Military...

Tereza Š.

Vloženo 3.7.2006 - 10:29
Ahojda. Ráda bych s kobylkou šla military.Bude to její i mé první.Jaké můžeme jít soutěže?-už startuje druhým rokem(parkury).Co nás čeká?jak dlouhá je trať?Jaké typy skoků?Co drezura?Z parkuru obavy nemám:-) Díky

Erika Krýdlová

Vloženo 3.7.2006 - 14:45
mrkni na www.vsestrannost.cz

Tereza Š.

Vloženo 4.7.2006 - 9:44
Díky za adresu.Mrknu tam.Vůbec jsem netušila,že něco takového existuje:-)

Pavlína Bendová

Vloženo 10.7.2006 - 17:50
Ahoj tery, pokud ty ani koník nemáte zkušennosti s terénímy skoky, doporučila bych vyjet na trénik do střediska kde chceš absolvovat první závody a pod trenérem apsolvovat přípravu. čeká tě pravděpodobně nějaké otevřenné Z pro všechny koně, ale těch už moc není, chce se to kouknout do programu. Nejlepší by bylo vyjet na zkrácené jednodenní nebo dvoudení závody, crros není tak dlouhý s menším počtem skoků. Určitě nedoporučuji vyjet bez skokové přípravy terénních překážek.

Pavlína Bendová

Vloženo 10.7.2006 - 17:55
Ještě k té drezůře, pokud jste neabsolvovali nikdy oplůtek (obdélník:-))a drezůrní úlohu, je dobré jet nejdřív jen na drezůrní závody třeba jen hobby a doma pokud prostory dovolí 60x20m nebo 40x20m (dle úlohy) postavit si cvičně obdélník (třeba z bydel, stojany-písmena) a zajet úlohu na nečisto, pojezdit v tomto prostoru. Ikdyž to na první pohled nevypadá rozdílně se jezdí na velké jízdárně bez rozdělení písmen, než v rozměřeném obdélníku.

Eliška Musálková

Vloženo 27.1.2008 - 16:12
chtěla bych se zůčastněných zeptat,kdo má zkušenosti s military,mám kobču 5let,šikulka porstorné chpody,skáče supeorvě ochotně,venku se ničeho nebojí,skoči všechno:-) můj sen vždy byl zajet si military,aspoň to vyzkoušet a teď mám možná na to i koně:-)nemohl by mi někdo porsím poradit jak začít?co je důležité?jak takové závody probíhají?mylsím uplně tu první uroveň ZK nebo Z to je myslím:-) co obsahují tyto stupně?co trénovat na co se zaměřit?moc díky všem a každou maličkost:-)

veronika strabergerová

Vloženo 27.1.2008 - 16:25
nestačí ít nadaného koně, kůň musí mít i fyzičku,obratnost,sílu vytrvalost....

Eliška Musálková

Vloženo 27.1.2008 - 16:34
joj oto vím přece také neboj se:-) mě jde spíše o tu stránku jak jsem už psala,co věe obsahují tyto úrovně military a na co si dát pozor a zaměřit se,fyzičku atd musí mít každý kůň kterýž by ěl závodit,ať už drezurák či parkurák:-)

Lucie Benešovská

Vloženo 27.1.2008 - 16:43
Já nejsem moc dobrý rádce, protože jsem military nikdy nejela. Ale letos se taky chystám, takže už nějakou dobu info sbírám.... :)ZK je pro koně startující v military 1. rokem. Ze začátku se chystám na nějaké jednodenní závody - nebývají tak náročné. Kalendář najdeš na www.vsestrannost.cz Začátkem dubna jsou i nějaké VT. Na webu jsou i fotky, takže tam uvidíš, co se jezdí za překážky. Já našla slečnu, která už military chodila minulý rok, slíbilas mi, že na první závody pojedeme spolu, takže se jí hodlám držet :))Neustále mě přesvědčuje, že trénink jednotlivých skoků není důležitý, že i ty jednodenní ZK jsou vlastně trénink a že se nemám čeho bát, když mi kůň skáče. Že prý hlavní je chodit všechno v tempu. U nás totiž není žádná tréninková crossová dráha, takže opravdu nemám kde trénovat.... :(

