Mazání kopyt

Milan Krejsa

Vloženo 24.4.2007 - 21:03
Neútočím. Jen doplňuji. Pokud nechceš aby ho bolela někdy záda, pak na něj nelez a dopřej mu skutečně život jako živočišnému druhu, nikoli jako sluhovi. Tím je ať chceš, nebo nechceš. Tedy v případě že ti slouží a ježdění se jinak nazvat nedá. Každý kdo tvrdí že to koně "baví", je hlupák. Pochybuji že by si kůň svobodně vybral, že bude někoho vozit, místo volnosti. Je to extrém, ale nazývej věci pravím jménem. Podobně zkreslený názor mají "přirozenokomunikači". Samo o sobě je to nesmysl. Žádná přirozená komunikace neexistuje, ale to je téma asi na jinou diskusi.

Milan Krejsa

Vloženo 24.4.2007 - 21:12
Jsem rád že tě můžu vytáčet. U lidí vašich názorů mi to činí potešení a uspokojen pak ulehám v lože. O divokých koních jsem tady ale nezačal já. Jen jsem reagoval. Hezký večer Barunko.

Barbora Holubcová

Vloženo 24.4.2007 - 21:46
mam osemrocnu kobylu,beha dostihy,klusacke.je bosa,podkovy mala snad na sebe pol roka.Mimo sezony jej nerobia problemy kamene,asfalt,no proste nic.jedina nasa nevyhoda je,ze na trave(v dostihu) sa nam smyka,takze tam toho vela nenabehame. a viem si predstavit,ze je to tak podobne aj pri parkurakoch,ale zase dnes uz nie je az taky problem vyhybat sa travnatym kolbiskam....okrem toho,nemazeme,iba ked sa ide na dostihy,ale to len pre efekt:)

michaela karamanova

Vloženo 24.4.2007 - 22:31
Vieš,že sú spokojní ?Naozaj ?????Nič v zlom,ale tento tvoj príspevok ma desí..skoro celej den zavrený,ale spokojený....silná káva,aspoň pre mňa :/

Markéta Peterková

Vloženo 24.4.2007 - 22:41
Jo, kobyla v ST, Lamborghini cup, nevím, jak se jmenovala, ale skákala autobusy.

mismon

Vloženo 24.4.2007 - 23:00
Taky mě to vyděsilo, ale raději už se zdržím komentářů, jsou lidi, co si myslí, že jejich kůň se má nejlíp jak může, i když nezná denní světlo, protože celý jeho život se odehrává v boxe, na hale nebo na uličce mezi nimi... stejně tak jako čerstvý vesele pojatý příspěvek, jak je teda asi všecko špatně, když jsou koně kutí, mazaní a hodinu ve výběhu denně. Ať si lidi kovou a mažou, pro mě za mě, to koni psychiku nepoznamená, ale hodina na výběhu denně??? To je fakt dlouhá doba! TO se musí kůň tetelit blahem za takový denní režim!

michaela karamanova

Vloženo 24.4.2007 - 23:14
Takí ľudia si to nemyslia,oni to VEDIA a hotovo!A v tom je tá tragédia...

Jana Dolečková

Vloženo 25.4.2007 - 0:00
nuž nechtěla jsem se zapojovat.....ale co. Také patřím do té bandy tyranů co nemažou aby ušetřili a jsou líní, nekovou protože na to nemají a koně mají venku protože pak nemusí nic dělat:-))) Chcete Tčkové bosé koně? Já to vidím tak, že ten kdo chce závodit na vysoké úrovni bere spíše ohledy na výkkonost koně "bez ohledu" na jeho zdraví. Vždyť to dělá každý a je to tudíž "normální". Dle mého názoru nelze mít spokojeného, zdravého, vyrovnaného koně, který je okutý, do výběhu chodí max na hodinku a nemá žádný pořádný kontakt s koňmi. Kdo by pak měl čas na to je pokaždé vyčistit, kopyta upravovat, kvůli krmení mít spoustu práce s uvazováním, chytáním,...... Tohle není útok! na jezdce, kteří se věnují sportu, jen taková myšlenka, která mě napadá. Každý se zařídí podle toho čeho chce dosáhnout, pro jednoho to je úspěch ve sportu, pro druhého spokojený kůň.Koně mám venku, jsou naboso, jezdíme často po silnici, i celodenní jízdy, trénujeme,... jednoduše děláme to, co nás baví. Kdo ví, třeba taky časem příjdu na to, že dekování, kování a zavírání koně na 3x3 metry je lepší.

