jatka

Nessy

Vloženo 1.1.2011 - 11:28
Reakce na 1386118: Jasné,ale jsou lidé,kterým to prostě problém dělat bude a nejde někdy i jen o tělo,to si některý člověk uvědomí,že je to kus masa...ale i o opakované připomenutí bolesti ze stráty.Já svého koně ještě "nepohřbívala" ,pod plachtou mrtvých jsem viděla,které jsem měla na starost ve stájích a nebo cizí známých,přátel,k některým jsem měla i nějakou citovou vazbu,i když ne tu onu -můj koníček...jak jsem někde psala i pomáhala manipulovat tělem k přístupu příjezdu kafiny,i nemám problém sundat podkovy...já to beru věcně jako tělo...když mi umře kočka,kotě(jsem chovatel)tak obulim tu smrt,toho přítele co odešel,nebo nespravedlnost,že kotě mělo kratičký život a ještě trpělo(třeba vrozená vada),nebo že kočka zabila(taky asi tušila neživotnost,vadu)...ale tělo pak,když už nežije hodim do krabice,pokud je noc klidně vedle jen aby kolem nechodily ostatní kočky a ráno "to" prostě hodim na hnůj a dvoje vidle na to hnoje....neblbnu s hrobečkama a podobně.Ale každý to má jinak citově.Já obulim i bolest člověka,co mu zvíře umřelo,lituju jeho...to mrtvé zvíře třeba ani ne...na druhou stranu jsem v pozici ošetřovatele kolikrát nenáviděla majitele,který přes návrhy veta,že by koníka už utratil a oni žadonili o další léčbu a byla jsem to já a ten vet,co jsme viděli tu bolest a kolikrát jsme ji tu zvířeti i ošetřováním "způsobovali"...pak jde lítost nad majitelem kamsi a dala bych mu na kokos. Ale opravdu je nejhorší,když člověk svou bolest rádoby překousne a přecení se...a každopádně bych tak citlivým lidem neupírala chov čehokoli jen pro to...naopak,citlivý člověk ke zvířatům tíhne(pomineme obludnosti citlivých lidí,kteří svým polidš´továním dovedou dlouhodobě zvířeti škodit,nebo lpěním na přežití týrat léčbou)....přijde mi nepatřičné takové lidi odsuzovat,protože i on je ten živý tvor s city,jako to zvíře a podobné názory ho mohou dohnat do pasti sebezničující a jejich následky takových věcí mohou vést i k tomu,že tím budou trpět lidé kolem a další zvířata(extrémních vypořádáníse se stresem je mnoho-stačí nahlédnout do učebnic a literatury o psychologii).Já osobně bych propleskla ty,co vyvíjej nátlak na někoho,kdo řekl-tohle nezvládnu ;o) ale samozřejmě z pozice někoho,za kým chodí lidé,kteří mají problém(vesměs zdravotní),který takto vzniknul...zase chápu,že ne každý to vnímá jako já... proto to tu píšu,že ne každý si to připustí,nebo uvědomí. Zaujalo mě co píšeš....uspané zvíře...tedy látky k tomu použité nevylučují užití pro skrmení pro zvířata?to by pro mě byl hodně dobrý kompromis....nechám uspat a zájemce o maso pak na své náklady odveze ...pokud tedy majitel skousne to,že už jde jen o tělo...

