Výběh

Katka Pěnkavová

Vloženo 28.9.2007 - 9:11
Ahoj,jaký máte názor na to,že kůn nechodí do výběhu,ale každý den maká a chodí na procházky?předem dik

konicek

Vloženo 28.9.2007 - 9:25
No je to lepší než kdyby nechodil ani na ty procházky a nemakal...ale pořád by mě mrzelo, že nemá pohyb při kterém se může uvolnit a vyblbnout s kolegy....

Vanda Drdlová

Vloženo 28.9.2007 - 10:53
já bych alespon malý výběh vymysklela... aby stál alespon na čerstvém vzduchu;-)

Karol Holly

Vloženo 28.9.2007 - 11:01
Koľko maká?

Simona Harášková

Vloženo 5.5.2008 - 17:30
Stačí výběh 2000m2 pro 5koní....

Eva

Vloženo 5.5.2008 - 18:19
Nestačí.

Lenka Balvínová

Vloženo 5.5.2008 - 18:39
Ale stačí, každý nemá takové monžnosti, že si počíta 1 koně na 1 hektar, jsou koně který výběh ani nemajía nebo mají a chodí do něj každý den tak na 3 hodinky a není jich málo.Pokud se o výběh budeš starat, nevidím v tom problém, ale zase na druhou stranu Ti sem napíše spousta lidí a nakonec z toho budeš mít tak akorat to, že je na tom prostoru týráš!:)))

Dominika Švehlová

Vloženo 5.5.2008 - 18:42
No je to půlka malého drezurního obdélníku na jednoho koně... Špatně formulovaná otázka - na co to má stačit? Aby koně byli venku a ne v boxe, aby se trochu prošli, popoběhli a prostě dýchali čerstvý vzduch a nebyli sami? Pak to stačí. Pokud se ti koně bez problémů snesou. Aby tam trávili celé dny a byl to jediný jejich životní prostor, na to to nestačí :-) Mluvíme o výběhu, ne o pastvině. Samozřejmě čím větší, tím lepší :-)

Anna

Vloženo 5.5.2008 - 18:46
sice bych ráda, kdyby výběh, kam chodí můj kůň měl alespoň 4hekary (jsou tam 4 koně), ale tento luxus mu bohužel zatím dopřát nemůžu. Ten výběh má cca 1 hekar (moje odahy jsou avšak poněkud mizivé:)) a myslím, že jsou tam koníci šťastný. Jsou tam 20/7 (chodí domů jen na snídaně a večeře) a i přesto se už výběh začíná pěkně zelenat (tráva není jen u vchodu). Je ale pravda, že ho obývá jeden poník, dva QH (145 a 155KHV) a jeden shagya důchodce - tzn. nejsou to žádná velká přerostlá dvoumetrová ČT

Rozka

Vloženo 5.5.2008 - 19:37
Asi jsi výběhem myslela - pastvinu, sice budou mít hned trávu vyštípanou, žádný paseníčko nebude, ale pokud máš koně klidný a jde Ti jen o to, aby byli venku na vzduchu, tak v tom nevidím žádný problém.

Iveta Grillingerová

Vloženo 6.5.2008 - 10:29
Na pastvu má mít jeden kůň 3/4 hektaru pokud se nemýlím, ale jestli se to používá na výběh, tak si myslim že by to mohlo stačit. Rozhodně lepší než když vidim skoro 10 koní na zahradě, kde to mají všechno vydupaný a když se rozeběhnout tak musí hned zastavit, protože ohrada končí.