Karol Holly

Vloženo 25.4.2007 - 7:15
(...)pochopila jsem, že nekovete žádného ze svých koní bez ohledu na plemeno či stupeň zátěže(...) žiaľ v dôsledku stručnosti príspevku ste to naozaj zle pochopili. Mám kone bosé a niektoré na sezónu nakujem. Napatrím k ortodoxným bosonožcom ani bezvýhradným prívržencom Strasserovej, bližší mi je Jackson. Dlho trvalo kým som prijal bosonožstvo ako základ a podkovu ako nutné zlo. Píše sa to všade ale nikto sa toho nedrží. Na sezónu podkujem iba kone, ktoré predtým boli kované a doposiaľ nemajú kopytá v stave, ktorý umožní ich pracovné využitie. Kone, ktoré mám od malička, tie podkúvanie nepotrebujú. Táto mokrá zima bola tiež pre mňa dobrou školou. Dnes mám v práci 7 koní (ďalších 7 ešte nerobí) a z nich nie je ani jeden podkovaný, hocí dva z nich sú stále citlivé. Plemeno (teda genetika) sa preceňuje. Tiež som si myslel, že moje kone majú jednoducho od prírody dobré kopytá, lebo to boli väčšinou araby alebo kone s podielom arabskej krve. Dnes aj A1/1 ktorá mala "papierové" kopytá má rohovinu dobrú. Horšie je že v dôsledku dlhoročného podkúvania má tesné kopyto a tá náprava - pokiaľ nemá byť bolestivá (Strasser) a v špeciálnych podmienkach, trvá dlho. Strasser napríáklad tvrdí, že ani nie je možná pomolou cestou. Nuž skúšam to. k.

Karol Holly

Vloženo 25.4.2007 - 7:30
(...)Ale chodil po střelce(...) to predsa tak má byť, aby strlka neatrofovala. k.

Karol Holly

Vloženo 25.4.2007 - 7:32
(...)Víš, jak vypadá ploché kopyto? (...) a víš proč je ploché? Lebo má vytlačené kpytné puzdro hore podkovou. k.

Perla Běhalová

Vloženo 25.4.2007 - 9:31
Ale jo, znam par poniku, co chodi vyssi souteze i MCR bosi a nemaji problemy. Ovsem ponik neni kun co? :-)Ja jen nevim, proc se ohanite vysokym sportem, kdyz malokdo zde takoveho kone vlastni a vysoky sport dela. Uz zde bylo receno, ze vysoky sport je o necem jinem. Pojdme se bavit o te nejvetsi skupine koni, o hobicich, jejichz majitele sportovni jezdectvi nezivi, o konich, kteri jsou pro radost a sem tam na nejake zavody a vic jak stupen L nikdy nepreskoci.

simona Pivoňková

Vloženo 25.4.2007 - 9:45
Perlo perličko, když vysoký sport se ne vždy hodnotí podle výkonnosti koně, ale mnohdy podle velkých očí majitele, L - lehký pro někoho může být VV - rozuměj velmi vysoký :-) málokdo dnes připustí. že hodinka práce denně pro koně není práce, když chodí na dvě hodiny denně, má prý střední práci a při 3 hodinových vyjížďkách už je to mučení koní, úměrná dávka je kýbl ovsa a zbytek dne v boxu pro nezbytný odpočinek. Pro koně ve vysoké zátěži je také nezbytné mít sladěnou podsedlovku s ohlávkou a vodítkem a samosebou krom kování dbát i na oholenou srst, na výbavu odpocek a specielní výživové doplňky. O nutnosti spešl udidel se ani nezmiňuju, to je jasné.