Daniela Dvořáková

Vloženo 1.1.2011 - 11:55
Nechať ťažko choré/zomierajúce/trpiace zviera uspať doma v jeho prostredí je tá najväčšia posledná služba, ktorú človek môže svojmu zvieraťu poskytnúť a poďakovať sa mu tým za roky, keď mu prinášalo radosť. Podstúpili sme to naposledy v júni, keď sme sa museli rozlúčiť s 30 ročnou slepou kobylkou s Cushingom (lieky už nepomáhali, chradla a posledné týždne trpela nezastaviteľnými hnačkami). Ak odhliadneme od smútku, že odchádza a že už s nami nebude, samotné uspanie nebola žiadna dráma. V kafilérii majú zvozy (nejazdia k mŕtvemu zvieraťu, ktoré uhynie, ale zoberú ho, keď majú zvoz tým smerom), takže som dohodla deň a dokonca aj hodinu, kedy môžu byť u nás. Kobylka dostala pol hodiny pred príchodom veta sedalin, s veterinárom sme sa dohodli, že najskôr jej podá narkózu a až potom T61, boli sme pri nej, nič nevnímala, trvalo to sekundy, myslím, že srdiečko nevydržalo už tú narkózu, bola príliš zoslabnutá. Do pol hodiny prišla kafiléria, pri nakladaní sme neboli, všetko vykonali sami, Ak by som cítila, že pohľad na umierajúce zviera nezvládala, poprosila by som niekoho psychicky silnejšieho, koho kobylka poznala, aby pri nej bol. Celé to však bolo iba veľmi smutné, nie dramatické. Bitúnok, kde nemôžeš podať ani ten blbý sedalin a kôň ide pri plnom vedomí k mäsiarovi, je pre mňa neprijateľný, lebo kôň smrť vníma a cíti, o tom som presvedčená podobne ako horsana

Michaela Karamanová

Vloženo 1.1.2011 - 12:11
Nessy, ja chápem, o čom píšeš, veľmi dobre rozumiem tomu pudu sebazáchovy, čo spomínaš, no,ja som nastavená inak proste Hej,ale nechať uspať je myslené to,že kôň skutočne upadne do spánku,ale anestetického, povedzme, čiže tú poslednú ranu mu musí niekto dať, ukľudňujúce je ale to, že kôň skutočne necíti už nič, tak,ako necíti ,ked je v anestéze počas nejakého operačného zákroku zažila som dvakrát, v oboch prípadoch zlomená zadná noha, jednému takto sedovanému koňovi preťali cez rektum brušnú aortu, druhému krčné žily a tepny, tým ,že zviera pri tom leží ( nevisí,ako pri vykrvení na jatkách )a ani ten tlak nemá po podaných anestetikách bohvieaký , nie je to ani žiadna krvavá kúpeľ a podobne bol použitý hlavne xylazín, neviem už v ktorom prípravku a ten je bez OL, pokiaľ si dobre pamätám každopádne, ZOO oba kone potom zužitkovala podľa mňa celkom dobrá alternatíva, len na to tiež treba ľudí,čo ich potom nebude treba previezť na uzavreté oddelenie...

Michaela Karamanová

Vloženo 1.1.2011 - 12:16
úprimne, ja si myslím, že ohavné teátro pri eutanázii nastane jedine vtedy, keď je prítomný hysterický človek ( ľudia ) jednému,čom nerozumiem je,že prečo sa taký majiteľ niekam do riti neodprace a tam sa trebárs aj môže rozneviemčo od žiaľu, ale ostáva prítomný a robí z celej akcie peklo nikdy, NIKDY som ešte nezažila, že by sa v prítomnosti tichých, vyrovnaných ľudí, hoc aj od žiaľu zničených a v tvári fialových od plaču, niečo skomplikovalo, u hlučných a dramatických je to pravidlo

žofré

Vloženo 1.1.2011 - 13:44
Nessy:moc hezky napsáno.Vidím to podobně,i když malá pet zvířata hrobečkuji ,nikoli pod mramor. horsana:ano,vidím to stejně a nastavena jsem také jako vy /a jako vy chápu,že může být i jiné nastavení a pak se mám znát a v zájmu druhýn někdy "odpratať,to je asi dobré řešení./ didi:dobrý konec v dobrý čas,podle mého.A asi dobrý a dlouhý život.

