Jak na to

karolina havlová

Vloženo 4.10.2006 - 11:19
Ptala jsem se učedníka, co teď k nám jezdí s kovářem. Ten mi říkal, že je vyučen uměleckým kovářem a že se kovářem jako podkovářem učí u toho našeho kováře. Ani o nějaký škole nevěděl, takže nevím. Jinak předtím jsme měli hooodně starého kováře a ten se to učil od táty. Ptala jsem se ho jestli se učil přibíjet hřebíky na nějakém modelu koňské nohy a on říkal, že hned na tvrdku. Akdyž koně zakoval? Tak dostal od papínka přes papuli(prej asi dost zle:o))Takže tak. Víc nevím.

Dominika Švehlová

Vloženo 4.10.2006 - 11:23
SOU Jaroměř se specializuje na podkováře, ne?

Gabriela Pachtová

Vloženo 4.10.2006 - 22:18
no to bych se právě bála, že bych toho koně zakovala :-((( bohatě mi stačilo, když laik poničce stříhal kopyta a zastříhnul jí až jí tekla krev :-(

Petra Polcrová

Vloženo 5.10.2006 - 19:00
Já bych řekla, že kování koní - teda správné a vhodné kování- není na nějaký kurz. Myslím, že i ty tři roky jsou málo.

janina wojnar

Vloženo 5.10.2006 - 19:15
Ptala jsem se našeho firemního kováře a ten pravil doslova toto - učí se to normálně na střední, učilišti obor kovářství (nemusí být umělecké) a kdo chce, specializuje se na koně, něco jako když na zemdělce chcete umět ovládat motorovou pilu, tak si uděláte kurz :)Tož tak ..

simona Pivoňková

Vloženo 5.10.2006 - 19:48
přijde na to - pokud jde o papír, jsou kursy i učňák, ale naučit se dobře kovat, to jsou léta a léta praxe, pokudsů ale i omylů, tisíce kopyt na něž se díváš, jak je koriguje a kove někdo jiný, stovky dotazů jak a hlavně proč a jestli by to šlo i tak či ona... a pak stejné stovky a tisíce kopyt v rukou pod dozorem... a pak bez dozoru :-) a až ti bude.... tak možná, jestli máš talent a cit budeš dobrým kovářem :-) proto je dobrých kovářů tak málo a všichni si je docela hýčkáme, proto je rozdělujeme na přibíječe podkov a kováře, právě tak jako veterináři jsou rozděleni na ošetřovací a očkovací :-)

Veronika Jurniklová

Vloženo 31.1.2008 - 12:31
Ahojky, mám problém. Postavili jsme si s přítelem rodinný domek. Bydlíme v jedné malé vesnici na jižní Moravě. Na koních jezdím už 15 let a najivně jsem si myslela, že si konečně pořídím koníka vlastního. Bydlíme v ulici, která je postavena z 10 novostaveb. Tihle moderní vesničani jsou snad ještě horší než lidé z města. Chtěli jsme od sousedů podepsat souhlas s tím že si můžeme na našem pozemku postavit hospodářskou budovu s jedním boxem pro koně. K našemu překvapení nám bylo řečeno, že kůň smrdí a létají kolem něho mouchy, prý si máme postavit co chceme, ale s chovem koně nesouhlasí. Překvapilo nás to, úplně se mi rozplynul můj sen. Nevím jestli je dána zákonem nějaká vzdálenost od sousedova domu, která musí být dodržena, ale na stavebním úřadě nám řekli, že pokud nám to soused nedovolí, tak s tím nic neuděláme. Takže mám místo, mám chuť, ale v podstatě nemůžu nic dělat. Zkurvená republika. Promiňte tento výraz, ale každý kdo si splnil svůj sen mít doma vlastního koně určitě pochopí, co pro mě znamená, že já si ho nemůžu splnit jenom proto, protože je někdo zhýčkaný moderní dobou a kůň mu smrdí. Samozřejmě, že svézt by se došli všichni. Prosím proto všechny, kteří by věděli jakoukoliv informaci, která by mně mohla pomoc o její sdělení. Pro jistotu můj e-mail je veronika.jurniklova@ri-okna.cz Předem moc děkuji

Iva Nováková

Vloženo 31.1.2008 - 12:58
Podívej se na to obráceně, taky by se Ti moc nezamlouvala třeba kozí farma vedle Vašeho plůtku a odér v létě při 30 stupních :) buďme upřímní, v létě smrdí, a ne každý má rád koně, když přijedu za mámou tak i po 24 letech se musím zouvat venku :) zkus nějakou hobby stáj, máš jich v okolí víc než dost :)

Lucie Benešovská

Vloženo 31.1.2008 - 13:08
Ono i když nějaký způsob vymyslíš, ajk sousedy obejít nebo přinutut souhlsit, tak asi nebude nejlepší nápad si tam toho koně pořídit. Pokud jsou sousedi tak zásadně proti, tak by mohli sáhnout i k nějakým nepěkným prostředkům k odstranění koně ze své blízkosti. Prostě bych se o koně bála.