Dominika Němcová

Vloženo 25.4.2007 - 10:34
"Radostí vykvikne" a taky hodně nahlas křičí jak se na ten skok strašně teší a když mu ukážu kurs parkuru přeskáče ho sám,ještě si u toho kvíká radostí.:) ÁMEN :)

Perla Běhalová

Vloženo 25.4.2007 - 10:42
No jo, nekdo ma to stesti, ze ma opravdove kone namisto cukrovych panenek. Na min jak 2 hodiny ven nejezdime, jadro odmerujeme ne na litry, ale na hrnecky. A nejspis mame svetovou raritu, neb ta neboha zvirata s bosymi kopyty nedavno usla 40km za 7 hodin po ruznem povrchu ( louky, silnice, kameny) a to tedy nevim jak je mozne, ze si ty hajtry neubrousily kopyta do masa! :-).

Barunka Hradecká

Vloženo 25.4.2007 - 11:39
Nesouhlasím, přesto děkuju za odpověď. Resp. souhlasím, se zdravotní stránkou věci, přesto, až uvidím, že někdo skáče parkury na úrovni bos, zdůrazňuji, na úrovni, uznám. Přesto budu kovat dál. Je ověřený, že líp pracuje kopyto nekovaný, to jsem někde četla, ale já jsem to zkusila, třeba po dešti, kobyla se necítí jistá, když jí to podjede při odskoku... Ale stát se může i s podkovama, přiježděnost je samozřejmě potřeba a dá se tím leccos zlepšit. Já kovu na gumový podložky, pro odpružení doskoku.Nebudu mluvit o rádoby S skokanech, znám jich taky dost, nejela bych na tom ani Z, na jaře to stahnou z pastviny, půl dne čistí a bosý jedou. A třeba i dojedou, ty zvířata jsou poměrně charakterní. Ale za to bych zase já střílela. Ale to jsou takový ty pouťový závody, tam se vidí věcí:)Neberu ti bosý koně, už jenom finanční stránka je zajímavější, ale rozhodně jsem pro kování koně s nekorektním postojem, rozštěpem, schvácený kopyta... Chtěla bych vidět, jak dlouho by Karol se svým beganem chodil bos po Staromáku v bryčce 12 hodin denně (možná víc?). Tím na něj neútočím, prostě bych to chtěla vidět.

Barunka Hradecká

Vloženo 25.4.2007 - 12:02
Na medailonek nekoukám, jméno by mi prd řeklo. Koně, o kterých mluvim já, si do vody sami nelezou, musej, poněvadž maj za potokem výběh. Sami by asi kolikrát nešli. Zajímá mě artroza, křupat (ačkoli to neni artroza, ale fajn to asi taky neni)jsem slyšela vždycky jen koně v zimě furt venku. Tam co má kámoška téměř pořád v boxe ani jeden. Samozřejmě, rozdíl jestli dáváš vitamíny nebo ne. Ale moje klouby teda v zimě trpěj, do vody bych nešla a spát na zemi ani náhodou.Téma je mazání kopyt, ale spousta lidí spíš píše kování. Takže je to jedno, jsou to spíš vzkazy. Že ty jí máš nepřežranou asi znamená, že se nemůže přežrat. Tak moje zase jo, maj asi 10 ha na 7 koní, takhle zjara žerou hodinu a tři hodiny pak stojej v rohu a funěj. No jo, asi moc výživná pastvina.Už jsem se naučila se nemíchat do věcí, který se mě netýkaj, snad kromě vyloženýho týrání, to už bych se ozvala. Viděla jsem koně v podmínkách, který se mi nelíbily, ježděný, jak se mi nelíbilo, ale mě po zkušenostech zajímaj jen moje. Takže si třeba něco myslim o patce na zemi, o kobyle s podotrochlozou, ale neútočim. Jako ty. Třeba to stačí, když jsem se slušně zeptala.Kam až vyřezává střelku Strasser (tu děláš, ne?), když v živém mase stále ještě přesahuje kopytní stěnu? Jak vám proboha ti koně u toho stojí?

