jak jsem (ne)koupila sedlo ze zdejší inzerce!

vlasta ryšavá

Vloženo 3.9.2007 - 15:31
Potřebuji radu ohledně situace,do které jsem se dostala. Rozhodla jsem se pořídit další sedlo-mám skokové a ráda bych na přiježďování i všestranné-a z nabídky zdejší inzerce jsem si vybrala.Se slečnou prodávající jsem navázala e-mailovou korespondenci,domluvily jsme se,že sedlo pošle vyzkoušet a v případě nepasování ho vrátím.Sedlo vskutku poslala-dorazilo 4.8.2007-vyzkoušela jsem ho,nepasovalo a v okamžiku,kdy jsem slečně napsala,že ho chci vrátit,okamžitě zahájila zdržovací taktiku.Vybírám citace z jejích mailů-"poštou ho neposílejte,předražený poštovný nezaplatím" až po "to sedlo si nechte a prodejte si ho sama".Poslední e-mail napsala v době,kdy jsem sedlo na své náklady poslala zpět(28.8.2007),leží tudíž nevyzvednuté u ní na poště.Smířila jsem se s tím,že neseriozní prodávající existují všude,ovšem anonymita internetové inzerce neopravňuje nikoho k podvodu.Ráda bych na jednání zmíněné slečny upozornila jiné potencionální kupce,nabízí k prodeji sedel víc,jen nevím ,jakou zvolit formu.Prosím poraďte,zájemcům mileráda přepošlu koraspondenci,která mezi námi proběhla,ať mohou situaci posoudit či se poučit.Závěrem dodávám,že sedlo došlo dobírkou,jak je obvyklá praxe,tudíž slečna má peníze a já momentálně nemám ani sedlo(nevím,jak dlouho bude na poště) ani možnost se nechtěného a nepasujícího sedla zbavit.

Helena Görnerová

Vloženo 4.9.2007 - 12:30
Ahoj.To je velmi těžké. Co popisujete je hodně nepříjemné a bohužel se to stává nejen při nahodilé koupi. Už jsem zažila i renomované obchodníky, stoprocentní záruka, vrácení peněz a bla bla a pak je nejmrtvější brouk proti nim tryskomyš. Jak toto řešit preventivně opravdu netuším. Já jsem osobně zvyklá platit vše předem a případné problémy řešit ex-post. Těžko zde můžeme zveřejňovat jména takových prodejců, když si nemůžeme ověřit, jak vše ve skutečnosti bylo (resp. nebyli jsme přítomni).Pokud by někdo měl funkční návod, co s tím, beru ho. Pokud slečna nebydlí moc daleko, asi bych si za ní dojela s mohutným ošetřovatelem.

Irena Seidlová

Vloženo 6.9.2007 - 12:45
Musím souhlasit, určitě znáte její adresu tak bych neváhala a za slečnou si dojela, rozhodně lepší zaplatit benzín za cestu a zkusit to vyřešit z očí do očí a peníze vybojovat zpět než nic nezkusit a čekat na zázrak

ilisek ilisek

Vloženo 6.9.2007 - 13:36
Obávám se, že by to byli akorát navíc vyhozené peníze za benzín....kde má jistotu, že by byla slečna zrovna doma?

Dominika Švehlová

Vloženo 6.9.2007 - 13:50
Napadá mě další možnost - nevím jak je to přesně na e-bay, ale pokud jsem slyšela dobře, tak prodávající tammají nějaké hodnocení, že jsou spolehliví nebo nespolehliví atd. Možná by bylo s to uvádět v medailonku i hodnocení prodávajících někde v sekci inzerce, zda prostě prodávali skutečně to, co nabízeli, zdase chovali korektně apod. Chápu, že zneužít se do dá :-( Ale pomoct by to mohlo...

ilisek ilisek

Vloženo 6.9.2007 - 14:27
To by nebylo k zahození.

vlasta ryšavá

Vloženo 8.9.2007 - 19:49
Děkuji za odpovědi,byly v duchu toho,co napadlo i mě.Jet do Loučan u Náměšti nad Oslavou -jsem z Litoměřic-cca 300 km,považuji za ztrátu času.Slečně se prostě neozval jiný poten.kupec,tak vyřešila situaci po svém na můj účet a nevěřím,že osobně bude jednat jinak.Její jednání v písemném styku mě znechutilo dostatečně-vskutku bylo poučné,s takovými lidmi se opravdu běžně nepotkávám.Ztrátu peněz beru jako daň za svou naivitu-také mě tato zkušenost přiměla skončit s nákupy koň.vybavení po internetu.Jinak na E-bay.de nakupuje moje kamarádka provozující jezd.oddíl a to k plná spokojenosti-i ceny jsou zde leckdy nižší.

Petra Dufková

Vloženo 8.9.2007 - 21:30
Mám úplně stejnou zkušenost jako vlasta. Akorát já jsem ještě předtím, než jsem si nechala sedlo zaslat k vyzkoušení, sepsala se slečnou regulérní smlouvu o případném vrácení, abych měla něco v ruce. Ale dopadlo to přesně stejně, sedlo mi přišlo, nesedělo a ještě mělo vady, na které mě slečna vůbec neupozornila, ale to tady neřešíme. Prostě jsem chtěla sedlo zaslat zpět a slečna mi dokonce po mailu napsala, že si ho převezme a nic (telefon mi vůbec nezvedala). Poslala jsem ho dokonce dvakrát a pokaždé se mi vrátilo zpět, takže jsem zaplatila navíc ještě asi 200 Kč a sedlo mi zůstalo. Kdyby bydlela slečna kousek ode mě, asi bych se tam vypravila, ale 200 km tam a zpět se mi jet nechtělo, zvlášť když nebylo vůbec jisté, jestli na adrese slečnu vůbec zastihu.Také jsem to brala jako špatnou zkušenost a poučení pro příště.Třeba na mimibazaru má také každý svůj medailonek a píšou se tam dobrá a špatná hodnocení a myslím, že je to moc fajn věc.

vlasta ryšavá

Vloženo 19.9.2007 - 20:04
Dneska píšu dobrou zprávu.Nechala jsem uležet vztek a zapla mozek.Na slečnu,která se mnou zametla (obchodně),jsem se informovala na místním obecním úřadě-přes internet lze snadno zjistit kontakty na skoro kohokoliv-a z rozhovoru vyplynulo,že je to 17 ti letá dorostenka.Napsala jsem tedy slušný dopis jejím rodičům a dnes mi její maminka poslala peníze zpět.S omluvou za chování dcery by to možná bylo ještě lepší,ale člověk nemůže mít všechno.Suma sumárum mě tato zkušenost stála cca 500 Kč na poštovném a telefonech . Naopak mě potěšilo,že-aspoň občas- se slušností lze někam dojít.

vlasta ryšavá

Vloženo 19.9.2007 - 20:31
Teď mě doma upozornili,že to prokleté sedlo je znova tady na inzerci na prodej plus ještě jedno sedlo a sako.Slečna má tedy nervy,co?