Veronika Stanková (Vyoralová)

Vloženo 31.1.2008 - 13:08
Máme podobný problém, kupovali jsme pozemek a dopředu jsme měli ústní souhlas sousedů i obce, že koně mít můžem. Ale když přišlo na podpisy, sousedi si začli děsně vymýšlet a klást podmínky (oni taky koupili a teprve budou stavět). Naštěstí se nás zastala obec i stavební úřad protože náš pozemek je zanešen v katastru jako pozemek určený k výstavbě zemědělských a obytných budov (nebo tak nějak). Tak si zajdi na stavební úřad a poraď se tam s nimi pak budeš mít jasno.

Blanka Neumannová

Vloženo 31.1.2008 - 13:11
Nehledě na to, že koník na samotce bez kámošů a bez pořádného výběhu na zahrádce v satelitním městečku by asi nebyl moc happy..

Veronika Stanková (Vyoralová)

Vloženo 31.1.2008 - 13:12
Jsem přehlídla, že už jsi na stavebním byla, no tak potom nevím co poradit...

Blanka Horáková

Vloženo 31.1.2008 - 13:33
Řešní je, poslala jsem ti ho mail.Hodně štěstí. s těma sousedama je to pravda. Bála bych se o ně,.

Veronika Jurniklová

Vloženo 31.1.2008 - 15:18
ahojky, na e-mail mi nic nedošlo. Zkus to prosím znovu veronika.jurniklova@ri-okna.cz děkuji

Hanka S.

Vloženo 31.1.2008 - 16:41
Přesně to jsem chtěla napsat, samotného koníka bych si doma nenechla-byť máme u baráčku konírnu-i se starým kamenným žlabem-jaká romantika:-)) mám ho raději kousek ve stáji, má tam spoustu kamarádů a plnohodnotné stádečko...

Katka Lipinská

Vloženo 31.1.2008 - 18:15
V nove zastavbe je pokud vim opravdu chov hospodarskych zvirat zakazany. Je to teda silene, kdyz tohle roste na vesnicich a podle me tahle zastavba ty vesnice przni, ale co nadelame. Ja bych tam teda nechtela bydlet ani bez kone. My jsme kolem Prahy hledali velmi dlouho, nez jsme sehnali domek ve stare, puvodni zastavbe, ktery nebyl na zbourani, ale jsme za to moc radi, ac kone doma nemam, mam je na pastvinach za kopcem. Soused ale kone ma, chladaky, hnuj ma prakticky vedle plotu nasi zahrady a musim rict, ze o tom nevim. Je pravda, ze mame stesti, ze je vse dobre situovane, jsme na kopci a staj i navazujici pastvina pod nami v doliku tak, ze vitr od koni k nasemu baraku prakticky nikdy nefouka. Mouchy tu nemame a proti mysim mame kocky.:-) Ale obavam se, ze to sousedum nevysvetlis.

Kristýna Bublová

Vloženo 31.1.2008 - 19:43
Řešili jsme něco podobného. Naštěstí musím říct, že máme štěstí na sousedy. Ptali jsme se jich jen ústně a přislíbili, že s jakýmkoli problémem můžou přijít. Všichni si koně zamilovali. Hnůj nesmrdí, většinou vane západní vítr.. navíc ho pravidelně jednou za měsíc vyvážíme. A zvýšený počet much jsme taky tedy nezaznamenali.. Ale jak už jste říkali, samotnýho koníka nikdy a v té novostavbě asi taky ne.. možná to chtělo přemýšlet o tom už dopředu...

Jana Failová

Vloženo 31.1.2008 - 22:32
Nad problémem se sousedy taky přemýšlím (zatím v plánech do budoucna). Vím z nájemní stáje co dokáže "moderní vesničan" byť bydlí ob 2 parcely.Napadlo mě (nevím zatím zda to jde) rozdělit si svou pracelu tak, aby část na které budeš chtít mít koně sousedila s tvou částí parcely. Prostě jedna parcela uvnitř a okolo ní pruhy dalších tvých parcel :o). Tak budeš sama sobě sousedem. Ale připomínám, je to jen bláznivý plán, aniž bych zjišťovala praktickou proveditelnost. Takže technicky by to možná zařídit šlo, ale jak už někdo psal velmi riskuješ, že ten soused to bude řešit po svém. Bála bych se o koně.

