Příběh vzniku EQUISERVISu
V těchto dnech uplyne přesně 25 let od doby, kdy v České republice odstartoval prodej jezdeckých potřeb v pravém slova smyslu. A ačkoliv samotný příběh vzniku EQUISERVISu začal ještě mnohem dřív, právě posledních 25 let se do jeho historie a povědomí jezdecké společnosti zapsalo nejvýrazněji ze všech. Ale jak to vlastně všechno začalo?
Co jste možná nevěděli a co EQUISERVIS doprovázelo na cestě do dnešních dnů
EQUISERVIS vznikal zcela jinak než dnešní prodejny jezdeckých potřeb. EQUISERVIS přišel v době, kdy prodej jezdeckých potřeb představoval neprobádané území. Zakladatelem a majitelem společnosti je Ing. Stanislav Hakr, jemuž se tehdy jako studentovi České zemědělské univerzity zrodil v hlavě nápad. K jeho realizaci vedla ale trnitá, dosud neprošlapaná cesta.
EQUISERVIS motto:
„Prodáváme tak, jak bychom chtěli, aby nám bylo prodáváno!“
Doba, ve které to všechno začalo...
Doba, ve které to všechno začalo, může být pro dnešní jezdeckou společnost úsměvná či dokonce nepředstavitelná. Vznik EQUISERVISu můžeme s mírnou nadsázkou připsat prostým klučičím lumpárnám. Potrestání za tyto nepravosti dovedlo tenkrát 11letého Standu na letní tábor, kde se měl věnovat péči o koně, zastat potřebnou práci a naučit se základům jezdectví. Rodiče, kteří tenkrát potřebovali svému synovi vnést do života řád a zaplnit jeho volný čas smysluplnou zábavou, jistě netušili, že díky tomuto „trestu“ se začíná psát osud dnešního EQUISERVISu.
EQUISERVIS není pouze Centrum jezdeckého vybavení poskytující celou řadu služeb pod jednou střechou. Z názvu společnosti EQUISERVIS se stal doslova a do písmene „POJEM“. A jak vlastně tento název vznikl? EQUUS je z latinského KŮŇ a slovo SERVICES znamená SLUŽBA. Spojením těchto slov vznikl EQUISERVIS, tedy „KOŇSKÁ SLUŽBA“. Již před založením bylo jasné, že EQUISERVIS nebude jen prodejna, ale SERVIS PRO VÁS A VAŠEHO KONĚ.
Všechno zlé je pro něco dobré…
Možná už jste někde slyšeli, že EQUISERVIS „vznikl na poli“. Toto vyjádření není nijak marketingově přifouknuté, avšak situací a zvratů, které přispěly ke zrodu firmy, bylo více než jen to vzpomínané pole. Nejdůležitější momenty, které EQUISERVIS posunuly o krok blíž tomu, kde je nyní, byly přinejmenším nevšední. Předrevoluční období, kdy Standa Hakr chodil jako student do jezdeckého oddílu a kde si našel cestu ke svým čtyřnohým kamarádům, tomuto sportu nikterak nepřálo. Tenkrát nebylo samozřejmé mít vlastní výbavu, ani jít do obchodu a výbavu si koupit. Obchody prostě neexistovaly. A tak začal celý tento příběh. Stanislav Hakr tehdy intenzivně jezdil a závodil, při terénní jízdě v Kladrubech nad Labem spadl z koně a zranění pro něj znamenalo dlouhé odloučení od ježdění. Ani po úrazu na jezdectví však nezanevřel. Naopak. Jeho velká touha vrátit se zpět do jezdeckého prostředí byla hnacím motorem a právě tenkrát se mu zrodil v hlavě plán.
Jak pole ovlivnilo EQUISERVIS?
