. Nemusí jít vůbec o vysoký sport, naopak, třeba je jeho zájem v oblasti, kde se pohybuje hodně lidí na zájmové úrovni. Většinou krom toho, že fandí oboru nebo konkrétnímu človíčkovi je ještě třeba mu poskytnout nějaké zviditelnění - buď předávání cen na závodech - chce-li být viděň, nebo /a vyvěšení loga firmy či vyrobení samolepek a podsedlových deček a já nevím čeho ještě, rozdávání letáčků, uvádění jeho jména nebo formy recipročně třeba ve svých webovkách a tak... nebo páchat pod jeho záštitou nějakou přidruženou bohulibou činnost typu "povozili děti na dětském dnu, ukázali základy výcviku koně na výroční oslavě vsi v Horní dolní" Funguje to tehdy a jen tehdy, když obě straní ví a jsou svolné do toho jít a poskytuje jim to to, co od toho čekají - ať už fakticky nebo pocitově. Sehnat sponzora není lehké a také není lehké si ho udržet. Zadarmo se o vás bude starat jen vaše maminka a i to má své meze... někdy je daleko snazší si peníze vydělat než si je vyškemrat....

Helena Görnerová

Vloženo 1.8.2007 - 11:03
Tak tak, už jsem se tu na dané téma také rozněžňovala. Shrnu to asi tak.Pokud máš co nabídnout, nemusíš škemrat a přemlouvat.Pokud nemáš co nabídnout, škemrání sponzora možná i odradí.Obě strany musí profitovat a musí jít o vzájemný vztah, jinak spolupráce nebude mít dlouhého trvání. Přičemž za profit na straně sponzora si samozřejmě dosaď cokoliv jiného, než finanční zisk (od toho sponzoring). Dej mu pocit, že má důvod ti dávat, co sám a původně pro sebe leckdy v potu tváře vydělal.

Božena Dušková

Vloženo 1.8.2007 - 11:26
Celkově je těžké sponzora sehnat i z následujícího důvodu: v zákoně je docela přesně dané, komu a za jakým účelem lze dát sponzorský dar tak, aby to bylo možné odečíst z daní. Když to nejde odečíst z daní, jde to z čistého zisku, což se nikomu samozřejmě moc nechce.

wes wes

Vloženo 1.8.2007 - 13:46
a proto se to pise jako za reklamu (nalepim na kone logo firmy=reklama, za to dostanu penize=sponzoring :)

Hanka Šmerdová

Vloženo 1.8.2007 - 13:58
Budu mit asi hodne blbej dotaz, ale nedelas mili nahodou na jatkach? To jezdite s prepravnikem, na kterem je reklama na jatka? :-))

Božena Dušková

Vloženo 1.8.2007 - 14:12
a na to se váže další věc: finančáky rády mluví do toho, kolik si člověk smí nebo nesmí odepsat za reklamu. Prostě řeknou, že je to moc vysoká částka, že si člověk může odepsat jen částku "v tom místě a v částce obvyklé".

simona Pivoňková

Vloženo 1.8.2007 - 14:14
A jatka nejsou firma ? nepotřebují reklamu ? nevedou konkurenční boj ? proč blbej dotaz ? Hanzy jsi vegetarián ? já ne, kdybych byla cgovatel vepřů nebo zajímalo by mne, kde jsou jatka, jak si počínaj, za kolik vykupujou, co vlastně pro mne jako dodavatele nabízejí.... firma jako každá jiná... když může bejt reklama na vložky v televizi, proč by nemohla být na přepravníku reklama na jatka ?

simona Pivoňková

Vloženo 1.8.2007 - 14:18
no myslím, že můžou mluvit do toho, kolik si můžeš odepsat toaleťáku, ale reklama je výdaj přímo související se zajištěním příjmu... to je podle mne obhajitelné, pokud to přináší nějaký výsledek... pokud ne, jen blázen by inzeroval tak, aby z toho neplynul nějaký přínos.... pak je na místě sponzoring... jenže my holt máme ty pojmy a dojmy smíchané, tak dlouho jeden druhému věšíme bulíky na nos, že už se v tom pomalu samy nevyznáme.....

Hanka Šmerdová

Vloženo 1.8.2007 - 14:20
jo:-) to nerikam to jsem tak nemyslela. Jen mi to prijde zvlastni mit takovou reklamu treba na prepravniku pro kone:-) Ale nerikam, ze je to neco spatneho. Jen me zajimalo, jakym zpusobem to ma mili, jestli opravdu na prepravniku nebo jak tu reklamu firme dela...