Kateřina Lívová

Vloženo 1.2.2008 - 7:27
nez nekde neco psotavim nebo koupim, nejdriv si necham od pripradnych sousedu ten papir asi podepsat! nez pak nekoho premlouvat..taky nejsem zastancem stastneho kone v satelitnim mestecku a samotneho bez kamosu. :O(

... ...

Vloženo 1.2.2008 - 7:59
Verčo, myslím, že v tomhle případě jsem spíš na straně té naší republiky. Koně mám ráda, ale kupka hnoje a vůně domova asi nepatří všude a nedivím se sousedům, že s tím nesouhlasí. Prostě jsou stanovené určité hranice, které sis měla nejdřív ověřit.Já osobně si taky myslím, že pokud se jedná o satelit, tak tam kůň prostě nepatří. Nehledě na to, že by na té vaší zahrádce byl asi sám - což pro koně není dobré.Zkus najít jinou alternativu - ustájení někde v blízkosti, ušetřís spoustu času, místa a nervů a koni tím určitě poskytneš lepší podmínky než by měl u vás.

Lucie Spěváčková

Vloženo 1.2.2008 - 8:21
Já tazatelce rozumím. Není satelit jako satelit a jestli jsou 10 baráků a pak pole, zahrada 1200m, tak tam ten kůň klidně může být (tedy dva, aby nebyl sám). Je to šílené, jak už i na vesnici vadí zvířata :-(.A neblbněte, žádný smrad z toho není, pokud mají poctivý slamnatý hnůj, budou vyvážet a uklízet, tak o tom sousedi ani nebudou vědět. Na spoustě míst mají lidi koně nebo jiné zvíře a nevšimli byste si toho.

hanka julinkova

Vloženo 1.2.2008 - 8:58
No teda me prijde nejjednodussi koupit nekde za barakama kus pole a mit koniky tam. Nebudes je mit sice primo doma, ale kousek za domem. Ke konikum to budes mit 5 minut chuze a budes mit klid. Pokud si to nejak vydupes primo v satelitu, tak rozhodne neocekavej bezproblemove sousedske vztahy.

Katka Lipinská

Vloženo 1.2.2008 - 8:59
Dorisko, nic ve zlem a vec kazdeho. Ale podle me lide, kterym vadi bezna zvirata (neco jineho je samozrejme prasecak nebo JZD), nepatri na vesnici. Vadi mi, ze skoro u vsech vesnic u Prahy vyrustaji tyhle moderni obludnosti a uplne narusuji charakter tech vesnic. Novostavby, proc ne, ale proc nezachovat vesnicky raz? Namisto vydavani novych narizeni typu zakaz domacich zvirat. A kdo chce zit "mestsky", ma moznost na kraji mesta nebo na zelene louce. Jenze holt penize rulez.:-(((

Katka Dědíková

Vloženo 1.2.2008 - 15:24
Ahoj, jsem ráda, že se tu toto téma řeší. Přítel vlastní pozemek také na okraji vsy. Jsme ve stadiu, kdy vyřizujeme stav. povolení a ostatní věci. Jelikož už koně mám plánuji si je vzít s sebou. Mám prostor na stáje, výběh,jízdárnu. Soused je jen z jedné strany - bratranec a ten problémy dělat nebude, to máme pošetřené. Zajímá mně spíše jiná věc. Jak by se řešilo, kdyby si v budoucnu postavil někdo vedle nás a začal mít problém? Taky jak je to se stájí - přenosnými boxy kt. nejsou pevně spjaty se zemí - potřebuji povolení, nebo stačí ohlášení?Jinak je to taky v řadě domů "novodobých vesničanů" ale s žádným přímo nesousedíme.A jak je to s tím zákazem chovu hospodářských zvířat, můžete mi sem hodit link na nějký zákon nebou dodatek?omlouvám se za dlouhý příspěvěk a děkuji za rady a postřehy :-)

Lucie Spěváčková

Vloženo 1.2.2008 - 21:12
Taky by mě ten zákon zajímal... Vím, že obec to může ošetřit vyhláškou, ale to jí nějaký ten zákon musí dovolit.Jinak s tím novým sousedem netuším, ale stáj, kde mám kobylu, stojí vyloženě uprostřed vesnice (na louku se koně kus vodí) včetně hnojiště už 20 let a opravdu to není znát (že by to někomu mohlo vadit), lidi jsou zvyklí. Ale kdyby do toho někdo začal šťourat - netuším.

