TJ Jiskra Bílá Hora

petra juřinová

Vloženo 8.11.2005 - 14:44
Kde na Bílé hoře se tento oddíl nachází? (nebo nacházel?)

simona Pivoňková

Vloženo 8.11.2005 - 15:47
Nahoře na kopečku, když jedeš z Prahy tak vlevo, úplně na hraně kopce v ulici souběžné s hlavní. Uvítá tě poněkud zpustlý vzhled areálu, Pan bezecný je trochu svérázná nátura, ale určitě má rád koně... nevím jak lidi, ale já s ním žádnou špatnou zkušenost nemám, pravda taky tam nechodím jezdit, nemám tam koně a komunikuju s ním zřídka a většinou po telefonu :-) Jinak ano, býval to v dobách mého mládí hned po TJ Zahradnictví Praha a po Žižce na Trojáku nejvěhlasnější oddíl a skutečně "odkojil" Michaela Moudrého... mimo jiné. Nejsou tam výběhy, což je škoda, závody tam bývaly krásné, chodívali jsme tam s koňmi družebně - po kopytě - zezdola z LIboce. V liboci už koně najsou, Bílá hora Zahradníky přežila, ale na velké chlubení to v tuhle chvíli asi není... škoda, jenže je to o penězích, čase, a však to všichni znáte....

Luisa Robovská

Vloženo 8.11.2005 - 18:30
Aktualni info: oddil v soucasne dobe nefunguje, zbyli kone se v lete rozprodali, pan Bezecny uz neni vedoucim TJ.

Jitka Kutmanová

Vloženo 9.11.2005 - 8:28
To je škoda býval to jeden z nejlepších oddílů v Praze.

Zuzana Eliášková

Vloženo 9.11.2005 - 8:55
Zbylí koně (mám pocit že 2) pamatovali ještě pana Hokeše a byli prý odvezeni na jatka :o( protože na tom byli nějak špatně. Jezdecký oddíl nefunguje a nejspíš ani fungovat nebude... psala jsem to včera v jiný diskuzi tady se stejným názvem. je tam pusto a prázdno a je to hrozně smutný, zvláš´t pro nás, kdo si pamatujeme, jakej to bejval skvělej oddíl.

Tereza Liskova

Vloženo 9.11.2005 - 10:02
Jak to tu ctu, neda mi to, abych se nepripojila. Co vas vede k tomu rikat, ze to byl prima oddil? Areal ano, bez diskuze jeden z nejkrasnejsich, co jsem kdy videla, prirodni prekazky, krasne umisteny. ALE: pristup ke konim podle meho dost prisernej (kone chodili 1h denne a nekdy a to dost casto i mene, bez vybehu, bez moznosti svobodneho pohybu), je fakt, ze byli vzdy vymydleni, ani smitka na nich nebylo, ale nejsem si jista, jestli je zrovna tohle konskym snem. Vetsina zvirat diky tomuto pristupu taky byla psychicky dost vysinuta, vzpomenme treba na Faraona a jeho neslavny konec, ze... Pro lidi to taky nebyla zadna sranda. Za Hokese vojensky rezim, ale aspon oddil fungoval. Za vlady psovoda Bezecnyho si zase kdo chtel jezdit musel vymyvat mozek behanim po okolnich kopcich s parasutistama (a kdo namahou nezvracel, ten necvicil dost). Kdo chtel do skokovy hodiny, musel spat s predsedou nebo predvadet mimoradny vykony na koni a takovejch tam bylo pomalu. O svindlovani s odpracovanejma hodinama ani nemluvim. Proste nevim nevim...

Jitka Kutmanová

Vloženo 9.11.2005 - 10:30
To bude asi tím, že je míněna doba před 30 lety za dob pana Vencoura. A jen tak mimochodem on ten vojenský režim měl svůj význam a to běhání po kopcích určitě také a jen tak mimochodem i před těmi 30 lety jezdec, který byl vpuštěn do skokového výcviku musel něco už umět a mít nemalý talent, to víš, nebylo to jako dnes, kdy vidíš na parkuru lidi bez pořádného základního výcviku. A výběhy neměli v té době téměř všechny pražské oddíly. V té době pořádávala TJ Jiskra Bílá Hora první jarní závody v Praze myslím začátkem dubna a mimo jiné z tohoto oddílu vycházeli dobří jezdci s dobrým přístupem ke koním, myslím, že lidem , kteří znali pana Vencoura ( i v dalších působištích) netřeba vysvětlovat.

