Dostali jste zde na EQ opravdu dobrou radu/typ ?

Pavla Vránová

Vloženo 26.11.2008 - 9:39
Když tak pročítám zdejší diskuze je mi někdy i smutno kolik nevraživosti a nenávisti z čiší. Na druhé straně jsou zde i typy, rady a pomoc. A tak mě napadlo - dostali jste zde na Equchannelu v diskuzi někdy opravdu dobrý typ či radu ?? NAPIŠTE KONKRÉTNĚ o co šlo a též od koho jste ji dostali, a jak jste ji využili- jak to dopadlo.Jak jste s ní naložili dál - nechali si ji pro sebe, či pustili dál do světa?Setkali jste se třeba někdy s člověkem, který Vám typ/radu dal-znáte ho osobně, z doslechu či jen po netu?Myslím, že i lidé potřebují pohladit po duši - nejen koníci po kožichu :-)). Těším se na Vaše příspěvky.

Simona Lisá

Vloženo 26.11.2008 - 9:53
To se dá celkem těžko napsat. Řekla bych, že dobrých rad je tu spousta. Já ráda osobně čtu Katku K., Jáju, Mismon, Megeru Andyho a i další. Každý si spíše vezme to, co mu vyhovuje.

simona Pivoňková

Vloženo 26.11.2008 - 10:03
ahoj vráno, nebudu tak konkrétní, jak by sis asi s ohledem na velká písmenka přála, protože bych zřejmě zahltila server, ale napíšu že ANO, dostala jsem tu mnoho užitečných rad, které jsem použila v praxi a mnohé předala, bylo-li komu. Za všechny bych snad jmenovala Karol, Troll, Jaja, MartaN, HelaS, Elza, MikkC, EvaHálová, Mismonka, ale ono je jich daleko víc . U některých si už ani nepamatuji nick, byla to třeba jen zmínka, kterou jsem si vzala do hlavy a použila později. S mnoha z nich se znám a jsem tomu moc ráda. Důležité jsou ale i diskuze , kde se třeba neshodneme, protože diskuzí si člověk nejen najde cestu k jinému názoru, ale tříbí si i svůj vlastní a tak jsem vděčná za to, že to nefunguje jako Herbalife, kde jsou všichni úžasní, socialisticky rovnocenní, plácají se po zádech (potažmo hladí po duších) Jsem ráda, když mi někdo dokáže říct co a jak jinak, než to zatím dělám já a také proč... Dokonce i diskuze do nich nezasáhnu svým jedem jsou pro mne přínosné - i tam padají rady, podněty, ukazuje se způsob myšlení lidí a jejich preference. Ze svých dalších oblíbenců na serveru bych jmenovala Yasmínku, Vlada, Coxe, JaroK, Dracce, LuciiS... je mi hanba, že nemůžu jmenovat všechny, co je ráda čtu a s nimi se ráda "přu" MNozí vytvořili v reálu zpřátelené skupiny, stýkají se, fandí si, tráví spolu trochu toho volna... dokonce se dělávaly předvánoční setkání... Z diskutujících tady se rekrutují i někteří mí blízcí přátelé. Nicméně nevraživost a nenávist necítím k nikomu. Jsou lidé s nimiž si nerozumím, nakonec asi každý ná na monitoru ( a v životě jakbysmet) svého Černého Petra, ale to není o nenávisti :-)Takže tvůrkyni, matce myšlenky a generálovi realizace Heleně.G díky

Pavla Vránová

Vloženo 26.11.2008 - 10:06
No já si právě myslím, že taková spousta to zase není. A právě proto jsem měla na mysli KONKRÉTNÍ věc. Tu, která Vám utkvěla v paměti - a toho kdo ji napsal.Každý si spíše vezme to, co mu vyhovuje - to je pravda,já něco vím o tom a na něco jiného se musím zeptat.A to jde.Někteří zde píšou skoro ke každému tématu, ale těžko lze věřit, že o všem vědí.Proto mi jde o tu konkrétnost. Dík.

