CAN-A Čakovičky 2010 - tradiční doba, místo i počet účastníků

16. 8. 2010 Běla Fialová Autor fotek: Běla Fialová

Zatímco v loňském roce přilákala kompletní soutěž spřežení v Čakovičkách pouze tucet jezdců, letos svitla naděje na účast lepší. Ovšem počasí a zejména pak zařazení do našlapaného kalendáře soutěží spřežení necelý týden před Zlatou podkovou v Humpolci udělalo své.

V pátek podvečer se do Čakoviček sjelo 13 kočárů, ve složení 9 jednospřeží a 4 dvojspřeží. Avizovaná starokladrubská čtyřka NH tak nakonec v Čakovičkách chyběla docela, nikoliv však Petr Vozáb. Ten na místo dorazil v sobotu s poměrně početnou kladrubskou výpravou alespoň jako divák.

Za vytrvalého deště v sobotu 14.8. od 9,00 hod. (nikoliv v původně plánovaných 8 hod. ráno) absolvovala třináctka účastníků na travnatém drezurním obdélníku své úlohy. Tou dobou se řešilo, zda kvůli nepříznivému počasí a stejně nepříznivé předpovědi nepřesunout všechny disciplíny do jediného dne. Tato varianta však záhy padla a s ohledem na další vývoj počasí se dá říci, že toto rozhodnutí bylo šťastné. Na nedělní parkur už totiž vládlo typicky horké letní počasí.

Už během sobotního dopoledne déšť ustal a na modré obloze vykouklo na všechny účastníky i diváky, kteří se přeci jen přijeli podívat, konečně slunce. Vody však bylo všude pořád moc a holínky patřily k základní výbavě připraveného diváka. Tráva díky teplému slunečnímu svitu poměrně rychle vysychala, ovšem „akční" výkony se od závodníků, především s ohledem na těžký terén, přeci jen nedaly očekávat. Do maratonu nastupovali jezdci také s hodinovým posunem oproti původním plánům, tedy do úseku A vjelo první jednospřeží přesně ve 14,00 hod (do E nastupovali ve 14,45 hod.). Tam na ně čekalo pět překážek s průjezdy A-F.

Markéta Jelínková (JK Stáj Accos)Na startovní listině navíc figurovalo hned několik nováčků, a to jak mezi jezdci, tak mezi čtyřnohými závodníky. Domácí Selskou jízdu Čakovičky reprezentovali například v kategorii jednospřežní nově dva účastníci. Kromě z tuzemských kolbišť známého Františka Štamfesta s Mironem se na startu objevil také Miroslav Müller se starokladrubským běloušem Generalissimus Aria XLI-7, který se k závodění vrací. Pro druhou jmenovanou dvojici to byla úspěšná závodní premiéra a tak můžeme pouze doufat, že ji brzy uvidíme závodit i v početnějším poli a tím pádem větší konkurenci. Mezi devíti spřeženími jim patřila konečná pátá příčka.

Cenné zkušenosti stále ještě sbírá Dominika Strmisková (JK Hřebčín Favory) s plavkou Burmou. A ani tato dvojice si v závodu nevedla vůbec špatně, což jí v dvoudenní soutěži vyneslo celkové třetí místo. Nejlépe si však v Čakovičkách s vrtošivým počasím, nástrahami trati a konkurencí poradila Markéta Jelínková s Linem 3 (JK Stáj Accos). Do výhradně dámské nejlepší čtveřice závodníků se přesto dokázal vloudit i jeden zástupce opačného pohlaví. Byl jím Tomáš Barták ml., který v kategorii jednospřeží vedl Favory Falstru XV-6 (JK Barták Nahoruby) a obsadil druhé místo. Čtveřici doplnila ještě Kristýna Drbohlavová s Penelopou 2 (JK Pamela Bylany).

Spokojený s výkony svých svěřenců v kategorii dvojspřeží mohl být bezesporu i Tomáš Barták ml. (JK Barták Nahoruby), který v kategorii dvojspřeží „testoval" starokladrubské bělouše Generale Ramata L-7 a Gss Flora XXXVIII-52. Přesto s těmito nováčky dokázal v Čakovičkách zvítězit. Dravou a rychlou jízdu v maratonu převedl, dalo by se říci tradičně, Tomáš Jelínek (JVS Ing. Tupý, PRAK Český Šternberk) s klisnami Meganou a Rawenou. Druhý nejlépe zajetý parkur mu však vynesl celkové stříbro.

Tomáš Barták ml. (JK Barták Nahoruby)Naopak se čtyřmi chybami na překážkách parkuru si na konečnou třetí příčku pohoršil Jaroslav Kohout (JS Denisa Bratronice). Zapřahal však tentokrát hnědáky Láďu a Oregano 1. Nepopulární čtvrté místo pak zůstalo na jediného zástupce NH Kladruby n. L. s.p.o. - Vlastimila Pavlase. Ten první sezonu zapřahá starokladrubské bělky Concordia-7 a Aureola-12 a také tento tým závodní zkušenosti teprve sbírá.

Co říci k závodům CAN-A Čakovičky? Závodiště v areálu statku Veselých má velký potenciál a domácí to dobře vědí. Slibují, že letošní srpnové závody spřežení byly poslední na těchto překážkách. Závodiště má doznat velkých změn a objevit by se tu měla i vodní překážka. Nechme se tedy překvapit a držme palce, aby k naplnění všech plánů nechyběl ani elán a ani peníze. Za letošní uspořádání soutěže však nezbývá než pořadateli, jímž byl František Štamfest a JK Taxis Záryby, poděkovat a popřát vše nejlepší do let příštích.

Kompletní výsledky naleznete v připojeném článku.

Podobné články

Mezinárodní vozatajské závody CAI Kladruby 2024, jejichž součástí je i Světový pohár a Pohár národů čtyřspřeží, byly zahájeny!

V sobotu 6. dubna hostil hřebčín Slatiňany již tradiční jednodenní závody spřežení CAN1*, jimiž byla zahájena venkovní sezóna závodů spřežení roku…