Martina Obrdlíková

Vloženo 1.1.2011 - 16:07
Jsem sobec,tyran a v dnešní době myslím v prvé řadě na peníze....kobyla jde na jatka,tečka.Nemá smysl se tu do mě opírat,proč?...protože jsem udělala rozhodnutí,jaké jsem udělala?...není to moje věc?..založte si téma jatka vs uspání a tam debatujte nad ukončením chudáčka koníčka.....můj chudáček koníček na jatka jde a ačkoliv zde budu za tyrana největšího,znovu se ptám-a?Ačkoliv nemám ráda cenzuru,občas by tu nebyla špatná...hlavně kvůli OT,protože zde bylo minimum lidí,co dokázalo odpovědět na danou otázku.Nebaví mě tu pročítat nadávky na mou osobu,protože jsem se rozhodla ukončit trápení moijí vlastní kobyly......jak už jsem řekla...založe si jiné téma...

Michaela Karamanová

Vloženo 1.1.2011 - 16:34
a tak ja sa ešte opýtam k téme, dostávala kobyla nejaké lieky , od bolesti, proti zápalu a tak podobne ?

Martina Obrdlíková

Vloženo 1.1.2011 - 16:42
Reakce na 1386145: Jo,jo...kobyla dostává něco v prášku(rozpouštíme ve vodě),co předepsal veterinář,jestli je masu závadné netuším,řekne asi více on (počítám,že v pondělí se vše začne řešit,neboť jatka koně před novým rokem nebrala) v pondělí by měla podat více info,potom budu volat hned asi i veta,aby dal posudek na maso a pokud by jsme teď podávali něco,co by vadilo masu,nenechám kobylu měsíc šmajdat po zahradě v bolestech,to radši uspíme,ale vet byl srozuměn s tím,že kobyla na jatka půjde (on dělal to rozhodnutí,zda jde léčit,či nejde léčit x bude moct někdy bezbolestně chodit,nebo ne) a když řekl po různých vyšetřeních že ne,ptal se,zda budeme ukončovat život....takže tak...

Michaela Karamanová

Vloženo 1.1.2011 - 17:02
na obale by mali byť napísané OL, ochranné lehoty na mäso,mlieko,atd , nie je to niečo ako Equipalazone ?

Milena Malá

Vloženo 1.1.2011 - 17:24
Tak tedy jsem přečetla všechny příspěvky této diskuze . Ano Mattas se tady chtěla " jenom" zeptat co potřebuje k tomu , aby mohla odvézt svoji srdíčkovou kobylku na jatka...no upřímně pokud sis myslela že se Ti tady dostane odpovědi na tuto otázku ...to přeci musí vědět tvůj veterinář se kterým máš tohle řešit a nikoliv veřejná diskuze . Nebo sis myslela jak Tě tady budou všichni litovat jaká jsi těhotná chudinka bez peněz a chápat? Litovat nikoliv a pár chápavých příspěvků tady bylo. Ale většina je samozřejmě negativní. A Tvoje naštvané komentáře ať si založíme jinou diskuzi na téma jatka vs uspání ? A proč? S tím jsi přeci musela počítat že se ta diskuze stočí jinam. To téma k tomu přímo vybízí. Já bych Tvůj problém opravdu netahala na veřejnost. Ty jsi se již rozhodla jak to udělat. Ale pokud Ti jde opravdu jen o to že na to psychicky nemáš určitě je možné abys nechala u kobylky někoho jiného blízkého kdo s ní bude až ji vetrinář uspí a pokud je to takhle plánované jaký je tedy problém? Objednám kafilerku na určitý den a hodinu a veterináře objednám pár hodin před tím. Smrt je hrozná . Můj názor je že pokud máš koně musíš mít peníze i na když přijde jeho čas pomoci mu s láskou a důstojně opustit tento svět. Vždyť je to cena dvou měsíčních ustájení proboha! Tak i když nemám žádné peníze navíc , půjčím si a během dvou měsíců peníze vrátím. Vím ze jsi tady chtěla řešit něco jiného šle moc Tě PROSÍM kvůli Tvé milované kobylce, zkus svoje rozhodnutí ještě zvážit , zda opravdu není jiná cesta jak to vše organizačně skloubit aby jsi mohla pomoct svojí milované kobylce odejít v klidu a důstojně z tohoto světa. Jinak je asi zbytečné dodávat že já bych svého koně NIKDY na jatka nedala.