simona Pivoňková

Vloženo 26.11.2008 - 10:35
rozhodně je rozdíl mezi ví, myslí si, je přesvědčen, doufá že by to tak mohlo být.... na druhou stranu jsou tu lidé, kteří se koňmi zabývají od mládí dlouhá leta a jsou ve věku, kdy jejich praxe čítá desetiletí - aktivní praxe - mají koně, starají se o ně, propagují, vzdělávají se - dokonce v průběhu času své názory revidují, diskutují proto, aby konfrontovali své názory a poznatky s jinými... některé z diskuzí, které tady začnou pokračují v emeilech, osobních setkáních, na seminářích... diskuze tady je jen špička Himalájí :-)

Katka Dědíková

Vloženo 26.11.2008 - 10:40
Ahoj, ano, dolstala jsem dobrou radu, nebo tip. Ani ne tak konkrétně, jsem spíš čtenář, než pisatel. Hodněkrát se mi stalo, že si řeknu aháááá tak takhle to je, takhle se to má a pokud se to v praxi osvěčí klidně pošlu myšlenku dál (ale ne jako svojí :-)). Jestli mám jmenovat nevím, protože určitě zapomenu polovinu z nich. Kdo mě teď hned napadne je jaja, karol, jitka, katka.k, megera, helaS, andy, troll, yasmine, adalin a spousta dalších, které si teď honem nevybavím.

Blanka Richtar

Vloženo 26.11.2008 - 10:47
Na EQ se dá získat dobrý základ informací a pak spousta inspirace. Několik dobrých rad jsem dostala, pár mi jich otevřelo oči, lidi jmenovat nebudu, většinou od skalních diskutujících. Inspiraci tu hledám každý den, jak u oblíbenců, tak i u těch, kteří mi přes net "moc nesedí". Neřekla bych, že jde na EQ o nějakou nevraživost a už vůbec ne nenávist, možná trocha konkurence, někdy se diskuze zvrhne v osobní potyčku, ale to není nic neobvyklého, koně jsou prostě srdcová záležitost, tak je někdy těžké z toho vynechat emoce.

Eva Knollová

Vloženo 26.11.2008 - 11:24
Konkrétně?Co mě napadá takhle zpatrakarol - rada, jak naučit koně, aby při procházce na ruce nepředbíhal vodiče - vyzkoušeno, funguje, dávám dálmegera - rámcová finanční představa pro chov koně doma - kolik čeho na rok a kolik místa to asi zabere - slouží mi pro návrh vlastní stáje... (to stejné Bedřich)draace - soumarské navážení vody do výběhu na hřbetech koní...ověřeno, praktikováno i se senem a slámou....adalin - navedení na způsob řešení výběhů "paddock paradise"myšlenka mě zaujala, čekám na vlastní stáj, abych mohla realizovat.......bylo toho určitě víc, tohle je jen pár konkrétních bodů....a ještě jedno i když nesouvisející přímo s koňmi - poučení, že internet snese všechno....

Eva

Vloženo 26.11.2008 - 11:33
Získala jsem zde spousty typů,ohledně ježdění,výživy,celkového managmentu,spoustu podnětů k zamyšlení.Čerpám z rad a postřehů chytřejších,zkušenějších.Víc hlav ,víc ví.Navíc postupem času mám některé nicky prostě ráda,za některými už jsem našla i člověka :-)).Mám prostě eqch ráda,proto sem chodím,proč taky jinak.