Barunka Hradecká

Vloženo 25.4.2007 - 12:21
Ahoj, souhlasím v podstatě s tvým příspěvkem, chovám se tu slušně, nikoho nenapadám, neberu vám váš názor. Do diskuse jsem přispěla se svým, ale bosonožci mi vnucujou svůj. Píšu snad já, aby nakovali svoje hemelky? Ne, ať jsou bosí, když jim to prospívá. Moje hemelky budou zase nakovaný. Já MÁM JASNO. Neprezentuju 15leté zkušenosti, někdo se tu ptal, jestli je to věk, tak jsem napsala, že ano. Když jsem byla na oddíle, toužila jsem celý den cválat a skákat příkopy a dostihy po louce. Od tý doby, co mám svý, cválat na kořenech v lese se bojim, aby se nezvrkli, každý nevysekaný příkop obejdu, protože nevim, jestli oni ho vidí taky. Dostihy si nedávám, protože trysk co to dá na volný otěži s rozpadlíkem - jde popředku, zakopne a hubu si rozbijem oba. Na diskusi, teda tohle téma, jsem zkušenosti sbírat nešla. Já mazat budu a říkám to od začátku. Ale napadat se nenechám. Možná i nechám, protože už mě to nebaví. Kdo mi řekne, proč má Vydrova kobylka od narození špatný kopýtka, když přímo u nich se dělaj ty semináře? Nikdo? Pro mě za mě, ať si Parellisti parellujou, já to dělat nebudu. Můj kůň ke mně příjde, i když ho nehoním. Ale nic o tom nevím, tak bych do tohohle tématu nic nepsala. Tak se chovám já. Řekla jsem svůj názor.

Dominika Švehlová

Vloženo 25.4.2007 - 12:32
Prosím pošli mi odkazy na odborné články, které píšou, že mazání nublíží. Jistě to nebylo myšleno obecně, ale vždy v určitých konkrétních podmínkách. Prosím proto o ty články, děkuji.

Barunka Hradecká

Vloženo 25.4.2007 - 12:42
Poslední asi tak 3 příspěvky jsou bezva, už i Megera klesla na úrovně ironie, měním názor, což je jí stejně jedno a mně zase jedno, že je to jedno jí:)Vy chcete slyšet, že jste tyranové, když jste bosí. Nikoho vaše bosý koně nezajímaj, nikdo se tu na to neptal. A nikdo vás neoznačil za líný tyrany. Ježiš buďte si, já nemám falešné ohledy s vašimi koňmi jako vy s našimi. Vám je jedno, jestli budem mít úzký kopyta, ale pořád vás baví psát, že je to nepřirozený a jaký jsou chudáci. To mně je úplně jedno, jestli vaši kulhaj na šutrech a klidně to řeknu. Buď ty šutry obejdete a pak OK, nebo bydlíte na Kamenný hoře a musíte po nich chodit a koně vám roky kulhaj a pak jste podlě mě paka posedlý návratem k přírodě, kterejm nedochází, že to stejně nikdy zpátky nepude. Nejezdim T, jezdim do S včetně, ale i na metr si někdy štoluju, když je to třeba. A tady najednou vám nevadí sport, že se vůbec dělá, ale už se trefujete do výkonnosti. Ona kove, když nejezdí T? No jsem já to ale magor, jestli bych se na to neměla vykašlat, když nemám na nejvyšší mety, ne? Nebojte, nevykašlu, do čeho bych cpala prachy. Mohla bych si pořídit dvacet bosejch na výběh, ale mám radši 5 nakovanejch, kterejm se stihnu věnovat, jsou čistý, pečovaný, krmený, vitaminovaný. Tohle už je ironie, ode mně.Někdy dekuju, odpocku určitě v zimě, někdy na ně nasypu slámu, termodeku nedávám, proč taky do stáje, když jsou celej den venku v zimě, tak jim do stáje dám deku? Vy si spojujete kování a mazání se zavíráním bez výběhu, koně se dotknou max fousama, stříháním a dekováním - totální UNSINN.Ale vám se to tak hodí.