Cerol Vyhnálková

Vloženo 8.4.2014 - 17:25
Dobrý den,začnu tím,že bych potřebovala pomoc a srozumitelně mi někdo popsal,vysvětlil,jak má jezdec správně dát pobídky při cviku OBRATY KOLEM PŘEDKU A OBRATY KOLEM ZÁDĚ.Mám to velice pečlivě přečtené i v knihách,ale bohužel jsem tak trochu tupá,že tomu jako "laik" nerozumím.Nechápu to vysvětlení. Pokud to ani od vás nelze vysvětlit čili pochopit,tak jsem zralá na přísného trenéra,který mi to rázně nacpe do hlavy.A pokud ani to nepochopím,tak prodám koně. Na koni pod trenérem to také nezvládáme,vždy mi kůň udělá kroky dopředu,přetahuje se semnou a končíme úplně někde jinde. Zkusím to popsat,jestli moje gesta jsou správná: když provádím cvik obrat kolem předku npř.na pravou stranu,tak si neprve přiložím vnější holeň(tlak),vnitřní holeň volno,povolená noha dolů a dál impuls vnitřní otěží.

Anna Lálová

Vloženo 8.4.2014 - 18:54
A je kůň přiježděný, nebo tenhle cvik ještě nedělal a je potřeba ho to nejprve naučit? Protože tam je v postupu rozdíl... Já to umím po westernovu, tak nechci motat hlavu postupem - používám jiný než ty...Ale chtěla jsem upozornit na ten rozdíl, zda to potřebuješ naučit jen ty, nebo i tvůj kůň. Někdy je dobré když si na koně trenér na chvíli sedne sám, zjistí jak kůň funguje a pak ti dokáže lépe poradit

Lenka Skalová

Vloženo 8.4.2014 - 19:08
zrovna vyšlo na equitv toto http://equitv.cz/video/Partnership-Ustupovani-kone-zadi-a-predkem.html a videí se tam najde více

Marie Navrátilová

Vloženo 8.4.2014 - 20:56
Reakce na 1538318: Aby tohle laik s koněm zvládl kůň musí umět ustoupit se země... Pro mě je tohle jeden ze základních cviků. Mám mladého vzrušivého koně a vodění bylo v minulosti dost o hubu, takže jsem se musela naučit a s koněm procvičit ovládání zádě. Na jednoduchý povel záď ustoupí zádí o jeden dva tři kroky nebo celý obrat... Učila jsem to nejprve na tlak rukou, na záď se podívám, udělám k ní krok, pak ukážu rukou, pořád opakuji záď už od toho "pohledu", pak dám tlak rukou jakmile kůň povolí, třeba jen přehoupne váhu povolím... tohle jsme dělali od hříběcího věku e volnosti, později jsem ho to naučila na tušírku a pobídku směřovala do míst kde působí holeň "za podbřišník... u ustoupení předku je to skoro stejné... ze sedla by pak měl na tu holeň umět ustoupit. Jen z počátku se neboj tu pobídku holeň za podbřišník hodně přehnat, působit co nejdál za..., aby to pochopil. Jen tak na okraj, s tím koněm nebojuj, nemá to smysl, nic si z toho neodneseš ani ty ani kůň, vrať se na zem a procvičuj, ten cvik si "zautomatizuj" a pak až zkoušej ze sedla. Kůň jde dopředu, protože ti nerozumí, hledá řešení, když to trvá dlouho, tak se začne vztekat a v tu chvíli už se nic nenaučíte.

Pavlína Ludvigová

Vloženo 9.4.2014 - 8:25
Reakce na 1538318: Jedno malé tajemství, ano? ......"Na koni pod trenérem to také nezvládáme,vždy mi kůň udělá kroky".....pokud je trenér/cvičitel na zemi a prostě to nejde, tak pokud je to člověk na svém místě, sedne na koně a předvede to. Někdy je potřeba to vysvětlit i tomu koni, aby se porovnal a pochopil, někdy stačí jen ukázat jezdci, cože vlastně to chci, co pro to dělám/v kterou chvíli/jak. To je tedy aspoň můj názor. Bez toho se svěřenec jde ptát na diskuzi, kde stejně tu radu bohužel nemůže najít, i když to tady bude deset lidí popisovat správně. To není jako uvařit podle receptu polívku. Kdyby to tak mohlo být, jsme všichni mistři světa.
1 2