Eliška Musálková

Vloženo 27.1.2008 - 16:53
já právě také ne,využívám přírodu co nám nabídne,takže s tím by problém nebl trochu mám strach ze seskoků dolů nebo do vody,i když moje kobča cválá přes vodu jako nic:-)vůbec nevím jak ty ZK jsou těžké?co za skoky se objeví?pouze kmeny apod?;-)jinak drezury asi základ Z že?a parkur malý:-)ostatní je v poho ale ten cross je trošku otazník:)

Lucie Benešovská

Vloženo 27.1.2008 - 17:05
Drezura se jezdí NÚ, parkur je v ZK prý na metru.Cross skoky: seskok, výskok, voda, kmeny na zemi, pevné překážky (oxery atak), klády nad příkopem, suché příkopy, proutěnky, skoky, kde je odskok výš než seskok, schody (několik seskoků nebo výskoků za sebou) a skoky s příkopem za nimi. Prý ty výskoky a sekoky nejsou problém, ale musíš jet v tempu a při seskocích se zaklonit. No jsem taky zvědavá :)))

veronika strabergerová

Vloženo 27.1.2008 - 17:11
Ano to musí mít všichni ,ale každý na jiné úrovni metabolismu....Kdysi v Equitu vycházel tréninkový plán koně militaristy...

Jana Třebáková

Vloženo 27.1.2008 - 17:12
Tak - slečny, co ti tvrdí že se hlavně musí najíždět skoky v tempu - bych se rozhodně nedržela. Jinak - drezura je opravdu základní - v podstatě jediné cviky tam jsou diagonály a kruhy, takže máš předvést uvolněného koně, pravidelné chody a to že je na pomůckách. Parkur také nic těžkého. Rychlost v krosu v těchto malých soutěžích bývá nějakých 400-450 m/min, tedy žádný steepl, normální cval. Radím ti, aby sis ve svém okolí našla někoho, kdo military trénuje či jezdí (rozhodně víc než jeden či dva roky) a ten ti pomůže. V krose budou základní profily - tedy kolmáky, oxery (pouze nebudou z barevných klacků - ale jde o profil), skok do vody nebo výskok z vody přes něco malého, seskok z rampy apod.. Tedy nic co by kůň nezvládl i bez předchozího tréninku. Jen taková drobnost na zamyšlení - v nižších soutěžích (ale často i ve vyšších) se často objevují koně, kteří nemají dostatek zkušeností se skákáním jako takovým. Potom to tak vypadá - koně skáčou příšerným stylem, přičemž je v tom podporují ještě jejich jezdci tím, že je totálně vyděsí, nebot si myslí, že je potřeba vše najíždět jak na Velké pardubické. O tom to ale opravdu není. Doporučuji ti aby jste se se svým koněm opravdu nejdříve vyskákali v parkurech a až to bude mít kůń zažité tak zkusit military. Jinak je to o zdraví jak koně tak jezdce.

Jana Třebáková

Vloženo 27.1.2008 - 17:17
A ještě k těm tréninkovým plánům - military Z musí kůň zvládnout bez nějakých dechovek a klusovek a já nevím co všechno lidi s koněm provádí - např. před týdnem mi slečna, co chodí se svým koněm military max. ZL řekla, že už kluše 2x20 minut (už - jako ted v lednu). Nekomentovala jsem to - ale nejde o nic jiného než o zbytečné opotřebování koně. Při normálním tréninku - tedy 1-2x týdně skákání, jinak 1-1,5 hod jízdárenská práce, musí být kůň v takové kondici, že to Z bez problémů fyzicky zvládne. Samozřejmě není na škodu občas nějaká cvalová práce pro oživení koně, ale méně je někdy více.