Pavla Šmídová

Vloženo 1.8.2007 - 14:25
Ja tuhle koukala na dostihy a musela jsem se zasmat kdyz jsem videla obri reklamu Jatky Cesky Brod :oD trochu morbidni :o)

simona Pivoňková

Vloženo 1.8.2007 - 14:30
žirafičko proč ? normální součást života... morbidnější mi připadá reklama na některé "veterinární" prostředky.... krindajána i pohřební služba je služba.... stejně jako svatební agentura a stejně jako třeba domov důchodců...

Vladimíra Šebková

Vloženo 1.8.2007 - 14:36
to je blbost.je otřeba rozdělit 2 firemní výdaje: a - sponzoring - dříve částka do 3% obratu (možná teď jinak) - vydaná na bohulibé účely, které mohl finančák zkoumat, za b) reklama - podepřená smluvním vztahem - částka neomezená - protekly mi rukama stamiliony.sama za sebe musím říct, že jsem obě dvě možnosti zavrhla, byť mám koně ve vyšším sportu. Protože jakákoli smlouva vytváří neúměrný tlak na dosažení výsledků, a v případě, že má člověk jen jednoho koně, nevím jak dostát smluvním závazkům když se zraní. což není v endurance nic neobvyklého.vladka

Pavla Šmídová

Vloženo 1.8.2007 - 14:39
To jo, ale proste se my vybavilo neco v tom stylu jakoze si tam hned posbiraj ty co nedokoncili zavod (vis jak to myslim) ... nemyslela jsem to jako "paneboze jatka co zabijej ubohy koniky a ja sama u toho ronim slzey a zvejkam rizek z obchodaku" :o) Proste takovej "cernej humor", jako kdyz by si clovek sel skocit bungee jumping a pod tim byla reklama na truhlarstvi, ktery dela ty nejlepsi rakve :oD

Hanka Šmerdová

Vloženo 1.8.2007 - 14:52
to je fakt no. Zas kdyz tam nekdo umre a pozustaly jde zdrceny z nemocnice a nevi nic, tak takovy sikovne dany billboard pomuze:-))

Monika Kačorová

Vloženo 9.10.2007 - 11:42
Poradí mi někdo, na co všechno může přispět sponzor? (ustájení a startovné je mi celkem jasné,ale na cestu a půjčený vozík asi ne,že?)Díky

Lucie Kubíková

Vloženo 9.10.2007 - 13:17
zalezi na tom co si date spolecne do smlouvy...nejvic ti budou prispivat na reklamu,snizuji se tim firme zisky...cimz se treba zavazes ze budes mit logo na dekach,hengru aute,reklamni panel nekde...proste co se dohodnete...jinak sponzorstvi upravuje smlouva,kde se vypise co a jak a treba po tobe budou chtit videt uctenky za co jak a kolik....

Lenka Ševečková

Vloženo 24.4.2012 - 20:37
Je v dnešní době reálné sehnat sponzora na koně? Jedná se o to že mám možnost mít sportovního koně, ale nejsme nějak extra finančně zaopatřený abysme mohli platit celé ustájení... Kobyla je 5ti letá a celkem nadaná do parkuru. Nejde ani o nějak extra velkou částku kterou bych potřebovala (do 2000,- měsíčně). Jezdim jí a její mámu jednomu pánovi. O kobču se starám už od jejího narození takže k ní mám velký citový vztah. Jenže pán krachuje a nabídl mi jí jinak jí bude muset prodat jinam. Takže je nějaká možnost?

Helena Smutná

Vloženo 24.4.2012 - 22:01
Reakce na 1445915: Potřebuješ zafinancovat ustájení, nebo koupi? Nějak jsem nepochopila. No... v takové situaci je asi jakási naděje leda oslovit někoho z širší rodiny, který by, řekněme, dokázal přistoupit na to, že by se kobylka stala "tváří jeho firmy" a dal by si to do daňově uznatelných nákladů jako reklamu. Nebo nějak tak. Ovšem - v prvé řadě musíš ty sama vědět, co chceš a co nabízíš na oplátku. P x-té: "sponzorování" je časté, ale zcela bezobsažné slovo. Dar? Na reklamu? Na chov? Na provoz o.s.? Každá z těchto možností má vlastní - a odlišný - režim i cílovou skupinu. Nadaných koní je... Musíš k tomu přidat tu svou jasnou představu a reálnou nabídku.
1 2