Karolina Pecáková

Vloženo 6.1.2009 - 19:01
Dobrý den.Budu si stěhovat po zimě 2 koně domů z nájemní stáje.Koně budou mít boxy na zadní části zahrady v oploceném výběhu-stále otevřené ven. Výběh u boxů bude mít cca 700m2.Nepočítám s tím,že by tam rostla tráva,povrch chci alespon dle možností zpevnit.Chci ještě v blízkém okolí sehnat prostor,kam bych je mohla pouštět,ale většina nabízených pozemků jsou jako stavební parcely a dát za výběh 1700m2 2 miliony(nebo jsem špatně hledala?)-na to nemám,takže nevím,jestli se mi nějaký další,větší výběh podaří sehnat.Chci jim to vybudovat tak,aby se museli pohybovat,písek na vyválení,nějaké drbátko a jak to bude možné,trávu jim budu sekat.Doteď chodili na den do výběhu,na noc domů a vždy mi bylo líto koní,co do výběhu nechodili vůbec a prosazuju stálou možnost pohybu.Bude jim to stačit,ikdybych nesehnala další pozemek?Chci jim sehnat výběh,ale chci také počítat se situací,kdy by to prostě nevyšlo.Další věc-jak velké máte výběhy/pastviny vy(nebo v místě, kde máte ustájeného koně) a jakým způsobem?-máte vlastní,pronajaté,propůjčené výběhy nebo jen domluvené s majiteli?Děkuji za reakce,Karolína P.

Kateřina Michaličková

Vloženo 6.1.2009 - 19:14
Mám pozemky pronajaté od mísního velko zemědělce, 2 ha (20.000 m2) pastevní plochy na 5 koní, což je tak na hraně. Pokud bych měla o tyto prostory přijít, pravděpodobně bych uvažovala minimálně o snížení stavu koní, ustájení koně jinde apod. Nemám naštěstí zkušenost s takhle malým výběhem, jaký popisuješ, ale pokud mají koně dostatek pohybu i pod sedlem, nemělo by to snad být až tak tragický.

Radka Dinort

Vloženo 6.1.2009 - 19:40
Moje dva kone +(zatim) hribe maji k dispozici 2 hektary louky,ktere patri k nasemu najatemu domku. Vybeh mam asi 500 m2,pokud je hodne mokro,jsou ohrady zavrene a vybeh jim musi stacit. Chodime pravidelne na vyjizdky. Myslim,ze ti to staci. Pro 2 kone urcite. vychazim z toho,ze je pohybujes;-))

Blanka Richtar

Vloženo 6.1.2009 - 19:42
Nic moc to neni, určitě ne pro vyvíjejícího koně. Pro dospělého lepší než nic i lepší než 2 ha na 4 hodiny denně.

bianka

Vloženo 6.1.2009 - 19:45
Pokud se jim budeš věnovat a budou pohybováni...............netrápila bych se tím, seč to moc není. Holt, nebude to pastva, alle výběh.

kojot

Vloženo 6.1.2009 - 19:47
Mám dva koně, ovšem menší (hucul, shetland), na pozemku asi stejně velkém, vlastním, rozděleném napůl plotem, na jednom je pár stromů a přístřešek, tam se dává krmení a voda a je to napůl udupáno, za mokra rozšlapáno. Druhá polovina je pod travou, ani ne tak jako pastvina, to by nestačilo, ale něco na uštípnutí je tam celý rok, tak to mají spíš aby se zabavili "jako-pastvou". Krmím senem, případně s přidáním jetele, což kupuji v sousedství. Myslím, že jim to bohatě stačí, mají ještě vyjížďky buď střídavě nebo společně a občas je vezmu ke kolíku na zahradu, kde je trávy víc, spíš kvůli změně.

Karolina Pecáková

Vloženo 6.1.2009 - 19:50
Ano,koně pracují 5 dní v týdnu a doufám,že u toho i zůstane.Oba jsou dospělí.