Eliška Musálková

Vloženo 27.1.2008 - 17:20
jaký plán myslíš??? no to co zde bylo napsáno s tím plně souhlasím,moje kobča jelikož je pětiletá tak už ted šla druhým rokem parkury a ve 4 šla jako přípravu také drezury Z...jinak parkur te´d druhou sezónu chodila Z ZL a jednou šla L...takže šikulka,ale byla ježděná hodně do ruky tak to teď napravujeme na lehké přilnutí pomalu:-) ano našla jsem snad někoho kdo by mi mohl v okolí pomoci tak si vyslechnu jeho rady:-) jinak o život to určitě je,ale je to příjemné ukázat že kůň zvládá více než vidíme ve většině pakrurů že se žene na překážku a nějak ji přeskočí,tad už jde o přiježděnost a ovladatelost koně:-)

Eliška Musálková

Vloženo 27.1.2008 - 17:27
jo a ta drezurní uloha NÚ je jaká?já na stránkách military takovou nenašla pouze CN drezury...

Jana Třebáková

Vloženo 27.1.2008 - 17:27
..pak je to OK, to je přesně ono, pokud šla "L" pak věř že ZK military pro ni nebude naprosto žádný problém. Já to psala obecně, ne přímo na tebe. Bohužel dnes vidíš že na military přijedou v dubnu se 4 letým koněm, který týden před tím šel svůj první parkur.. To je opravdu velice běžná praxe. Přitom naprosto šílená. Tak přeji hodně štěstí.

Eliška Musálková

Vloženo 27.1.2008 - 17:33
jj jasně chápu:-) no to jsou takoví a většinou to kůň díky velkému přesvědčení přejde a pak s kůň prodá jako "velmi šikovný s perspektivou co už šel military" to je hrůza no...ale strach mám stejně,hrozně mě to láká,ale je to přece jenom military a ne jen vyjížďka lesem:-)

Jana Třebáková

Vloženo 27.1.2008 - 17:38
Podle toho co píšeš tak už máš nějakou zkušenost takže není čeho se bát. To jestli se máš někde zaklonit či předklonit bych neřešila, vyježděný člověk to vybalancuje tak nějak s citem, samozřejmě na seskocích je třeba jít do záklonu (ne viset za držku, propustit otěž) ale žádné extrémy, i sed na normálních skocích je trošku jiný než parkuru, víc takový "sichr" ale fakt bych to vtěch nižších soutěžích neřešila. A pokud nemáš kde trénovat, tak určitě najdeš někde nějakou mez, nahoru si postavíš kolmáček a máš seskok jak vyšitý, pak hodíš kolmáček pod mez a máš výskok, a to stačí jednou prostě pro pocit at víš co se bude dít a kůň si to trochu zažije, rozhodně to není potřeba skákat 100x dokola. A jinak se nestrachuj - jezdíme přece pro zábavu :-)))

veronika strabergerová

Vloženo 27.1.2008 - 18:08
Tomu se říká objemová práce tvz. dechová příprava, , nejlepší jak zjistit jestli je kůň trénovaný je návrat /v závislosti na čase / fyziologických hodnot do normálu po námaze.Je třeba vytořit dinamický stereotyp jak ve skákání a cvalu-což asi 1-2x skákámí za týden nepůjde.Nejde o to kolikrát v týdnu se skáče, ale kolik skoků denně kůň skáče-tam se opořebovává kůň.

Jana Třebáková

Vloženo 27.1.2008 - 18:18
dík za vysvětlení... když myslíš :-))

Eliška Musálková

Vloženo 27.1.2008 - 18:37
jo to máš pravdu,jeden takový kopec máme,tak se jednou přemůžu,odtáhnu tam klády a zkusím si ty seskoky:-)jsem docela zvědavá,doufám že hned nespadnu:D

Lucie Benešovská

Vloženo 27.1.2008 - 19:22
Čauky, já to tempo myslela tak, že máš mít koně neustále na pobídkách směrem dopředu - jako nespat před skokem (seskokem, výskokem), ale aktivně pobízet. Navíc parkury se jezdí v tempu 350m/min, takže to tempo v crossu už trošku rychlejší je. Já mám sedmiletého koně, Minulý rok šel jedno L parkur, letos už bude chodit L a příští sezonu S, pokud to dobře půjde. Nemám kam spěchat, nepotřebuju v 6 letech chodit S, hodlám s tím koněm závodit ještě dlouho a ne ho odrovnat. Chtěla bych zkusit to military jen tak "k tomu", jako zkoušku, jestli by nám to šlo.