Tereza Liskova

Vloženo 9.11.2005 - 13:52
Aha, tak to je doba, kterou nepamatuju. O panu Vencourovi se nehadam. "Na zivo" jsem ho sice nevidela, ale muj muz s nim byl na soustredeni a moc si to pochvaloval. Pohodicka, zadny honeni, proste prima. Znam poslednich 15 let tohodle zarizeni, takze hloubeji nemuzu soudit, nicmene tech 15 let mi prislo dost udesnejch. Pro ty, co to tam znaji, tak ti posledni dva oddilovi kone, co sli na jatka byli brachove Piccolo a Prim. A co ja vim, tak zdravotni problemy nemeli, sli proste jenom proto, ze uz jsou stari a co s nima, ze... Tusim, ze jim bylo nekde okolo 17 let.

Zuzana Eliášková

Vloženo 9.11.2005 - 15:52
tak málo? já už si to teda přesně nepamatuju, je to dávno, co jsem tam chodila, ale měla jsem za to, že už jim bude dost přes dvacet... Dokonce mi to snad i někdo říkal a údajně hodně zchudli (zhubli) i když to se asi není co divit, když jen stáli v boxech :o( mimochodem, co se stalo s Faraonem? můžeš klidně na mejl...ráda pokecám o oddílu, kterýho jsem si kdysi moc vážila. Zuzan

Tereza Liskova

Vloženo 9.11.2005 - 18:20
Ty jo, trosku me s tim vekem viklas... Ale mozna mas pravdu, je to davno, muzu si to pamatovat spatne. S Faraonem to podle vsech informaci co mam, dopadlo tak, ze ho museli dat utratit, protoze byl uz nesnesitelne agresivni a nedalo se s nim manipulovat. Casem jsem hodne zmenila nazor, co se tyce kvality tohohle oddilu. Vetsina veci, co se tam tehdy dely, mi s odstupem pripadaji dost priserny. A to nejen okolo koni, ale i ohledne lidi. Taky jsem se tenkrat mylne domnivala, ze vim, jak se jezdi, hahaha... Doufala jsem, ze se sem prihlasi nekdo kdo tam chodil taky. Rada bych o par lidech vedela, co delaji, jak se maji...

Jana Šmídlová

Vloženo 9.11.2005 - 18:31
Ahoj! Taky jsem kdysi dávno chodila do tohoto oddílu, začínala jsem v něm. Ale už je to opravdu dávno... Tak 18 let :o(( Do klubu tenkrát také chodila jedna Jitka. Jestli chceš, ozvi se na mail sirael2@seznam.cz - Jana Š. Dík. P.S. To platí i pro ostatní...

simona Pivoňková

Vloženo 9.11.2005 - 18:44
tak tak Jitko, pan Vencour byl PAN TRENÉR, a taky PAN ČLOVĚK... nejen že vycházel s lidmi, ale koně ho milovali tak, že jsem až žárlila, jak se k němu ten můj chlupáč měl :-)))) Ovšem přiznávám, že já ho měla ráda stejnou měrou. Škoda, že už jsem do jeho laskavé péče nestihla poslat své dítko. Měl úžasnej hlas a nepamatuju si, že bych ho slyšela mluvit "nahlas" nepotřeboval to. Ale ať je situace jakákoli, kdo ho znali, jistě na něj často a v dobrém vzpomínají...

Garde

Vloženo 9.11.2005 - 21:45
Ahoj vsichni stejne jako vy bych rada vedela o byvalich clenech cca okolo roku 1989---1995 . Nevite nekdo o nekom ??? Nektere potkavam na vystavach napr.Lysa, ale po nekterych jako by se zeme slehla... Co takhle udelat sraz ? Klidne se ozvete na mail - animal.service@seznam.cz . Rada Vas kohokoliv uslysim nebo uvidim. Helena H.

Petra H

Vloženo 10.11.2005 - 7:33
Meg, nebyla jsi s konikem na soustredeni u Vencoura v Podebradech - tipuju unor roku 99 nebo 2000?