Ivana Nováková

Vloženo 26.11.2008 - 11:39
Kdysi jsem byla adminem pokárána za svůj příspěvek,kde jsem napsala to osudné-že si myslím,ale nevím jistě-že tu mám odpovídat,jen pokud vím tu informaci jistě. Jindy jsem vyplašená z pro mně děsivé diagnozy vyřčené naším vetem zde hledala jiné řešení léčby,než kterou mi doporučil on a místní celebrita mně zpátky odkázala na mého veta a přitom stačilo napsat,že to nejde léčit vůbec. Radši si tu opravdu jen čtu,rady tu už nehledám a nejspíš stejně nemám literární talent a nenapíšu to tak hezky a čitelně,aby to sem zapadlo.

Bohumil Kočovský

Vloženo 26.11.2008 - 11:42
Ani ne. Ale spousta diskuzí mne přiměla zvednout zadek a jít si informaci ověřit, dá se tedy říct, že mne to udržuje v "kondici".

Vladimíra Šebková

Vloženo 26.11.2008 - 11:52
Ale určitě dostala - konkrétní rady:karol - management koní a ovládání problematického konějaja - spousta a spousta veterinárních radmegera - její jedovatost mne přivádí stále k tomu, že je třeba se ptát + konkrétní výpočty nákladů ohledně koní,management koníbkocovský - zacházení s koňmi ze zeměartuš - jak vidět veterinární problémy jinakdalší a další (promiňte mi všichni, které jsem nezmínila) ohledně práce s mladým koněm, managementu koní apod.přidám se k těm, kteří na equichannelu berou podněty k zamyšlení, hledají co všechno jim uniká, co ještě nevědí anebo nacházejí příklady, které by nikdy vidět nechtěli.Vlaďka

Blanka Richtar

Vloženo 26.11.2008 - 11:54
Taky tak.

Pavla Vránová

Vloženo 26.11.2008 - 11:56
Jsem ráda, že si se ozvala právě ty. Na tobě zkusím uvést příklad a to doslova a do písmene. Jsi to právě ty, kdo chce v diskuzi na svém řekněme oponentovi uvést konkrétní příklad nebo věc.Napsat pomohli mi ti a ti, a už nevím čím, ale vším není konkrétní. A teď ten konkrétní příklad. Známá kupovala dceři koně - pro Z,ZL - chtěla něco staršího, zkušeného -tzv. převozníka.Zaujal ji inzerát, kde bylo mimo jiné napsáno, že kůň je spolehlivý a má za sebou závodní úspěchy v L. Chtěla abych jela s ní - víc hlav víc ví. Kůň vypadal docela dobře, ale nepřišel mi moc přiježděný. Pán pořád mlel jak chodil L a kolik jich vyhrál.Požádala jsem ho, aby konkrétně uvedl kde, co a s kým vyhrál, což nebyl schopen a začal to zamlouvat. Pak jsme chtěli vidět tu licenci- kterou se chvástal v inzerátu-měl ji, ale tři roky neobnovenou. Večer jsem pak doma ˇv kariérách zjistila, že L šel jen jedno - za 12 bodů a jinak chodil pár Z a ZL. Nejlepší umístění 16. místo v Z (za 4).Takže díky za tvé poučení chtít vždy to konkrétní.Na to jsem si u toho vzpoměla. Zabránila jsi koupi jednoho nevhodného koně. :-D

Pavla Vránová

Vloženo 26.11.2008 - 11:58
Jo, ještě jsem zapoměla. Osobně tě neznám, ale slyšela jsem, že jsi Megera :-D

simona Pivoňková

Vloženo 26.11.2008 - 11:58
vlaďko, jak můžeš o tak hodné staré paní jako já říkat, že je jedovatá :-))))? vždyť sama nejlíp víš, že bych mouše neublížila...

Margita Křivská

Vloženo 26.11.2008 - 11:59
Ano, díky megeře jsem se dostala na seminář s MartouN, s Vlaďkou si píšeme o vytrvalosti, Karol a jiní mi pomohli pochopit, že nutnost kování je dogma. Je toho víc a nemá smysl opakovat. Často jsem tu jen čtenářem a asi to tak ve většině případů už i zůstane. A hlavně jsem zjistila, že lidi nejsou jen černí a bílí, ale skoro všichni barevní.Po kožichu mě pohladili nedávno, už jen pochopením.