Radka Dinort

Vloženo 6.1.2009 - 19:56
Tak si nedelej starosti. Drzim vam palce,at k tomu jeste neco sezenete. Jini kone stoji 23 hodin v boxe a majitele jsou presvedceni,jak je jim fajn;-(

bianka

Vloženo 6.1.2009 - 20:00
souhlas se sady-držím péalečky, ju

Karolina Pecáková

Vloženo 6.1.2009 - 21:17
Děkuji všem za reakce.Jde mi o to,aby koně nebyli zavřeni v boxe,měli možnost se projít,zadovádět si společně a sledovat děj v okolí. Docela mne Vaše reakce uklidnili,není v mých silách-bohužel-skupovat hektary přilehlých pozemků a bude to jen o štěstí,zda mi bude někdo ochoten pronajmout nějakou větší plochu.Ráda bych,aby reakce pokračovali-co vaši koně a výběh?

simona Pivoňková

Vloženo 6.1.2009 - 22:53
rozhodně je i malý výběh lepší než sebevětší box :-) za spodní hranici považuji právě výměru kolem 800 metrů, velmi záleží na tvaru výběhu - pokud je to víceméně čtverec, je to mínus, pokud je tvar nepravidelný, terén je zvlněný, je tam nějaká zatáčka, strom, pak myslím, že tenhle rozměr je jako základní potřeba dostačující, pohyb pod sedlem je velké plus, pastvu lze nahradit v nouzi sečením trávy a nonstop senem. Důležité je zastínění a závětří - což u tebe splňují boxy. Podle tvaru pozemku bych se snažila jim prodloužit jim trasu od boxu k senu a od sena k napaječce, aby byli nuceni se pohybovat. Sama disponuji pronajatými plochami od 1000 po 16000 metrů - koně v nich běhají jen vyjímečně, v pastevním se pasou, pokud není patvy dost, dokrmuji senem, v menších výbězích se vždy snažím o co největší vzdálenost od krmiště k napajedlu - pokud to podmínky dovolí. V zimě jsou koně na výměře kolem 900 metrů - většina plochy je písková, část beton, malá část hlína, volný vstup do obrboxu či do přístřešku, takže nikdo nemusí stát na dešti, ve vánici či v jiné nepohodě. 4 koně se tam porovnají naprosto v pohodě. mám dvě krmiště, aby nedocházelo k půtkám o seno. Zatím maximální spokojenost, také nemám možnost nekonečných výběhů, jsme u Prahy ne na Šumavě. Vzhledem k tomu, že tu krom svých mám ve stáji i koně kamarádů, tak více měnších výběhů mi umožňuje jim poskytnout takové kamarády a prostředí, které je co nejméně konfliktní, přítomnost hřebce i vyžaduje oddělení od skupiny s klisnou, takže jsem ráda, že to mám tak, jak to je - více na sobě nezávislých výběhů, než jeden velký.

Jana Koubová

Vloženo 7.1.2009 - 10:15
Přidám reakci, i když zatím ve vlastním nejsem.Já osobně sháním něco svého a pod hektar na koně nejdu...i za cenu, že bych se musela z Prahy úplně přestěhovat.Ovšem z vyšších rakcí vyplívá, že stačí i menší plocha.Nicméně asi bych se v tvém případě ptala, zda-li vůbec koně mít doma můžeš. Píšeš, že vše kolem je rozparcelováno na stavební parcely a pokud vím v novostavbě koně mít nemůžeš. Takže bych se informovala na místním úřadě, zda ti koně vůbec doma povolí.Jinak plně souhlasím s tím, že lepší je menší výběh kde koně budou pořád, než 2 hektary kam chodit budou na chvíli.

Eva Knollová

Vloženo 7.1.2009 - 10:36
S tou novostavbou to není úplně pravda i v novostavbě můžete chovat koně, záleží na funkci území stanovené územním plánem. Tzn. pokud se jedná o bydlení městského typu, tak tam je cokoliv jiného než kočka a pes zakázáno, pokud se jedná např. o bydlení venkovského typu, tak tam je povolen chov pro vlastní potřebu -tzn. slepice, králící atd., ale i kůň.Takže bych se nejdřív šla domluvit buď na městský úřad - tam by územní plán měli mít, nebo ideálně zažádat o územně-plánovací informaci (zdarma) na příslušném stavebním úřadě. V ní se uvádí zamýšlený záměr a úřad se po prostudování právě územního plánu k tomuto vyjádří tzn. máte papír černé na bílém, že daný pozemek je využitelný pro chov koní.

jaroslava kubátová

Vloženo 7.1.2009 - 10:37
Ahoj, chtěla jsem se zeptat jak Ti to jde, taky budu řešit tento problém u nás doma. Zkoušela si se na nějaké pozemky ptát i na obci a tak? Budu i ráda, když napíšeš své zkušenosti, apod. Díky.