Lucie Benešovská

Vloženo 27.1.2008 - 19:31
A ty drezury (NÚ) jsou Národní úlohy č. 1 a Nár. úloha č. 2Dřív se jezdily i na ZZVJ :)

Eliška Musálková

Vloženo 27.1.2008 - 19:34
a nemáš je u sebe?nemohla bys mi je poslat mailem pls?já je totiž nemůžu najít na www.vsestrannost.cz jsou jenom ty druhé ale ty národní ne:-( diky

Lucie Benešovská

Vloženo 27.1.2008 - 20:02
http://vsestrannost.cz/pravidla/ulohy2005/ulohy_07.pdfJe to z všestrannosti.cz, jsou to hned ty první dvě :)

Eliška Musálková

Vloženo 27.1.2008 - 20:25
jj jsou to ty,ktere jsem myslela,diky moc;)

Jana Nováková

Vloženo 27.1.2008 - 20:27
Osobně bych ti doporučila před prvními závody si někam zajet ty skoky z všestrannosti vyzkoušet. Záleží tam hodně na přiměřeném tempu, směru nájezdu, profilu apod. Neříkám, že to nepřejdete, ale jedná se o zdraví tvé a tvého koně. Také nezapomeň na svou kondičku, takový kyslíkový deficit je pro jezdce nepříjemný. Nevím odkud jsi, ale v Kolesách, Padubicích, Heřmanově Městci se dá zaplatit trať a projet si skoky. Chce to ale s někým, kdo to jezdí a bude ti umět poradit. Osobně bych své holky bez treninku na cross nepustila.Hlavně nezapomeň na vestu a lékařskou kartu.Ono to je také o tom, že když si něco zajedeš, pojedeš daleko klidnější a užiješ si to, než když si trať pouze projdeš před závodem a nebudeš si jistá, co si můžete dovolit.Přeju hodně úspěchů.

hanka julinkova

Vloženo 29.1.2008 - 0:23
V ZK skutecne nemusis letet jak o Velke Pardubicke, ale kazdopadne musis skakat z tempa. Koneckoncu, kdybyste si tam hopkali jak na parkuru tak stejne nestihnete limit. To jen pro upresneni, co jsem vlastne napsala. Military jsem skutecne jezdila jen vloni, takze se za nejakeho superznalce nepovazuju, a taky jsem to predem rekla. Trenera mam primo militaristu, takze rady ktere jsem dosud dala byly spise jeho rady ke me. S pozdravem ta slecna co se ji hlavne nemate nikdo drzet :-))

Jana Třebáková

Vloženo 29.1.2008 - 7:26
Ano samozřejmě je třeba lépe cválat než na parkuru. Ale skoky se najíždí v normálním cvalu pod kontrolou, cválat můžeš mezi skoky a při nájezdu na skok opět koně shromáždit a přivést ke skoku jak na parkuru - alespon tak je to ideální pro lidi a koně co se učí. Samozřejmě jsou typy skoků které musíš skákat z tempa, široké trakeny, zahrádky v Pardubicích, ale to se ZK či Z netýká.. Většina lidí co přijede na military a nemá žádné trenérské vedenía zkušenosti, vyrazí ze startovacího boxu s očima jak tenisáky a tempem 600 m/min cválají jak o život od startu až do cíle, slečny co přijedou do cíle 1 min a více před limitem nejsou vůbec nic vyjímečného. Tak se prosím neurážej, chtěla jsem kolegyni jen poradit. Přeji Vám at se daří, military je krásná disciplína :-))
1 2