Barunka Hradecká

Vloženo 25.4.2007 - 13:13
Jednoho ti našli, podívej. A ještě pár poníků. To je bezva, kdybych neměla rozum, jdu zout. Jenže já (možná bohužel) neměním názor ze dne na den podle toho, co mi kdo řekne, že je lepší. To by nekritizovali, ale právě to je podle mě nerozumný rozhodování, udělat něco novýho bez vyzkoušení proti řadě zkušeností. Mně by zase zajímalo, jak ta kobyla (jedinej příklad) chodila, jak to vypadalo, kdo jí jezdil a v jakejch soutěžích s jakým výsledkem. A jak vypadaly ty kopyta. Jenže já nejsem odborník.Já jsem nikdy netvrdila, že chci mít koníky v souladu s přírodou, dělám sport a to s tím moc v souladu neni. A na tyhle podmínky, který mám, to dělám jak dělám. A koně mám krásný a spokojený. Ale práce půlku baví, půlku ne. Víc baví Corsárku a Rock´n Rolla ,než bavívala valacha, co má otce Z spřežení a Z drezůru a Z parkur. A byl zkurvenej už jak se koupil. Ale zase u něj se musim snažit, aby se se mnou pomazlil, protože je hrdej. A to mě taky baví.Problém je, že spousta lidí odsuzuje už to, že na nich nechodim jen na procházku. A pak už zkritizujou, i kdybych řekla popel.

lucienna

Vloženo 25.4.2007 - 13:17
Ptáte se, proč má Navarra "od narození špatná kopýtka?" Semináře o metodě dr. Strasserové na Hněvšíně jsem se zúčastnila, i když je to už nějaký ten pátek zpátky. (Podotýkám, že koně jsem měla bosého už pár let předtím, neboť jsem čistě rekreační jezdec a pro hobby trajdání po lese podkovy rozhodně nepotřebuji. Nehodlám se zapojit do debaty o tom, jak je to ve sportu, protože jsem nikdy nesportovala a asi s tím už ani nezačnu.) Ale protože nám Václav Vydra tohle v rámci semináře vysvětloval, dovolím si přetlumočit jeho slova. Pro přesnost jsem nalistovala patřičnou literaturu a cituji (z publikace V. Vydra "Můj rok s koňmi". Nakladatelství Růže 2006, str. 49 dole): "Bohužel byla /Navarra/ od půl roku kovaná, aby se jí "spravil postoj". Tenkrát jsem myslel, že je to nutné. Teď vím, že jsem udělal chybu. Půl roku jí už upravuji kopyta na boso podle metody MVDr. Strasserové a chodím s ní na vyjížďky a pomalu pozoruji, jak se jí kopyta zlepšují. Bude to trvat ještě dlouho, možná i dva roky, ale já počkám. Určitě to za to stojí." Takže bych nerada, aby to vypadalo, že špatná kopyta jsou u této klisny důsledkem jejího celoživotního bosonožství. To bylo hodně zavádějící. Lucie

michaela karamanova

Vloženo 25.4.2007 - 13:23
Barunko,ak niekto na diskusii o konoch vyplodí,že.."jsou za mrížemi,skoro celý den zavrený,ale spokojený,protože na sebe vidí a múžou se dotýkat,když chtejí.Nepotrebujou,aby na ne u toho svítilo sluníčko a žraly je mouchy.."myslím,že otázka mazania a kovania,či nekovania prestáva byť až taká ožehavá a do popredia vystupujú iné otázky...

Barunka Hradecká

Vloženo 25.4.2007 - 13:42
Bum, jistě že nevím. Proto se ptám asi ne? Někdy se fakt divim. Zeptej se, dostaneš. Budeš za blba. Tak se příště nezeptám, no. Pak tu bude spousta chytrejch, protože když se zeptaj, pozná se, že to neví.Psala, že jí vyřezává střelku, aby nepřesahovala kopytní stěnu, já to jen okopčila. Můj valach by jí měl do živýho a stále ještě by to přesahovalo. Resp. by neměl žádnou. Nebavim se o tom, proč to tak má, koupila jsem koně, byla to láska, neměla jsem rozum. Ale nebudu roky čekat, až se mu to upraví (nebo taky ne, spousta lidí tu psala, že jim to třeba nepomohlo). Ne, že bych na něm chtěla honem honem jezdit, ale že nechtěl vylézt z boxu a na to já se teda koukat nebudu. Taky hůř žral, to já taky blbě žeru, když mě něco bolí. Kde je pak ta hranice, než usoudí, že to neni pro ně? Když někdo psal, že mu kulhá rok a pořád to zkouší? A můžeš vůbec odsoudit někoho za to, že radši nakove, když živit koně něco stojí a nemůže na něm ani na vyjížďku, protože na kulhavym koni jezdit, to už chce náturu. Tak si tak představuju, jak u něj klečim a dělám to. A zdůrazňuju, že NEVIM VO CO GO.