Hned první prázdniny po revoluci odjel Stanislav Hakr do Anglie, kde si na vlastní kůži vyzkoušel, jak sám říká, tvrdou práci a realitu jiného světa skýtajícího nekonečné možnosti, ale zároveň dřinu a vlastní odpovědnost. „Tenkrát, když jsem pracoval na plantážích a měl spoustu času na přemýšlení, rozhodl jsem se, že to dokážu. Že až se příště do Anglie vrátím, bude už všechno jinak. A jak jsem si předsevzal, tak se také stalo. Do Anglie jsem se vrátil po sedmi letech na jezdecký veletrh, již jako obchodník s vlastní vizí a jménem, které v oboru nebylo cizí,“ popisuje své začátky Ing. Stanislav Hakr.
Jak se EQUISERVIS poprvé stěhoval, a pak podruhé, potřetí…
Na počátku vzniku v roce 1993 byla představa o fungování firmy EQUISERVIS a tehdejší možnosti značně odlišné od dnešní reality. Zákazník si objednal zboží, to se následně objednalo u dodavatele a poté si ho zákazník vyzvedl v EQUISERVISu (u pana Hakra doma, kousek za Prahou). Prostor byl omezený a skladové zásoby tím pádem také. Postupem času se poptávka rapidně zvyšovala a domácí zázemí přestávalo stačit.
A tak se EQUISERVIS poprvé stěhoval. Tenkrát nikdo netušil, do jakých rozměrů se rozroste a jaké prostory bude v roce 2018, 25 let od svého založení, potřebovat. Mnozí ještě pamatují původní prodejnu doma v 1. patře, poté stavební buňky na zahradě, první „opravdovou“ prodejnu v Praze Na Celné, která postupně zabrala několik domů v ulici, dále pronajatý kulturák v Komořanech, až po dnešní Rudnou, která snese srovnání s tím nejlepším, co ve světě existuje. A nejen to.
EQUISERVIS má nyní další dvě pobočky, v Brně a Praze 9 – Letňanech, a i přesto si uchovává tvář tradiční rodinné firmy i svou autenticitu. Jistě se nebudeme mýlit, když řekneme, že EQUISERVIS objevil díru na českém trhu. Časem se však ukázalo, že EQUISERVIS nezapadne ani ve světě. V málokterém koutě světa naleznete takto propracovaný koncept jezdeckých potřeb. Což dokládá například ocenění Franze Schockemöhle, majitele stejnojmenné německé společnosti, za nejpropracovanější pojetí prodeje jezdeckých potřeb a služeb, se kterým se kdy na světě setkal.
Komu EQUISERVIS vděčí
EQUISERVIS by jistě nebyl tím, čím je dnes, kdyby se do jeho historie nevepsali všichni zaměstnanci týmu, zákazníci, partneři a další lidé, kteří se na osudu EQUISERVISu podíleli.
Slovo zaměstnanci je v tomto kontextu téměř nepatřičné. Všichni ti, kteří firmou prošli nebo kopou za její tým v dnešních dnech, nejsou „jen“ zaměstnanci, jsou to ti, kteří postupně pokládali a pokládají stavební kameny této společné „stavby“, bez nichž by EQUISERVIS nebyl takový, jaký ho znáte. EQUSERVIS sází na silné hráče, kteří táhnou za jeden provaz, a důvěra je tím nejdůležitějším. K čemuž se váže další, dalo by se říct až absurdní příběh.
Od rukavic až po spolumajitele
Říkáte si, kde udělal autor článku chybu? Jak souvisí rukavice se spoluvlastnictvím firmy? Velmi úzce! Právě nákupu rukavic totiž vděčí EQUISERVIS za člověka, bez kterého by byl poloviční. Jednoho dne přišel do prodejny Na Celné zákazník, který si koupil jezdecké rukavice. Už při nákupu zaujal personál svými znalostmi, odborným rozhledem, přemýšlením v souvislostech a lidskostí. Když o nákupu tohoto zákazníka vyprávěli zaměstnanci Stanislavu Hakrovi, dohledal si v systému, kdo rukavice toho dne zakoupil, a bez ostychu mu nabídl pracovní místo.
