lněné semínko

simona Pivoňková

Vloženo 25.10.2006 - 14:40
no jasně, když jde hlavně o to, aby se memuselo vařit, tak to jo :-) pak mi ale lněný olej připadá zbytečně drahý, stačil by i obyčejný stolní olej :-) za 20, ale to zas vypadá asi moc jako póvl...

Pavlína Vlčková

Vloženo 25.10.2006 - 18:24
Naopak souhlasím,stolní olej jsem krmila běžně,faktem je,že pro ty lidi,co jsou nobl to moc není,je to příliš levné:-)))),jinak,co mě zbylo na půdě asi osm pytlů semínka krmím stále,máčím ve vařící vodě celý den a dávám odhadem(odlévám z plného kýble každemu trochu),koníci papaj dobře,mají nádhernou srst,prostě jim to svědčí.

Klára Dlesková

Vloženo 25.10.2006 - 20:02
Myslím že co se týče dávkování pro představu zjednodušeně,večer jsme nasypali něco malinko přes pul klasického hrníčku,dolili horkou vodou z konvice a do ráno semínko nabobtnalo,takze byl hrnicek plny.Akorat ted mi zas nekdo rikala ze to nechá prejit varem.Takze nevim.

vlasta hynchova

Vloženo 26.10.2006 - 7:44
Semínko mám pošrotované, večer zaliju vařící vodou z konvice, zamíchám, ráno krmím nebo až večer, skoro každý den. Krásný sopel. Na koně asi půl hrníčku. Dělám to tak dlouho a nikdy žádný problém.

Pavla Šmídová

Vloženo 27.10.2006 - 6:29
Tip : vcera jsem byla v krame pro ten lneny olej, a nakonec jsem odchazela s pytlikem extrudovaneho lneneho seminka, nemusi se varit, jen naberu z pytlika asi polevkovou lzici denne a sup do krmeni (i kdyz muj zravecek to jedl i jen samotny), a neni to drahy, 5-ti kg pytel stal 300 Kc.

simona Pivoňková

Vloženo 27.10.2006 - 9:31
no oproti lněnému semínku za 15 či 20 korun kilo je 60 korun podle mne drahé, navíc extruze - je-li opravdu extrudované ne jen pomleté - neumožňuje zasucha v krmné dávce tvorbu toho šlemu, o která jde, takže sice dostaneš do koně jistý v podstatě zanedbatelný obsah olejnin ale ten šlem nikoli. Jedna polévková lžíce na koně je asi kdyby ti někdo vyprávěl o zmrzlině, ale líznout sis nemohla :-)))) přiznávám ovšem, že název obsahuje lněné semínko a je vylepšen o cizí slovo, takže holinky nebo hodinky, obojí se natahuje :-) proč si za 300 nedopřát pocit, že něco dělám a s takovým množstvím to mohu klidně dělat celý rok... šup s tím do žlabu - žádná práce s tím není, efekt lze těžko poznat i u vařeného, takže jaký vrásky :-)

Pavla Šmídová

Vloženo 27.10.2006 - 9:54
Ach jooo nerikej ze sem zas naletela :o/ To davkovani mi rekl prodavac, je to i na tom napsany, kor ja kdyz mam mensiho konika ... no jestli to bude delat aspon to, co je napsany na tom pytli tak by to melo bejt OK, ale tam si muzou napsat co chtej ze jo :o/

michala Jordánová

Vloženo 27.10.2006 - 12:20
Ahoj, tak dávám další tip jak na lněné semínko u nás ve stáji ho všichni zvesala vaříme v mikrovlnce! asi tak 10min na max.zatím ahoj

simona Pivoňková

Vloženo 28.10.2006 - 19:33
To je hezký recept, ale vyžaduje čas a práci a to je to, co mnozí investovat nechtějí, ve vyjímečných případech nemohou, takže řešení je koupit cokoli a vzbudit alespoň sám v sobě pocit, že jsem udělal "maximum možného " v rámci svých vnitřních omezení :-)

DROMY

Vloženo 29.10.2006 - 17:19
Zkuste se podívat na www.gastropro.cz f. Trus,nabízí lněné semínko za 10,90 kč což si myslím, že je hodně slušná cena. Balení je výhodnější při odběru 40 kg.

