„Tož budeme sedlat“: Prezident Masaryk trávil v sedle i dvě hodiny denně

„Proč jezdím na koni? Protože to je nejrychlejší tělocvik (…),“ pravil Masaryk Karlu Čapkovi v „Hovorech s T. G. Masarykem“. „Ale nejde jen o to cvičení,“ dodává Čapek, „jede rád tryskem, obyčejně uhoní i daleko mladší spolujezdce. Tedy radost z výkonu; nejenom životospráva, ale i sportsmanship.“
Pro výkon služby prezidenta, ale i pro plynulý hospodářský chod Pražského hradu bylo zapotřebí koní jezdeckých, kočárových i tažných. První koně na jaře roku 1919 Hradu zapůjčilo Ministerstvo národní obrany a Policejní ředitelství. Následujícího roku Masaryk rozhodl, že se odkoupí – týkalo se to Hektora, Máni, Fanouše a Krásy (později se počet koní rozrostl a ustálil na 10 až 12 „kouscích“).
Celý článek přináší 100+1: „Tož budeme sedlat“: Prezident Masaryk trávil v sedle i dvě hodiny denně
Galerie

O přízeň klisen divokých koní v milovické rezervaci poprvé bojují dva hřebci

Atraktivní souboje hřebců divokých koní o klisny mohou v současné době vidět návštěvníci milovické rezervace velkých kopytníků. Po dokončení…

Hana Koubková je tvůrce české značky jezdeckého oblečení Hankie, která se specializuje na jezdecké legíny s gripem. Proč se Hana rozhodla navrhnout a…