thesun

Vloženo 1.1.2011 - 19:47
Reakce na 1386152: nedá mi to nereagovat. Myslím, že pokud se kůň trápí a špatně hýbe, je rozhodně lepší ukončit jeho trápení (a je jen na majiteli pro jakou cestu se rozhodne) než jej darovat do dobrých rukou či do útulku. Není to zase až tak dávno, kdy se eutanazie prostě nedávli, koně šli na jatka téměř vždy. Neříkám, že já bych jatka využila, ale moc si vážím člověka, který umí přehlédnout to, že jemu bude kůň chybět a bude truchlit a umožní koni odchod tak aby se již netrápil bolestmi z pohybu. Doufám, že jednou budu taky tak silná, pokud bude nutné rozhodnout - rozhodnout se správně a ne koně udržovat pod léky za každou cenu.

Michaela Karamanová

Vloženo 1.1.2011 - 19:57
hej,hej a niekedy sa majitelia rozhodnú ísť cestou odvozu do cigánskej osady, napríklad ale je to na majiteľovi,to je fakt

thesun

Vloženo 1.1.2011 - 20:20
Reakce na 1386172: ano vždycky je to na majiteli - v případě odvozu na jatka kůň může/nemusí zažít stres z převozu, může/nemusí umřít hned (stejně jako u T61), může/nemusí u něj být někdo z jeho "rodiny". Jisté je to, že ho již nikdo nebude používat a tím prodlužovat bolestný pohyb. Cikánská osada, to už je asi extrém, osobně jsem o tom neslyšela, ale je možné, že někteří majitelé volí i tuto cestu... :-(

zuzana rymplerová

Vloženo 1.1.2011 - 20:27
Za mě bych raději, abych svému příteli dopřála odchod tam, kde to znal a měl rád... A pokud těch 10 000 mám, dala bych je, i kdybych měla pak zase třeba 3 měsíce vydělávat. Pro koníka je to lepší i po tý psychický stránce... Ale to je na majiteli, jak se k tomu postaví....

Michaela Karamanová

Vloženo 1.1.2011 - 20:28
ale hej,deje sa to..žiaľ... v prípade koňa, čo je boľavý tak, že to nie je k žitiu s najväčšou pravdepodobnosťou bude transport nielen stresujúci, ale aj extrémne nepríjemný a bolestivý každý sa musí rozhodnúť sám ,to je isté,ale med mu za to okolo huby mazať nemusím v prípade Mattas ale pochybujem,že medikácia,čo kôň dostáva umožní jeho využitie na mäso, ak je to Equipalazon,alebo niečo podobné,tak ten sa nesmie podávať zvieratám určeným na potravinové účely zas je otázka,kto sa to dozvie,čo kobyla dostávala...