Zuzana Eliášková

Vloženo 10.11.2005 - 7:59
Tak já tam chodila 90 nebo 91... a Ferdu si teda pamatuju jen jako "zbíječku" :o) tak se mu říkalo hihihihihi

Zuzana Eliášková

Vloženo 10.11.2005 - 8:00
jé, já už jsem uplně zapomněla, žes tam chodila taky, bejvalá spolužačko :o) Z. Eliášková :o)

Jitka Kutmanová

Vloženo 10.11.2005 - 8:35
Já nechodila do Jiskry Bílá Hora, ale kousek vedle k Beránku a korát to člověk znal a hlavně lidi kteří k nám přešli z Bílé Hory. Neznala jsi náhodou koně jménem Cyrius? Byl prodán na Bílou Horu někdy kolem roku 1985, možná o něco dřív.

Jitka Kutmanová

Vloženo 10.11.2005 - 8:40
I nepřímo tento oddíl patřil k mému mládí a přijde to líto, že skončil, je fakt, že "revoluce " fakticky ukončila činnost ( aspoň takovou jakou si pamatuji) mnohých jezdeckých oddílů, které se museli přetvořit na komerční oddíly.

Jana Nováková

Vloženo 10.11.2005 - 9:14
Terezko, muzes se mi, prosim ozvat na mail: cartagena@seznam.cz? Mam jeden dotaz ohledne BH. Díky!

Tereza Rosická

Vloženo 10.11.2005 - 9:17
Čauky, kdysi jsem tam chodila (cca 5 let zpátky). No chodila jsem tam asi 4 měsíce. Musela jsem odpracovat 2 měsíce (určitý počet hodin). Makala jsem jak blbá 4 měsíce a na koně jsem si nesedla. Pak jsem dostala "příkaz" od vedoucí (dá-li se to tak říct) a šef mě za to "vyhodil". On je takový pruďas, není s ním moc řeč a vůbec jsem ráda že tam nejsem. Koníky tam měli ale pěkný a holky tam jinak byly fajn. Třeba něco změnilo, ale jak slyšim, vypadá to tam furt stejně.

Jitka Kutmanová

Vloženo 10.11.2005 - 14:04
Znamená to tedy, že pouze přerušil činnost?

Jana Šmídlová

Vloženo 10.11.2005 - 14:16
Myslím, že jsem ho znala. Tmavý hnědák, vyšší..

Jitka Kutmanová

Vloženo 10.11.2005 - 14:19
Jo, prý někoho na BH ošklivě kousl, byl taková osobnost, u nás byl vycepovaný protože ho jezdil trenér.

Zuzana Eliášková

Vloženo 11.11.2005 - 7:48
Spíš to vypadá, že je opravdu konec :o( muj trenér, kterej "Bézu" zná velice dobře, mi říkal, že má i nějaký zdravotní problémy. A koně tam fakt nejsou, tak by se muselo začínat od píky a k tomu je potřeba nějakej prachatej hošan, ne? :o/

Zuzana Eliášková

Vloženo 11.11.2005 - 7:49
Mimochodem kde a kdy byli na Beránku koně?

Jitka Kutmanová

Vloženo 11.11.2005 - 8:26
Hned na rohu u křižovatky před vyjaduktem, teď je tam nějaká prodejna aut a za ní je dodnes znát plocha jízdárny a taková ta zarostlá plocha k přejezdu byly naše výběhy, býval tam poslední zájezdní hostinec v Praze, dokonce památkově chráněný,byli tam krásné klenuté stáje, někdy kolem roku 1985 jsme se stěhovali a objekt se zboural.

simona Pivoňková

Vloženo 11.11.2005 - 12:32
byla Petro, byla, únor 99 že bychom se tam potkaly ? neměla jsi tu úžasnou skákavou hnědou kousavou kobylenku co se mi tak líbila ?

Petra H

Vloženo 11.11.2005 - 12:53
jo, jo, to jsme byly my:-) mam trosku delsi vedeni, nez mi dojdou souvislosti:-)

Zuzana Eliášková

Vloženo 11.11.2005 - 12:59
tý jo, tak to je hustý, o tom jsem vůbec nevěděla... to je vždycky takový smutný, když člověk ví, jak to někde bývalo hezký a pak to vidí, jak je to uplně zničený, zpustlý nebo srovnaný se zemí :o( a kam jste se pak stěhovali? a jak se ten oddíl jmenoval?

Jitka Kutmanová

Vloženo 11.11.2005 - 13:18
JO TJ Lokomotiva Vršovice, stěhovali jsme se do Kněževse , já odešla v roce 1988 z rodinných důvodů, po revoluci se oddíl "vstřebal" k Vondráčkovi do Tuchoměřic. Hlavička oddílu ještě existuje, ale nevím zda pro externí členy či jak. Občas se s někým vídáme.
1 2 3