Dominika Švehlová

Vloženo 7.1.2009 - 11:07
Osobně zastávám názor, že než mít koně doma na 700 m2, tak ho (je) dám raději do nájemní stáje, kde je výběh výrazně větší. Na přechodnou dobu se to dá, tak malý výběh, nicméně pokud by to mělo zavánět definitivním řešením, nejdu do toho ani náhodou. Samozřejmě lepší než nemít vůbec nic, jen ten chlív, ale ani tak bych do toho nešla. Když to tak vezmu, tak je to výběh menší, než malý drezurní obdélník.... To opravdu už raději na tom plácku udělám příjemné posezení pro sebe nebo japonskou meditační zahrádku nebo výběh pro výrazně menší domácí zvířata ;-)

Karolina Pecáková

Vloženo 7.1.2009 - 14:05
ahoj všem,jarča - máme baráček na Praze-západ, je to okraj města- u Brdských lesů.Zatím jsem se konkrétních lidí neptala,jen vím,že vedle toho našeho je louka a na druhé straně louky pokračuje ještě několik baráčků.ta louka,vedle našeho,by se hodila-zatím je to jako orná půda,ale vedle nás už si část téhle ,,orné půdy" oplotili lidé,kteří stojí o to,aby se z toho udělala stavební parcela a mohli postavit.Kdyby jim to nepovolili,tak se toho asi budou chtit zbavit-to by se mi hodilo.Jinak jsem ještě nesháněla informace o možnosti mít zde koně,ale na několika místech zde koně,krávy atd mají,tak snad....uvidím,ještě jsme nezačali,chci to mít nejdříve zjištěné než se pustíme do oprav baráku,stavby boxů,seníku atd.Původní záměr byl už z jara...ale teeprve v tuto dobu to asi začneme realizovat.

jaroslava kubátová

Vloženo 7.1.2009 - 18:56
Jo jo plně chápu. Taky jsme teďkom koupili baráček a za ním je louka, kdysi se to užívalo jako pole, ale je tam nějaké vodní pásmo, že tam vedou trubky s vodou, tak nevím, taky se asi zkusím zeptat na obci a uvidí se, ale taky bych koňulíky chtěla mít doma, je to lepší:), člověk si vše hlídá sám a tak:).

Bára Šmíkalová

Vloženo 7.1.2009 - 21:06
Ahoj.700m2 není mnoho,ale osobně si myslím,že to stačí-pro dva koně,zvlášť pokud s nimi pracuješ a měli by stále přístup ven z boxu.Chce to ale asi nějak upravit povrch,abyste tam neměli,když prší,bahňák.My máme pro 5 koní výběh o cca rozměru 25x65 a potom 2ha louku,tam ale chodí jen když není moc mokro atd.,louka je pronajatá.

Radka Dinort

Vloženo 8.1.2009 - 16:08
Moje rec.. V lete mi kobyla pri valeni zustala zadnima nohama pod zlabem. Kdyby hribe nervalo a neslysela jsem rany,byla by asi odesla na sok. I tak jsem volali o pulnoci veterinarku, protoze dostala jeste ke vsemu koliku. Driv jsem byla v najemni staji,kde pres noc nikdo nebyl. nemyslim na to,co by stalo,kdyby mi tam takhle zustala viset.A kdyby ses poptala statkaru,obcas jsou radi,ze se nejake male louky zbavi??
1 2 3