jana tichá

Vloženo 1.1.2011 - 21:04
Je tady spousta názorů a každému po jeho vůli a svědomí. Svého koně bych uspala doma a buď vyžádala povolení a pohřbila ho na vlastním pozemku jako Hobby zvíře - což zákon umožňuje nebo ho předala kafi ale tu bych první domluvila - mají svozy na konkrétní dny - a na základě toho domluvila veta. Jen nesouhlasím s tím,že injekce od veta je horší než pach krve na jatkách - v neznámém stresujícím prostředí. Na základě nemoci nám vet celkem uspával 2 koně a 1 nepřijaté hříbě, co už se nepostavilo na nohy. USPÁVAL to znamená, že dostala sedativa(domosedan nebo co já vím) a pak až usnul, dostal injekci na zastavení životních funkcí!!! TAKŽE ŽÁDNÉ TŘEPÁNÍ SE NA DVOŘE NEBO VE STÁJI!!! Jatka musí vystavit potvrzení k modrému průkazu. Zvíře nesmí být, jak bylo řečeno, pod vlivem antibiotik 28dní a ostatní látky nvm. ale nesmí být přítomny. Za další: Kafina náklady cca 3700,- za jezdeckého koně; vet i s cestou 1000,- Jatky vykoupí dle stáří zvířete nejvýše tak za 12Kč za kg(a to tak do 24měs) jinak kolem 8Kč!!! zaplatíme dopravu a doufáme, že koně vůbec přivezeme na místo - v případě tohohle koně "bez nohou" jak to na jatkách chodí netuším ale představa že s ním za 2 dny nakrmím psy nebo ho sním v salámu... mno... jak říkám, každému po chuti a svědomí :(

Vanda Drdlová

Vloženo 1.1.2011 - 21:21
Nechápu jak můžete soudit,když nevíte. Pokud je kůň bez problémů schopen převozu. Zná to - nestresuje ho to a nejde o několikahodinovou cestu tak nevím proč jatka ne. Něco jiného je,když by takový převoz byl pro koně opravdovým utrpením (se zlomenou nohou atd,...). Na jatkách není banda opilců co se baví zabíjením zvířat ale většinou se jedná o profesionály,kteří chtějí co nejmíň utrpení zvířeti i sobě. Mě osobně se třeba "líbí" varianta uspání (anestezie) a následného vykrvení,kdy se dá "surovina" ještě spotřebovat právě například v ZOO či tak. (Pokud vám nevadí jak se mrtvé tělo nakládá za nohu na kafinu tak nechápu proč by vám mělo vadit to,že bude maso ještě zužitkováno. Je to přeci schránka bez života jak to tu někdo psal.) Já osobně gratuluji zadavatelce k volbě netýrat koníka umělým prodlužováním utrpení ale poslat ho na věčné pastviny kde bude mít klid. Už jen to musela být velmi těžká a stresující volba. Zvládněte to!

jana tichá

Vloženo 1.1.2011 - 21:28
mmch, musím se zastat těch, co stojí za tím, že diskuze je od slova diskutovat, tzn. vyměnovat názory. Do koněmilných stránek dátvat tenhle dotaz bylo opravdu jisté kritiky. Tohle měl být raději email na krajskou veterinární správu. Tak se na přispívatele, Matty, nesmíš zlobit! Mám(měla jsem) ve svém blízkém okolí lidi, co by toho koně zabili doma a ještě by ti na návštěvě nabídli klobásku z toho, co kvůli zranění byl poražen, vykrven a rozporcován na vlastní kůži v lese minulý týden... (na druhou stranu člověkem, který ho odrodil a vychoval...raději, než by kůň trpěl cestou domů, kde by dopadl stejně stejně nb podobně)

zuzana rymplerová

Vloženo 1.1.2011 - 21:35
Taťka je vyučenej řezník a na jatkách pracoval. Ptala jsem se ho, jak to chodilo s koňmi-před jejich příjezdem se muselo komplet vše umýt, protože jakmile kůň cítí krev, ví, že je s ním zle. Ale i navzdory těmto opatřením ti koně prý šíleli.

jana tichá

Vloženo 1.1.2011 - 21:43
a lidi, nezapomínejme, že jsou to zvířata. Narodili se poroto, že to člověk chtěl a žili a žijí dodnes, protože to člověk chce, tak člověku taky přísluší rozhodnout JAK a kdy toto užitkové zvíře zemře. Lidičky a je to na každém. Rozhodně je to schůdnější, nž koníka o něco dráž prodat na kamion, kde minimálně 48hodin bude bojovat o život jen proto aby za několikero hranicemi o něj přišel. VŠE může být ještě horší a VŠE záleží na úhlu pohledu. Lidé týrají lidi a odkládají novorozeňata, myslím, že tohle není to nejhorší!!! Sama, jak řečeno bych volila jiný způsob ale nikomu to NEMŮŽEME zazlívat!!! jane