Barunka Hradecká

Vloženo 25.4.2007 - 14:09
Děkuju za odpověď. Oceňuju, že netvrdíš (snad můžu tykat), že se bosý skákat dá, když nemáš zkušenost. A ono se rozhodně dá, o tom není pochyb. Ale dá se spousta věcí, něco je lepší, něco ne. Nebo každý považuje za lepší něco jinýho. Tak mně to příjde lepší s podkovama.Je to zajímavý. Já nevim, co si o tom mám myslet. Může to být opravdu špatný řešení, mohl to být špatný kovář nebo špatně zvolenej postup pro to konkrétní zvíře. Nebo by třeba ani náprava se Strasser nebyla možná. Nejsem odborník a nemám na to co říct.Jen moje zkušenost: Měli jsme v oddíle hříbě, co překlubovalo. Bylo mi ale asi 15, takže z toho vím taky houby. Takže si to pamatuju a můžu tak laicky říct, že kromě teda nějaký změny v krmení (tou to asi bylo, moc jádra, rychle rostla), jí kovář podkoval nějak speciálně, ale ne aby jí ulevil, ale právě aby to měla ještě strmější a nutilo jí to prošlapovat. To jí byl asi rok. A lonžovat na tvrdu. Nejdřív dost zakopávala, bylo to takový divný, já jsem pro dětství do 4 let a tohle dítě se už lonžovalo. Jenže pak se to zlepšilo a asi ve 3 už to bylo ne normální, kopyta měla spíš strmější, ale nepřeklubovala. Pak se normálně využívala, skákání Z, ZL.

Barunka Hradecká

Vloženo 25.4.2007 - 14:42
Hele, neni to ideální, jak jsem již řekla, ale viděla jsem koně celej den venku, muchaře, do krve rozedřený. A jak by chtěli domů. Nebo v 35 stupních sice se stromama, ale skoro mokrý. Oni taky jsou takový hovádka, že třeba do toho stínu taky ani nejdou. Tak pak příjdu já, hodim na něj sedlo a budu chtít po něm nějakej výkon. Jenže on chudák slzí ze sluníčka, plete nohama totálně hotovej. I já jsem z vedra unavená. Tak holt jde od šesti do desíti a od čtyř do sedmi, pak příjdu já a jdu jezdit. A protože na noc se nepouští, těžko se pak kontrolujou, jestli nezdrhli, tak jsou zase do šesti doma. Jsou horší věci. Jo a tamti, ti maj seno ve výběhu, jenže stojí u zavírání a drbou se. Maj tam i trávu, protože 1,5 ha na 8 koní když jsou venku 3 hoďky denně, ani to nevypasou. Někdy to i provalej. Jsou doma, celej den seno, hodina práce denně. Nechtěj domu akorát tak v dubnu, když to ještě nežere. Na podzim, když to už nežere, to je to tam zase nebaví. Otázky vystupovat můžou, můžeš si i myslet co chceš, když jsi tam nebyla. Ale pro mě je horší turistická jízdárna, 3 hodiny denně jezdit (vím i o 7 hodinách a druhý den závody), nekvalitní krmení. Nebo ten zmíněnej Staromák, jak asi přijímaj krmení celý den po malých dávkách, jak je to správný, když já je vidim jen celej den stát, seno nikde? Otázka je, jestli by radši herky na jatka nebo ten Staromák. Já osobně bych svoje uspala, když bych neměla prachy a měla je dát někam takhle. Další olej do ohně:)

simona Pivoňková

Vloženo 25.4.2007 - 14:48
pošli mi prosím spešl krém za 2,5k, taky chci být naprosto supr.... dřív jsem mohla vstát v poledne z pelechu a za 5 minut tvrdit, že kmitám od božího rána rosy kuropění... dnes vstanu za ranní rosy a ještě v poledne vypadám, jako bych vstala před pěti minutama :-) kdybych nerovnosti terénu v obličeji vyplnila nějakým tmelem a přebarvila, bylo by to fajn, ale ono se to mrcha pak kolem 4 odpoledne začíná vydrolovat :-)... pomoz :-)