Ptáte se, kdo tím osloveným tenkrát byl? Ing. Jan Houštecký, dnešní spolumajitel. A jaká byla jeho reakce? Jan Houštecký měl tou dobou dobře našlápnuto. Dostal nabídku prestižní pozice v nejedné korporátní firmě, ale právě EQUISERVIS dal jeho životu úplně jiný směr. Ano, Jan Houštecký dal přednost EQUISERVISu a nabídku práce opravdu přijal. Jistě tušíte, co tenkrát rozhodlo. Byla to právě láska ke koním, která proměnila dilema v jasnou volbu. Tím příběh ale nekončí. Stanislav Hakr po pár týdnech novému kolegovi oznámil, že odjíždí na šest týdnů do Nepálu a že on povede firmu po dobu jeho nepřítomnosti. „Musím říct, že to byl pro Honzu opravdu křest ohněm,“ popisuje tehdejší riskantní krok Stanislav Hakr. Po návratu ze zahraničí bylo jasno. Tohle je člověk, kterého EQUISERVIS potřebuje. A tak je tomu dodnes.
U nás jako doma
Od té doby, co EQUISERVIS spatřil světlo světa, drží se jednoho zásadního pravidla: využití jakékoliv nabízené služby musí být pro zákazníka, a to i toho čtyřnohého, maximálně komfortní. Proto si EQUISERVIS velmi zakládá na osobním přístupu. Není výjimkou, že zaměstnanci znají velikost oblečení našich klientů nebo jejich koní, případně dokážou odhadnout jejich vkus, a proto se u nás klienti cítí „jako doma“. Někteří by u nás nejraději byli doma. Skvělým příkladem je šestiletá dcera naší dlouholeté klientky a několikanásobné mistryně ČR v drezúře, Hany Vášáryové. Hanka nám prozradila, že malá Jasmínka spěchá ze školy, aby mohla pomáhat doma ve stáji, a pak počítá kapesné a nemůže se dočkat, až si našetří na další nákup vysněných věcí v EQUISERVISu. My koňáci říkáme, že jsme tak trochu „jiní“, pro někoho je EQUISERVIS dokonce něco jako droga, ale v tom nejlepším slova smyslu. Některé děti šetří na nejnovější modely elektroniky, jiné na podsedlovou dečku pro svého poníka. Každé má své. Pro nás je důležité vidět štěstí v dětských očích, a to nejen když kupují věci pro své koňské miláčky, ale především když usedají na koňský hřbet. To je totiž to, co nás koňáky všechny spojuje, nezdolná láska ke koním.
Nejen výše popsané příběhy jsou důkazem toho, že EQUISERVIS je jen jeden, a to už 25 let.
Tímto EQUISERVIS děkuje všem, kteří se na jeho osudu podíleli, podílejí a budou podílet. Velký dík patří zaměstnancům, pro které není EQUISERVIS jenom práce, ale kteří dávají do naší společné vize kousek svého já!
A děkujeme také vám všem, kteří k nám chodíte nakupovat, pro rady nebo jen tak pro radost. Vy a vaši koně jste hnacím motorem, silou, která nás žene vpřed. Protože vy, naši zákazníci, jste pro nás na prvním místě!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Společnost Equiservis spol. s r.o. byla založena v roce 1993 jako jedna z prvních prodejen jezdeckých potřeb v České republice. Nyní můžete nakupovat ve třech kamenných prodejnách (Rudná u Prahy, Praha 9 - Letňany a Brno - Jih (Vídeňská 327/112)) a v e-shopu.
Otevírací doba kamenných prodejen:
Po - So: 9 - 20 hod
Galerie
Kdyby koně uměli mluvit!
Kdyby koně uměli mluvit, tak bychom se jich zeptali, jak jsou spokojení s naší podestýlkou Miskantus. Ale to nejde! Zeptali jsme se tedy jejich…
Když se nám dostalo možnosti vyzkoušet podestýlku Miskantus, tak jsme chvilku váhali, ale nakonec nelitovali. A naše holštýnská dáma má konečně kde…