Pavla Šmídová

Vloženo 26.11.2008 - 12:15
Ale jo .. taky nebudu konkretni, uz si nepamatuju, chce to se obrnit proti rypalum, kteri ti odpovedet nechtej, jen ukazat ze ty jsi pako a oni nejlepsi - ale to je klasika na vsech internetovych diskuzich :o) A hodne hledat, nez clovek mezi X desitkami nic neprinasejicich prispevku najde nekolik, ze kterych si neco vezme.Diky diskuzim tady se mi ozvala slecna, ktera znala meho kone uz odmalicka, a zjistila jsem o nem hodne zajimavych veci, to jsem byla moc rada.Ale musim rict, ze ted uz sem dotazy nepokladam, jen obcas odpovim, kdyz si myslim, ze to pomuze. Ptam se osobne veterinaru a chovatelu.

Kateřina Mrázová

Vloženo 26.11.2008 - 12:15
Před mnoha a mnoha lety jsem dostala brutus ledovou sprchu, když jsem popsala problémy s jedním z našich koní. Tehdy ještě tolik poznatků o symptomech HS na EQCH neviselo, takže naše volání o pomoc "poraďte nám, co s ním" bylo rázně odpálkováno na "nového trenéra, kůň je ubožák", přestože právě trenérka prahla po jakékoliv radě, ne po své výměně.Takže tímto děkuji ještě jednou Karolovi, který hůl nad našimi počiny nezlomil a jehož "úhel pohledu" na daný problém nám pomohl leccos přehodnotit, a rovněž KatceK, ve stejné diskuzi, za rady bez zbytečných předsudků a emocí. A ještě si vzpomenu na jednu konkrétní radu - točení kolem vlastní osy, když se kůň vzpíná. Valach dokázal na zadní vyskočit i během práce, třeba cval na velkém kruhu, kde mělo dojít k letmému přeskoku: hop a už hrabal předními ve vzduchu. U něho se místo trestání bitím opravdu osvědčilo nechat ho dopadnout na všechny čtyři, a poté holeň, otěž a točíme, a točíme a točíme, kolem vlastní osy. Stačilo třikrát zopakovat, a od té doby je klid.Mismonce děkuji za rady ohledně sedel a Vlaďce a "kovářovi" (omlouvám se, nepamatuji si nick) za moudra týkající se koní kovaných atypicky.Lidí, kteří mi pomáhají k osvětě týkající se ježdění, je moc, což je trapné, určo bych na někoho zapomněla, takže vlastně děkuji všem:o)draace

simona Pivoňková

Vloženo 26.11.2008 - 12:19
ano

Eva Pěkná

Vloženo 26.11.2008 - 12:19
Ano.Mnoho.A bylo by jich víc,kdybych byla schopna všechny rozpoznat a pochopit,nesporně.:-)Konkrétně se nevejdu na stránku:-).Články,odkazy -na akce,na zdroje informací,na servery,na výrobce,firmy,v diskuzích nejen..Knihy-přes zmínky v diskuzích,odkazy,článkyKontakty na diskutující,kteří mi přišli koherentní,podobného světonázoru,větších zkušeností/to není těžké:-)/,někdy i humoru/nejen vědou žif je žofré/,jejichž příspěvky jsem pak začala číst přednostně ,o čemkoli od veterinárií přes welfarea názory na cokoli.Stejně jako další,nutí mě to hledat další zdroje,ověřovat..a psát méně pomlček,kratší věty,snažit se o srozumitelnost,pokud jsme ve faktografii,citace atd.Pokud se někdo ptá na to,co jsem díky jiným před chvílí našla,snažím se "poslat dál".Ano-část těch mně blízkých diskutujících jsem viděla osobně a jsem tomu ráda.