Milena Spalova

Vloženo 25.4.2007 - 14:56
Meg jen tak dal. Jsem jeden z tech bosochodcu, teda ja ne, ale ta ctyrnoha potvora. A pac jsme hobici, tak proc otravovat koni zivot jakymsi kovovym nesmyslem na kopytech. Nejsou potreba. Jsme 2 roky bez nich, ale ne vzdy to byla parada a hlavne okoli dost tezko snasi jak clovek tyra kone tim ze ho zuje. Ale, co se mohlo zlepsit, tak se zlepsilo. Vyresili se nam i problemy se zadama. Ted beha i po kamenitych vysypkach jako éro (ne zamerne). A kopytka se smele rozsiruji. No a pokud je naky nesmysl v kopyte, tak to nekudy vypumpoje samo, jak se hybe. Jinak si to neumim predstavit. Do vody chodi, dokud nezamrzne a klidne si ve vetru a snehu ci desti stoji venku a ani se nechce schovat, je teda divnej? Proc si dobrovolne prochlazuje telo a klouby? Je mu proste fajn. Az me nekdo presvedci ze to bude lepsi, yateplim nohz, okovu, zadekuju a utemlim do staje. Ne, nejsem blazen. Jo a nemazem ani po strouhani.

Barunka Hradecká

Vloženo 25.4.2007 - 15:05
Hele, už mi skoro dělá problém slušnost. Vážně. Četlas všechno? Já odsuzovala bosonožství? Kolikrát jsem psala, že je mi to ukradený a nekovala bych hobíka, co nemá problémy? Nejsem kovář, kdybych byla, kovu si je sama. Nebyla jsem ani na semináři a ani jsem neprosila o argumenty proti kování. Většina lidí jsou samozvaní urážeči. Poděkovala jsem za každou odpověď na mou otázku. Fakt mě nezajímá, že jde skákat a nekovat, resp. ne nezajímá, ale vím to. Můžu si samozřejmě vybrat netravnatý kolbiště, jak tu někdo vtipně píše, ale nechci. Mám místa, kde se mi to líbí, kam jezdíme s mladejma, že tam nestaví zbytečný ptákoviny. Tam je tráva téměř všude. Pak třeba že je to blízko. Můžu jet přes půl republiky na písek, když mám trávu za rohem. Ale NEPOJEDU. Třeba mít je zavřený ve vozejku o několik hodin navíc je moc bezva. Dám radši štoly. A jenom pro zajímavost, ono to taky něco stojí. Budu klidně za hamounku, je mi to jedno, ale investuju do toho dost, pojedu na závody, když je to k tomu a ne když mám písek blízko. To bych vyjela tak 2x ročně. A to pak ty koně choděj děsně v klidu a vůbec nečuměj, ty mladý hlavně (5ti letý samozřejmě, já tyran totiž 3 letý nechávám ještě na pastvině 24/7, ve 4 ještě nezávodí). Děkuju za vysvětlení, ale stejně to moc nechápu. Od toho si zvu kováře nebo kopytáře nebo jak tomu řikáte vy, když nekovete, a vidim výsledek a buď si vyhodnotim, že je dobrej, nebo ne. Co jinýho mi zbyde, když všichni dobrý nejsou, bohužel. Mám koně 9 let, nevim, proč má plochý kopyta. Ale měl je plochý když se koupil a popraskaný do hloubky a teď je má plochý a nepopraskaný. Vzhledem k tomu, že je mu 18 a rohovina s věkem asi taky není kvalitnější a kvalitnější, vidím zlepšení v tom, že má plochý, ale jinak v docela ucházejícím stavu. Jo a viděla jsem kopyta, co letos nejsou vůbec suchý. Maj je koně, co stojej skoro celej den na sračkách. Ne piliny, ale sláma a hovna. Žádná voda ani bahniště. Střelka jak guma, jejich kovář musí mít radost. Tím nechci říct nic.

Markéta Peterková

Vloženo 25.4.2007 - 15:07
Yves Saint Laurentvyživující krém na pleť, který má pleť rozzářit, na přesnej komerční název se kouknu doma :o)
1 2 3 4 5 6 7 ... 9