Hanka Houštecká

Vloženo 29.10.2006 - 18:40
:o)Nejde o to, že bys naletěla. Jen zkrátka to, co dělá ze lněného semínka ten zázrak, je ten šlem, ktarý vznikne po povaření nebo spaření semínek. Takže když jen koníkovi nasypeš lžičku suchého extrud.semínka do žrádla, je to něco úplně jiného, než ta uvařená "šlichta". Ten sliz to je to, co tak senzačně pročistí střeva, upravuje mikrofloru atd. Skvělá srst je v podstatě "vedlejší produkt", taková přidaná hodnota k tomu pozitivnímu vlivu na trávicí trakt. Jinak co se nás týče, vaříme semínko celou zimu denně. Na plotně je tak asi 3 hodiny, máme obrovský kastrol, je z toho tak 3-4 litry semínkové "šlichty":o)Dělíme víceméně spravedlivě odměrkou mezi 10 koníků, kobyly před porodem mají trochu víc. Kupujeme v Břežanech v ZZN, myslim že do 20,- za kilo.

katerina cerna

Vloženo 30.10.2006 - 10:15
Chtěla jsem se zeptat vás zkušených jak dlouho mi vydrží vařené semínko do zásoby v chladu. Jestli stačí uvařit ho jednou v týdnu a brát z něj celý týden a nebo ho musim vařit čerstvý každý den?

simona Pivoňková

Vloženo 30.10.2006 - 10:42
vydrží i týden, jen by mi zabralo celou ledničku v tom množství. Dokonce to můžeš dělat tak, že si ho uvaříš na týden dopředu a pak odebereš, trochu přiředíš vodou a necháš jen zahřát. Ono se to studené tváří jako rosol a blbě se rozmíchává, teplé povolí a ztekutní :-)

jan nový

Vloženo 30.10.2006 - 20:21
tahle stupidní diskuze mě nebaví.....každý kvalitní krmivář vám řekne,že se lněné semínko musí vařit nejméně hodinu,jen tak se zlikvidují jedovaté silice.Dříve se to tak dělalo normálně a staří koňaři nebyli žádní pitomci.A jestli to dnes nějaký chytrolín ošvindluje ,tak jen ubližuje svým koním.Proč asi američani vymysleli extruder???????????? Kdo je línej hodinu míchat a mít zasr.......kamna ten si koupí extrudované lněné semínko u p.Šlechty-zemědělská společnost Chorušice u Mělníka.

simona Pivoňková

Vloženo 30.10.2006 - 22:37
a nejen u něj, že ? V množství o kterém mluvíme asi není nutné vařit hodinu, je nutné umožnit semínku lupnout a pak vytvořit sliz. O tom, co a s jakým podílem inteligence ať už vlastní nebo cizí co urobili Američané mlivit nemusíme, stačí, když nebudeme oblbovat samy sebe. Suché semínko byť prasklé na tom není o mnoho lépe než semínko uzavřené. A to cenné tam také není, to je důsledkem toho vaření. v tom s tebou souhlasím. Ale jinak ne všechno, co dělali naši pra pra bylo až tak úžasné, jenže to třeba tenkrát nevěděli, chce to mít otevřené oči, uši a prokrvený mozek - to je základ v každé době a zkostnatěle lpět na rituálech našich předků bez aplikace nových poznání není o nic lepší než dělat voloviny vlastní :-)))) ale jinak jako reklama na prodejnu pana Šlechty z Mělníka to fakt bylo dobrý :-)

Dominika Švehlová

Vloženo 31.10.2006 - 8:15
Tahle stupidní diskuse mě už opravdu nebaví, hlavně když se neustále ukazují takový všeználci ;-) Jakou má extruze výhodu u lněného semínka, když mimo jiné denaturuje bílkoviny? Pochopila bych to u krmiv, kde je třeba zvýšit stravitelnost, ale u lněného semínka? A kór když ho není nutné hodinu vařit a vše může zůstat čisté?