veronika sixtova

Vloženo 1.1.2011 - 23:00
Reakce na 1386183: u poráženého zvířete vždycky záleží na tom, co dostával za léčiva a jakou mají ochrannou lhůtu. Jsou antibiotika s OL i 35 dní, a známe a používáme na kravíně přípravky k zasušování krav, které mají ještě delší OL na maso. Rozhodně to musí vědět vědět příslušný ošetřující veterinář, který by ke koni měl vystavit a potvrdit veterinární osvědčení (v případě skotu a prasat se ještě k tomu, či místo toho, vystavuje chovatelem prohlášení chovatele, tzv. potravinový řetězec - je na to speciální formulář. U koní to nevím, ale to bude vědět příslušný pracovník /nákupčí/ na jatkách, co vše vyžadují ke koni. Zavolala bych i na státní veter. správu, ale po mých zkušenostech, kdy mi špatně stáťáci vyplnili a potvrdili osvědčení na prodej telat do shromažďováku, by pro mě bylo směrodatné vyjádření jatkářů a stáťáky bych brala jen doplňkovou informaci).

Veronika Šuláková

Vloženo 2.1.2011 - 1:04
Mno dámy pečetla jsme tuto diskuzi skoro celou a ačkoliv jsme na horách a na internet lezu jen výjimečně, nedá mi to. Tak za prvé- ad lavera- můj měsíční příjem po odečtení nákladů na dopravu do práce je 10500 Kč po 8 letech studia a asi 3 letech praxe.Koně mám a zvládám sice horko těžko, ale zvládám.Odkládat není z čeho.Ale nakoplo mě to najít si práci za lepších fin. podmínek, alespoň o pár kaček.Takže je pro mně sakra rozdíl 10 tisíc dostat nebo 10 tisíc vydat. Ad ostatní- souhlas s Nessy- prožitý stres může těhotné ženě způsobit sakra velký potíže.Skoro bych řekla- riskovat potrat plodu ze stresu a být s koněm do poslední chvilky nebo koni v poslední chvilce neasistovat a ochránit tím nový život lidský?A není to přehánění- různí lidé reagují různě a psychosomatika je věc záludná a prokázaná. Jinak se mi velmi líbí rozumné příspěvky žofré, rumby a dalších kteří mi otevřeli oči, doposud jsem žila v domění že poslat koně na jatka se rovná těm videím z youtube, tzn poslat kamsi do Itálie na brutál dlouhou cestu smrti.Jedna dobře mířená rána v profeionálních jatkách mi přijde přijatelná. Nakonec si přeji jen jediné- kéž k tomuto rozhodování budu muset dojít až za co nejdelší čas. Svýho koně zbožňuju, ale postavme se nohama na zem a uvažujme realisticky.Nevím jak se rozhodnu až jednou přijde jeho čas, tuším jen, že jatka nejsou jen ta úděsná prasárna z youtube, při které se mi chtělo brečet.

ludmila slavíková

Vloženo 2.1.2011 - 8:46
Reakce na 1386211: Verčo, píšeš, že odkládat není z čeho... a co bys dělala, kdyby se tvému koni stal úraz a bylo potřeba ho odvézt na kliniku, kde by ti do telefonu řekli, že předpokládaná cena léčby je těch zmiňovaných 10 tisíc (minimálně) ? Zaplatila bys je? Případně by sis je někde pujčila a postupně splácena?

