Vyhledávání - jak na to?

eva holubová

Vloženo 23.10.2009 - 21:25
Dobrý den, určitě nejsem zrovna počítačový odborník, ale vyhledávání na většině webů není žádný problém. Až na equichannel. Nějak na to nemůžu přijít, dělám něco špatně nebo je tady skutečně špatný systém? Zadám hledaný výraz vpravo nahoře - hledat, a vyjede mi guláš od inzerce přes akce, většinou s mým hledaným tématem souvisí jen vzdáleně. Např. teď jsem hledala "dušnost" a doufala jsem, že najdu odborné články nebo zkušenosti v diskuzi, ale vyjely mi nějaké akce, inzeráty, nic co by mi pomohlo... Díky za radu.

Helena Görnerová

Vloženo 28.10.2009 - 21:50
1) diskuze se prohledávají samostatně, zatím na testovacím webu, již brzy na ostro zde. Takže ty vám to nenajde, už jsme tu o tom hodně mluvili. 2) o dušnosti toho skutečně moc nemáme, to není téma na článek... ale co konkrétně hledáme? Mrknu se na to a vysvětlíme si, jak co funguje. Ono to totiž funguje ;o)

eva holubová

Vloženo 1.11.2009 - 7:59
Reakce na 1333154: Zdravím! Tak uvedu jiný příklad. Sháněla jsem info o postroji na pony, zajimala mě inzerce i cokoli jiného, kde by se o pony zápřeži mluvilo. A po zadání "postroj pony" vyjela snad tisícovka odkazů, ale bohužel většina z nich patřila jen k odkazu "pony", což je velmi široké téma... Nebo při hledání "sedlo na pony" - vyjela pro změnu spousta odkazů na "sedlo". Nekritizuji, jen chci poradit, jestli nedělám něco špatně, nebo jsem špatně pochopila celý systém, nebo vyhledávání má jinou logiku než já očekávám... Díky!

Helena Smutná

Vloženo 2.11.2009 - 14:07
Vida... naskočilo okýnko vyhledávače. Ale nějak nefachá... snad se to polepší. Díky za snahu, hodně chyběl!

Helena Görnerová

Vloženo 2.11.2009 - 14:24
Ano, vyhledávání právě nasazujeme. Trpělivost, prosím...

Helena Smutná

Vloženo 2.11.2009 - 14:39
Reakce na 1333942: ... takže hledá v titulcích? To může být potíž... na dotaz "ERU" mi to našlo téma "pro megeru" i "sedlo na mieru" :-)

Helena Görnerová

Vloženo 2.11.2009 - 14:44
NEHLEDÁ jen v titulcích! Baby, vydržte prosím. Teď to děláme, příště to nechám teda na noc, aby byl klid :o)) Chtěla jsem vám vyhovět co nejrychleji. Tak strpte, že se to teď ještě dělá.

Helena Smutná

Vloženo 2.11.2009 - 14:47
Jo, Helčo, už to vidím :-) neboj, trpělivost je - byť i nadrženost - já jen sedí a škodím, protože chořím, tož z bohapusté nudy :-)) Tak si to neber, díky za úsilí, a pevné nervy přeju

Helena Görnerová

Vloženo 2.11.2009 - 14:55
Vejdi a neuškoď se říká :o)) Takže hledáme fulltextově, pro pochybovače přikládám obrázek! :o) Jinak Heli, s trojpísmenným vyhledáváním budeš mít problém všude. Čím lépe pak kdekoliv zadáš definici hledání, tím kvalitnější výsledek dostaneš. Jelikož třípísmenné jsou i spojky, předložky atd., je lepší, když budeš hledat alespoň na 4 písmenka. Tak ještě jsem požádala o jednu drobnou opravu a mělo by to být v cajku.. napíši.

Hanka Dvořáčková

Vloženo 3.11.2009 - 13:06
Jejda! No nevěřím! Našli, naši rádcové, našli! Našli, co potřebovali ve staré diskuzi! A hned! Díky, díky...

Blanka Richtar

Vloženo 3.11.2009 - 13:35
Tak jsem to zkoušela a víceslovná hesla asi nefachčí, že? A co se týká těch 3písmenných slov - nešlo by tam přidat volbu - vyhledávat pouze celá slova? Možná je to moc složité, nevím, jen návrh.

Dominika Švehlová

Vloženo 3.11.2009 - 13:59
Reakce na 1334130: Co jsi hledala? Já na zkoušku zadala "řepné řízky" a "vařit lněné seminko" a v obou případech to vyhledalo odpovídající příspěvky... zato když jsem dala "vaření lněné semínko", tak to nenašlo nic, pak jsem "vaření" změnila na "vařit"

Jana Koubová

Vloženo 4.11.2009 - 22:11
Reakce na 1334133: Také se mi nedaří najít víceslovná hesla. Teď třeba hledám něco u bezudidlovkách, zadala jsem BB - dvoupísmenné nenajde :-)) a "BB sidepull" a též nenajde. Asi je potřeba, aby se jednalo o slovní spojení. Neuvažuje se o vyhledávání s pomocí "operátorů" jako je třeba plus? Jinak obrovská pochvala, že vyhledávání funguje :-)

Blanka Richtar

Vloženo 5.11.2009 - 9:19
Reakce na 1334419: Taky jsem zkoušela víceslovná hesla, ne slovní spojení. Chtěla jsem najít svůj příspěvek, který jsem kdysi psala k podotrochlóze. Zadala jsem "adalin podotrochloza". Když to zkouším zvlášť, tak to najde spoustu příspěvků, když dohromady, tak to nenajde nic.

Dominika Švehlová

Vloženo 5.11.2009 - 12:42
Reakce na 1334419: Dala jsem "bitless bridle sidepull" a nenašlo to nic. Dala jsem "bitless sidepull" - nic, stejně tak nic u "bridle sidepull". Když jsem zadala pouze "bitless bridle", našlo to plno příspěvků, pomoci ctrs+f jsem si v nich dodatečně vyhledala slovo sidepull a bylo jich tam dost. Takže také nechápu podstatu vyhledávání :-)) když prostě JSOU příspěvky obsahující najednou všechna tři slova. Nebo je podmínka, aby ta tři slova byla ZA SEBOU???? Čili jako nedělitelná fráze? (to by vysvětlilo, proč adalin nenašla nic na dotaz "adalin podotrochlóza" - ta dvě slova nikde nejsou TĚSNĚ ZA SEBOU). Jak potom ale hledat, když je mi jedno, jestli jsou ta tři slova za sebou nebo ne? Nbeo jak hledat, když chci dvě slova, která NEJSOU ZA SEBOU? Možná to je základní počítačová negramotnost, ale bohužel jsem jen průměrný poučený uživatel :-)

Blanka Richtar

Vloženo 5.11.2009 - 13:29
Reakce na 1334497: Jo, myslím, že je to tak, jak píšeš, tj. výrazy musí být za sebou. Nicméně já jsem teď zjistila, že když zadám název přezdívky, tak to vyhledává pouze v textu příspěvku, ne v autorech. Takže to mi je stejně naprd.