Simona Vágnerová

Vloženo 15.12.2006 - 20:22
Nevíte prosím kde se dá koupit větší množství lněného semínka? Díky za odpovědi

Pavla Šmídová

Vloženo 16.12.2006 - 19:05
Koukám že nikdo neodpovídá, zkus připsat konkrétněji odkud jsi, já z východních čech, jestli jsi taky odtud, zkusila bych se poptat. Ještě řekni, jakou by sis představovala cenu :o)

Simona Vágnerová

Vloženo 17.12.2006 - 17:55
Mělo by to být Praha-východ, střední Čechy, na ceně nezáleží

Jaroslava Špurková

Vloženo 18.12.2006 - 9:34
Simo,zrovna tady na Equichannelu běhá reklamní panel na lněné semínko,je extrudované,tudíž ho nemusíš vařit, a distributoři Ti ho za 900 Kč/25 kg přivezou až před vrátka Tvého rodného domu.Neplatíš cestovné,zaplatíš jen těch 900 a pro jednoho koně to máš minimálně na 2 roky,může se podávat velké štamprdle každý den.

Zuzana Maternová

Vloženo 18.12.2006 - 12:25
Kde se tam píše že neplatíš dopravu? To jsem tam nikde neviděla. Ty jsi se ptala distributora? dík Zaza

Jaroslava Špurková

Vloženo 18.12.2006 - 14:25
Ano,mám to semínko od nich doma a opravdu mi to přivezli přímo před barák a pán mi to navíc odnesl sám do místa uskladnění.Navíc tam nemusíš volat,je tam uvedený e-mail na pana Brutovského,přes který lze semínko objednat,takže tě telefon nestojí ani korunu.E-mailem Ti dají dopředu vědět,který den Ti zboží přivezou a pak ještě zavolají.Co víc si přát?

Jaroslava Špurková

Vloženo 18.12.2006 - 14:27
tel.: 608 968 821, 774 155 334e-mail: suprachor@seznam.cz

Judita Kabzanová

Vloženo 18.12.2006 - 19:03
ja nedavno koupila dva kilove pytliky v makru, davame to tak jednou tydne trem konim, staci hrst na kone, takze si myslim,ze to vydrzi celkem dlouho.. cena asi 60,- za pytlik

DROMY

Vloženo 18.12.2006 - 19:20
Již jsem tu jednou nechávala kontakt na firmu Gastropro http://www.gastropro.cz/Default.asp?CatID=264 cena 10,90 je super a semínko vyčištěné, balení po 25 nebo 40 kg.D

Pavla Šmídová

Vloženo 19.12.2006 - 8:07
A jak jsi s tim extrudovanym spokojena ? Nedavno jsme se tady o tom bavili, ze to asi nebude tak dobre jak to uvarene. Ja jsem ho taky koupila konikovi a srst se mi zda lepsi.

Jaroslava Špurková

Vloženo 19.12.2006 - 9:55
Ale jo,je to určitě i lepší,jednak ve stravitelnosti a jednak to nemusíš vařit,což je ohromná výhoda.Já to vždy vařila způsobem Hrnečku vař a hrneček vařil a já pak uklízela.kdepak,tohle je lepší.No a nejlíp bys to posoudila,kdybys viděla naše koně,opravdu se lesknou i v zimě,tedy pokud zrovna nejsou obaleni bahnem.

Majka Dornerova

Vloženo 19.12.2006 - 10:17
Naši sa lesknú tiež a ľanové nedostávajú v žiadnej forme :o)))

Pavla Šmídová

Vloženo 19.12.2006 - 10:19
No muj se taky vzdycky leskl (huculik), ale co dostava to extrudovany a zacal nabirat zimni srst, tak je jeste hezci ! :o)

Barbora Machalkova

Vloženo 28.2.2007 - 12:32
Jak často dáváte svým koním lněné semínko???Díky
1 2 3 4 5 ... 11