Pavla Vránová

Vloženo 26.11.2008 - 12:24
Vidíš, jak hezky konkrétně si to vysypala. Zatím vás jen pár l to zde dokázalo napsat.

Vladimíra Šebková

Vloženo 26.11.2008 - 12:38
jo,jo, mouše ne, já vím:-)).Měj se hezky.Vlaďka

... ...

Vloženo 26.11.2008 - 13:17
Pro mně byla asi nejužitečnější rada a odkazy na přechod na boso (Pete Ramey), plus péče o taková kopyta - DenisG, adalin, Karol. Výsledky jsou znát - alespoň podle slov kováře a veterináře.Možnost nákupu levnějšího zboží v USA (boots, Quest) od adalin. Výsledky zatím znát nejsou - jsou potenciální v řádech stovek až tisíců pro mou kapsu.Typ na krmné granule Běstovice - mismon. To jsem využila u svého bývalého valacha, nakrmil se pěkně - viz můj profil.Pár nápadů ohledně výcvíku koní (přiuždění, kmih, práce ze země) - jaja (Phillipe Karl i její osobní přístup), KatkaK, mismon, Karol, adalin (přestože si v některých věcech odporují). Výsledky nevím - včera při práci ze země mi kobyla usnula :o))) ale to není vinou rádců.

Alena Brixí

Vloženo 26.11.2008 - 13:18
Několik let jsem po antikvariátech a inzerátech sháněla knihu Černý krasavec- tu úplně první u nás vydanou- první český překlad. Už jsem si myslela, že je to beznadějné a napadlo mě dát odkaz sem do diskuze.Bylo to před dvěma lety. Ozvala se mi Majda S.- Magdaléna Švehlová z Prahy a knihu mi za symbolickou cenu nabídla. Měla jsem z toho a dodnes mám ohromnou radost - je to taková nostalgická vzpomínka na dětství. Takže tímto po dvou letech Majdě S. ještě jednou dík a EQ též.

Klára Šimková

Vloženo 26.11.2008 - 13:21
Když jsem řešila kašel u svého tehdy pětiletého koně, pár lidí tady na equichannelu (narozdíl ode mě i mého veterináře) tehdy napadlo, že by to mohla být počínající dušnost (správně tedy COPD). Nebýt toho, že mi tím nasadili brouka do hlavy, možná by doteď stál kůň v maštali (aby nenastydl, že), cpaly bychom do něj léky horem dolem (s nulovým výsledkem a za těžké peníze), možná už by se něm v současné době (letos jedenáctiletý) nedalo vůbec jezdit, pokud by byl vůbec naživu. Přitom stačilo udělat úplně jednoduchou věc - vykopnout ho ze stáje natrvalo ven, na vzduch (zafungovalo na 100%). Takže v tomhle konkrétním případě mi zdejší diskuze pomohla opravdu hodně, díky za ní.

Janka Pašková

Vloženo 26.11.2008 - 13:30
Ahoj vrána,ked je velmi tazke odpovedat na Tvoju otazku konkretne. Ja osobne vo volnom case zajdem aj do archivu, a citam si temy davno zabudnute. Na EQCH som nasla mnoho inspiracie a tipov, informacii a hlavne skupinu ludi, ktora si svoje kone natolko vazi, ze nevaha a stale sa v problematike s nimi suvisiacej vzdelava, a navyse sa s novymi poznatkami chce podelit! Za Tvojou otazkou je akokeby citit otazku na zmysel tohto fora, a ja si myslim, ze zmysel je velky, lebo kto chce, najde tu odpovede na vela svojich otazok, a ak je niekto natolko zvedavy a pokorny, ze sa da vyviest zo svojej neomylnosti, dokaze sa tu vela naucit a posunut dalej. Moze napriklad aj zistit, v ktorej oblasti mu poznatky chybaju, a nasledne sa aj dovzdelat. Mozu sa mu vyvratit stare zauzivane zvyky, ktore su prave najtazsie spochybnitelne, kedze su natolko zauzivane:).Casto je tu vidiet drobne hadky, ale podla mna to je aj take korenie EQCH. To, ze mnohi by si to v reale nedovolili, je vlastnost virtualnej reality. A pravdupovediac, prave tie rozvasnene diskusie, ktore su bohate na prispevky a potycky, su pre mna najzaujimavejsie, lebo tam uz nejde o poucky, ale o skutocne zamyslenie sa, preco je to tak.