Kateřina Hájková

Vloženo 2.1.2011 - 9:04
Diskuzi také sleduji od začátku. Zadavatelku neodsuzuji. Doufám, že sama toto nebudu muset řešit...no...mám v plánu minimálně dalších 25 let (kobyle jsou necelé 2). Také bych byla nejradši, kdyby ji ve stáří klepla pepka, ale život je svině... Člověk míní, život mění, ale momentálně říkám, ne, na jatka bych své "dítě" fakt nedala. Když se tady řeší ty peníze... ač jsem studentka, ne zrovna jednoduchá škola, pevný rozvrh, 99% předmětů povinná účast, a velké množství samostudia, koně mám 200km jinde než školu, lítám sem a tam jak debil, do toho pomáhám příteli s podnikáním.... i přes to jsem si schopná šetřit nějakou rezervu a to vím, že přítel by neváhal a peníze na případnou léčbu atd. DAL...ale to by mne musela hanba fackovat. Sama jsem se přesvědčila, že šetřit se dá i když zdánlivě není z čeho :D

ludmila slavíková

Vloženo 2.1.2011 - 9:07
Reakce na 1386215: Odpovím za tebe (vzhledem k tomu, že tvá pobouřená reakce byla na mou větu o tom, že nesouhlasím s tím, aby si člověk pořizoval koně, pokud není fiančně shopen ho zabezpečit i v případě náhlého většího výdaje) ... .... předpokládanou odpověď "nějak by se to udělalo... i kdybych.... " (a případné doplň si sám - podle toho jak moc teatrálně a dramaticky to má působit "...měla sama měsíc žít o chlebu a vodě" a podobně). Z čehož pro mě vyplývá - pokud by se jednalo o výdaj, po jehož zaplacení by kůň byl využitelný bez omezení a následků, a ještě použitelný pro vození prdele, tak by se peníze NĚJAK sehnaly. V případě však, že se jedná o uspání koně a jeho důstojnej odchod z tohoto světa, přesně jak se píše v Motlibtě koně, (z čeho už ale přece nic nemám), najednou je to pro všechny lidi strašnej problém, ty peníze sehnat? Najednou tolik do světa vyřvávaná a zdůrazňovaná "citová vazba" jde stranou, najednu je to "sakra rozdíl" a ještě s dodatkem "vraťte se nohama na zem" ?

wes wes

Vloženo 2.1.2011 - 9:57
ja teda nevim, ale pripada mi ze to s tim tehotenstvim trochu prehanite, neni to nemoc a kazda tehotna by se z toho nemusela bez urazky po...., zvlast kdyz tady jsou dve skupiny - jedny zvladaj vsechno a nemuknout a jedny sotva zjisti tehotenstvi uz maj skoro nohy nahore a nemuzou odnest kybl :D kone snad mela pred tim a mela by se na nej postarat tak jako tak.... a naprosto souhlasim s laverou - kdyz clovek zije temer z ruky do huby, tak si nema porizovat tak narocny zvire jako je kun a pak resit blbou desitku... jo, je rozdil dat ze dne na den sto tisic, ale ne dve mesicni ustajeni, dyt i blba tezsi kolika lecena ve staji me vysla na bura... a nebo si aspon odpustit reci o tom, jak konicka miluju, je to srdcovka a odvoz na jatka, vymluvy...

Jana Koubová

Vloženo 2.1.2011 - 10:10
lavera: Reakce na 1386215: V případě však, že se jedná o uspání koně a jeho důstojnej odchod z tohoto světa, přesně jak se píše v Motlibtě koně, (z čeho už ale přece nic nemám), najednou je to pro všechny lidi strašnej problém, ty peníze sehnat? Najednou tolik do světa vyřvávaná a zdůrazňovaná "citová vazba" jde stranou, najednu je to "sakra rozdíl" a ještě s dodatkem "vraťte se nohama na zem" ?
Lavero, jenže tohle je přesně o úhlu pohledu. Za sebe - jatka nepreferuju, ale neříkám striktně ne, protože do budoucnosti nevidím. Ale podle mne, není na jatkách NIC nedůstojného - za předpokladu, že je vše předem domluveno, pokud kůň bez psychických a fyzických obtíží zvládá přepravu a neharcuje se 100 km. Pokud koně odvede někdo z "rodiny" případně klidný majitel a porazí se bez čekání, tak je to rychlý konec. A to jestli z mého koně bude masokost z kafilérie nebo buřty, to už je mi opravdu jedno a předpokládám, že tomu mrtvému koni taky. Takže ano, já si myslím, že pokud je vše předem domluveno a zařízeno, je "motlidbě" učiněno za dost. Za nedůstojné nepovažuju jatka, ale to, když někdo stárnoucího koně prodá a vymění za mladšího, to, když někdo "daruje do dobrých rukou" starého nemocného koně a pak se nezajímá o jeho další osud. Nikoliv to, když se někdo rozhodne ukončit trápení a bolestivý život jatkami či injekcí.