Helena Görnerová

Vloženo 26.11.2008 - 13:31
Možná proto, že ani já, i když tu jsem od začátku, ti to vypisovat nemůžu, otázka je položená tak nějak divně.Pro mě je odpovědí to, že si mohu tříbit názory a že se učím vnímat, i když s odpovědí nesouhlasím. Diskuze tady mě hodně naučila a ano, i konkrétně (třeba díky Megeřině výčtu nákladů jsem si potvrdila, že samostádo už doma mít nechci a díky karolovi a KatceK vím, že mě zamlada naučili všechno kolem koní špatně :o). Ale kdybych se sem chodila jen ptát a brát, bude mi i konkrétní podaná rada k ničemu. Návod či myšlenka bez souvztažností k realitě tebe samé je jen polovina úspěchu. A i špatná odpověď, která ti není "k ničemu", tě vede. Takže člověk, který si myslí, že mu drzí nemají co dát, když nedají konkrétní návod, se o hodně ochuzuje a je v podstatě chudák :o)PS: S dovolením přesouvám téma, kam patří, do diskuze o tomto webu. Díky za pochopení :o)Prima den.

Jana Bílková

Vloženo 26.11.2008 - 14:00
Těch věcí bylo hodně, těžko již přiřadím ke konkrétním radám konkrétní jména, ale...Např. díky Equichannelu jsem se začala vzdělávat víc v oblasti veteriny a zdraví kopyt a mám bosé koně.Našla jsem několik dobrých vychytávek ohledně sedu jezdce a působení na koně, které co chvíli používám jak při vlastním ježdění, tak ve své cvičitelské praxi.Přehodnotila jsem vícero informací, jichž se mi dostalo za leta v oddíle - ohledně krmení, celkového menežování koní apod.Získala jsem kontakty na další vzdělávání se - tipy na knihy, kurzy...Neustále vylaďuji výcvik koně, dávám si víc věcí do souvislostí. Někdy člověk pročte dlouhou diskuzi, sám nepřidá jediný příspěvek, ale odnese si z toho sám podnětné myšlenky ("nakopávači" bývají často karol, megera, jaja, Cox a mnoho dalších, zejména díky tomu, že dokáží jasně formulovat věty a sdělovat podstatné, aniž by zabředávali do osobní roviny, čímž usnadní myšlence cestu k příjemci).

Eliška Horáčková

Vloženo 26.11.2008 - 16:14
Před víc než rokem jsem se, coby nová čtenářka EQCH, ptala, co dělat s huculem (valachem), co se při vodění neustále oháněl zubama po vodítku (jsem tehdy měla za to, že na tom jsme s huculem docela dobře, jen kdyby při vodění nekousal). První rady byly namazat provaz něčím smradlavým, ale pak se mě "ujal" pan Tomíšek (www.svatom.com) a začali jsme řešit celou situaci od základu. Následující rok mi pan Tomíšek vytrvale psal emaily, trávil čas sledováním mnou natočených videí a přes internet mě opravoval,....Zůstaly mi z toho nějaké zkušenosti, pár moc hezkých videí a vzpomínky. Teď už za huculem nejzdim, ale stýská se mi po něm :-). Tímto ještě jednou děkuji panu Tomíškovi :-)).Dál spousty zajímavých tipů, názorů, doporučení,...možnost poučit se....no prostě EQCH je nenahraditelnej :-))
1 2