Iva Janáčková

Vloženo 2.1.2011 - 10:10
vzala jsem si stareho kone, ktery jiz neni vyuzitelny na nic- holt se potkal s paradnima lidma, kterym je kazda kacka draha a do koniku se nedavaji... uz je to jen konik, ktereho miluji a je to moje stesti, ktere si capka po vybehu a mam ho vicemene uz jen proto, abych ho mohla utratit az bude potreba a do te doby mu udelala aspon zbytek zivota prijatelnym... ne nemam penez nazbyt a jsem ochotna si klidne pujcit... nevim, jake to bude az ho budu utracet- pocitam i s tim, ze budu nejaky cas na praskach, ale ten kun mi za to stoji, toz tak a jsem asi magor ve finale jsem premyslela, ze bych si ho nechala vycpat- kazdej nejak premyslime

Petra H

Vloženo 2.1.2011 - 10:15
Reakce na 1386218: "ještě použitelný pro vození prdele, tak by se peníze NĚJAK sehnaly" Lavero, ted si asi zatala do ziveho:-( pred cca pul rokem se tu zadavatelka ptala na to, jak vykrmit plnokrevnou kobylu, ze uz si nevi rady. Tema "Jak nakrmit koně". Tenkrat jsem ji odepsala, ze s takovou KD, jakou uvadi, kobyle neco je, neco ji boli. Jedna z odpovedi byla, ze nema kone na koukani, ale na jezdeni a ze ji vadi, kdyz nekam prijede s vychrtlinou, lidi "blbe koukaj". ted, po pul roce je na tom kobyla pohybove! tak spatne, ze musi byt utracena. o empatii mame kazdy jine predstavy. pro me je predstava odvezeni na jatka prijatelna na rozdil o predstavy, ze jeste pred pul rokem se na takhle bolave vychrtline jezdilo a delal se ji treninkovy plan pro nasvaleni:-((

veronika sixtova

Vloženo 2.1.2011 - 10:18
Reakce na 1386223: a mně zase připadá, že se tady přehání jatečná výtěžnost koně = výsledná částka, kterou za koně ten, kdo dá na jatka, utrží. Pokud by se za každého koně, kterej tam půjde, měla dostat desítka, o které se tu neustále píše, pak by to byl docela dobrej podnikatelskej záměr;-). Navíc se tu používají hnusné věty typu, až svoje narozené dítě oblékneš do hadrů koupených za peníze z jatek...nějak se s tím nemůžu popasovat, přijde mi to dost přehánějící. Pokud bych někdy vezla koně na jatka, rozhodně to nebude pro peníze, ale pro přesvědčení, že k tomu ten kůň nazrál (zdravotně - dalším držením bych mu způsobovala muka; a nebo taky psychicky - že je nebezpečný člověku, ano i takového poníka vezli známí na jatka, byl velmi nebezpečným koněm i pro zkušeného koňáka). Ale jak píšu někde výše, pokud se nad tím zamyslím, svoje "vyvolené" koně asi na jatka nikdy neodvezu (ale taky je asi nebudu zakopávat na zahradě a dávat jim tam o dušičkách věnce, to fakt ne), ale dokážu pochopit, když to někdo z výše popsaných důvodů udělá...
1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 13